Vědci připravují nové výkonné baterie pro hybridní vozy
Výzkumníci z Fraunhoferova institutu vyvíjejí novou vysokovýkonnnou baterii pro
hybridní vozy, která je houževnatější, trvanlivější s dlouhou životností a méně
škodlivá pro životní prostředí, modul pro ukládání energie je založen na
lithium-polymerové akumulátorové technologii vhodné pro použití ve vozidlech v
rámci projektu nazvaného "Electromobility Fleet Test", který organizuje koncern
Volksvwagen a německé ministerstvo životního prostředí se sedmi dalšími
partnery.
Výzkumníci z Fraunhoferova institutu vyvíjejí novou vysokovýkonnnou baterii pro hybridní vozy, která je houževnatější, trvanlivější s dlouhou životností a méně škodlivá pro životní prostředí, modul pro ukládání energie je založen na lithium-polymerové akumulátorové technologii vhodné pro použití ve vozidlech v rámci projektu nazvaného "Electromobility Fleet Test", který organizuje koncern Volksvwagen a německé ministerstvo životního prostředí se sedmi dalšími partnery.
Výzkumníci se snaží využít nové materiály pro elektrody, které jsopu přátelštější k životnímu prostřední a vyvinout systém řízení baterie, jenž by učinil zařízení na uchovávání energie ještě trvanlivější a spolehlivějhší a zajistil dlouhou životnost i v drsných provozních podmínkách. Aby zachovali dostatečně malé rozměry baterie bez kompromisů, pokud jde o její výkon, integroval tým mechanické na elektrické prvky do jediného modulu, včetně systému pro komtrolu teploty, registraci výkonových dat a bezpečnosti pro vysoké napětí.
Vývoj a konfigurace nového modulu pro skladování energie by měly být dokončeny v pololetí roku 2010, a poté je Volkswagen podrobí provozním testům, které mají za úkol ověřit jejich vlastnosti a parametry v běžném každodenním nasazení ve vozidlech.
Výzkumníci se snaží využít nové materiály pro elektrody, které jsopu přátelštější k životnímu prostřední a vyvinout systém řízení baterie, jenž by učinil zařízení na uchovávání energie ještě trvanlivější a spolehlivějhší a zajistil dlouhou životnost i v drsných provozních podmínkách. Aby zachovali dostatečně malé rozměry baterie bez kompromisů, pokud jde o její výkon, integroval tým mechanické na elektrické prvky do jediného modulu, včetně systému pro komtrolu teploty, registraci výkonových dat a bezpečnosti pro vysoké napětí.
Vývoj a konfigurace nového modulu pro skladování energie by měly být dokončeny v pololetí roku 2010, a poté je Volkswagen podrobí provozním testům, které mají za úkol ověřit jejich vlastnosti a parametry v běžném každodenním nasazení ve vozidlech.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích