zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

I luxus by měl být ekologický

10.12.2007
Obecné
I luxus by měl být ekologický
Na zoubek luxusním firmám se rozhodl podívat Světový fond na ochranu přírody (WWF), který sídlí ve Švýcarsku.

Ve své studii s názvem "Hlubší luxus" zkoumal nejen jejich příspěvek k ochraně životního prostředí, ale zaměřil se také na sociální podmínky, které ve firmách panují. Ani jedna z deseti hodnocených firem nedosáhla v žebříčku až na samý vrchol, napsal list Financial Times (FT).

Hodnocení probíhalo v rozmezí písmen od A do F, kdy A byl nejlepší a naopak F ten nejhorší výsledek. Právě ten získal italský výrobce šperků Bulgari a rovněž italská firma Tod's, která se specializuje na boty. Podle výzkumů fondu na ochranu přírody v loňském roce neprokázaly tyto společnosti zájem vylepšovat svoje postavení k přírodě.

Francouzský módní konglomerát PPR, který vlastní například značku Gucci, byl o stupeň lepší. Jako důvod zpráva uvádí, že i přes to, že PPR je velmi silná v zaměstnanecké sféře, měla by se více zaměřit na fakt, jak při výrobě svých produktů snížit emise vypouštěné do ovzduší.

"Ochrana přírody nebyl dříve náš prvotní cíl, v poslední době se na tuto stránku stále více zaměřujeme," řekl pro Financial Times Laurent Claquin z vedení společnosti PPR.

Stejný názor sdílí i švýcarský módní gigant Richemont, který v žebříčku skončil na stejném stupni jako PPR.

Nejlépe na tom jsou podle průzkumu francouzské módní firmy Hermes, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a zejména pak kosmetická firma L'Oreal, která dostala od fondu na ochranu přírody hodnocení stupně C, tedy nejlepší mezi zkoumanými firmami.

"Nedivím se, že nikdo nedosáhl na více než prostřední stupeň," poznamenal Anthony Kleanthous, jeden z autorů projektu, a poukázal na to, že "luxusní společnosti nepovažují svoje produkty za něco zvlášť ničivého, a proto ochraně přírody nevěnují takovou pozornost."

Přitom nedávné výzkumy ukazují, že etika i ochrana přírody hraje při výběru značky mezi zákazníky velkou roli.

Mezi 950 lidmi s vysokými příjmy by více než padesát sedm procent rádo zaplatilo za značku, která dbá na sociální stránku mezi svými zaměstnanci, a dokonce sedmdesát procent z dotazovaných potvrzuje, že si vybírá oblečení podle toho, jestli firma chrání životní prostředí.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí