Čím starší kamion, tím vyšší silniční daň
Vláda chce motivovat dopravce k nákupu nových, ekologicky šetrnějších, vozidel.
Schválila proto včera návrh novely zákona o silniční dani, podle kterého se má
sleva ze základní sazby daně odvíjet od stáří vozu, nikoliv od emisních tříd
Euro. Největší 48procentní slevě se budou těšit majitelé vozů do stáří tří let.
Naopak za nejstarší vozy zaplatí podnikatelé více než dnes.
Vláda chce motivovat dopravce k nákupu nových, ekologicky šetrnějších, vozidel. Schválila proto včera návrh novely zákona o silniční dani, podle kterého se má sleva ze základní sazby daně odvíjet od stáří vozu, nikoliv od emisních tříd Euro. Největší 48procentní slevě se budou těšit majitelé vozů do stáří tří let. Naopak za nejstarší vozy zaplatí podnikatelé více než dnes.
Vláda návrh schválila až na třetí pokus.
Dvojí odklad si vyžádala Strana zelených, jejíž zástupci chtěli rozšířit seznam vozidel osvobozených od daně. V původních návrzích byla uvedena pouze vozidla s hybridním, tedy napůl elektrickým pohonem. MF podle Topolánka vyšlo zeleným vstříc a seznam doplnilo o vozy s pohonem na zemní plyn, LPG a etanol.
Vláda návrh schválila až na třetí pokus.
Dvojí odklad si vyžádala Strana zelených, jejíž zástupci chtěli rozšířit seznam vozidel osvobozených od daně. V původních návrzích byla uvedena pouze vozidla s hybridním, tedy napůl elektrickým pohonem. MF podle Topolánka vyšlo zeleným vstříc a seznam doplnilo o vozy s pohonem na zemní plyn, LPG a etanol.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích