zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Novela: Bez souhlasu obcí nelze povolit provoz vodních skútrů

27.06.2008
Voda
Legislativa
Novela: Bez souhlasu obcí nelze povolit provoz vodních skútrů

Praha - O tom, kde budou moci jezdit vodní skútry, by měly spolurozhodovat dotčené obce. Bez souhlasu obcí, v jejichž katastru má vodní plocha pro provoz skútrů být, by ji plavební úřad vymezit nesměl. Počítá s tím návrh novely zákona o vnitrozemské plavbě, který dnes sněmovna schválila. Nyní předlohu posoudí Senát a pak prezident.

Spory o to, kde se mohou skútry pohybovat, se vedou již delší dobu. Jejich majitelům vadilo zejména to, že v uplynulých letech platil úplný zákaz jízdy v létě. Své požadavky na zrušení zákazu podpořili loni i několika demonstracemi. Ministerstvo dopravy nakonec letní provoz od loňského 1. srpna povolilo provizorně vyhláškou, která má platit i po celou letní sezonu 2009. 

Definitivní řešení podle ministerstva přinese zmíněná novela, která rozhodování o plavbě přenese na obce.

Kromě úpravy provozu vodních skútrů by měl vládní návrh novely do zákona nově zapracovat říční informační systém na Labi a Vltavě. Jde o povinné doplnění českého práva evropskou normou. Systém má navádět lodě, informovat posádku o splavnosti řeky, obsazenosti zdymadel či přístavů. Částečně již tyto služby fungují, legislativa je však dosud neupravovala.

Sněmovna dnes schválila nejen návrh novely zákona o vnitrozemské plavbě, ale i návrh novely zákona o plavbě námořní. Pokud ho podpoří i Senát a prezident, mohlo by pod českou vlajkou do budoucna plout na světových mořích více lodí. Novela má totiž snížit průměrný roční poplatek za vedení lodě v námořním rejstříku České republiky o 500 korun na 3500 korun. Pod českou vlajkou nyní pluje 350 námořních jachet.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí