zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Dobře cílený marketing

19.09.2009
Biopotraviny
Dobře cílený marketing

Trend zdravého životního stylu přispívá k zájmu o biopotraviny a životní prostředí. To dokazuje fakt, že poptávka po těchto produktech neustále roste. Proto se snažíme pravidelně naši nabídku, která je tvořena produkty naší vlastní privátní značky Spar Natur*pur, neustále rozšiřovat. Speciální aktivity směřujeme k září, Měsíci biopotravin.

Již nyní mohou naši zákazníci vybírat z více než 120 výrobků. Kompletní řada této privátní značky bioproduktů společnosti Spar obsahuje 250 produktů a stále se pracuje na inovacích a rozšíření portfolia výrobků tak, aby pokrýval všechny produktové skupiny. Aktuální novinkou na českých pultech je například biočokoláda, a to mléčná nebo hořká, a biozmrzlina.

DŮRAZ NA EFEKTIVNÍ UMÍSTĚNÍ V PRODEJNĚ

Bioprodukty Spar Natur*pur jsou k dostání ve zcela specifických obalech, jejichž ústřední motiv tvoří vyobrazení louky. Její zelená barva, která vyvolává pocit svěžesti a čerstvosti, tak umožňuje biovýrobkům dobře vyniknout v kontrastu s ostatními "nebioprodukty", a dokonce i v menším množství.

V našich prodejnách se kromě standardního umístění v regálech nacházejí i na speciálně označeném a vyčleněném prostoru, v tzv. biokoutcích, kde zákazníci najdou široký výběr potravin včetně příslušných informačních brožur. Významnou roli při jejich prodeji hraje marketingová podpora, která musí být správně načasovaná a vhodně cílená. Velký důraz je kladen zejména na umístění jednotlivých produktů v prodejně. Výborné zkušenosti máme například s umístěním suchých plodů a ovocných šťáv u ovoce a zeleniny, kde dochází k propojení kategorie suchého sortimentu s kategorií čerstvého ovoce a zeleniny. U biopotravin nevyužíváme promopacky ani žádná jiná speciální balení. Prodejnost podporujeme promoakcemi, jako jsou ochutnávky, kupony na slevu, různé soutěže, pravidelná účast na bioveletrzích a cílené akce. Realizujeme rovněž testovací dny či týdny, kdy je celý sortiment biopotravin Spar Natur*pur prodáván se slevou až 25 %.

PODPORU V MÍSTĚ PRODEJE DOPLŇUJE ÚČAST V PROJEKTECH

Důležitým faktorem, který ovlivňuje prodeje biopotravin, je správně načasovaná a směrovaná marketingová podpora. Naším cílem je každý rok se zapojovat do více a více aktivit v této oblasti. To zahrnuje jednak podporu v místě prodeje, a také participaci na různých projektech.

Nyní, v září, v Měsíci biopo-travin, právě takovéto akce pro-bíhají. Stali jsme se platinovým partnerem akce Bio do škol. Interspar daruje 1 Kč z každé prodané biopotraviny Spar Natur*pur. Probíhá v období 1. 9.-30. 9. 2009 a je viditelně označena logem projektu "Koruna pro Bio do škol", na účely zkvalitnění školního stravování. Cílem je přispět k zavádění biopotravin do školního stravování a šířit vzdělávání o biopotravinách. My jsme se rozhodli kampaň podpořit z mnoha důvodů, ale tím nejdůležitějším je pomáhat zdravému stravování dětí ve školách i doma. Proto jsme do kampaně zapojili celou řadu biopotravin naší privátní značky Spar Natur*pur ve všech 31 pobočkách našich hypermarketů Interspar. Pro školáky jsou rovněž v rámci tohoto projektu připraveny i tzv. svačinové kontroly. Ty se budou konat na vybraných školách v Praze. Přímo ve vyučovací hodině bude domluvena návštěva Interspar biotýmu spolu s maskotem projektu, který žáky seznámí s bioprodukty a poté provede kontrolu jejich svačin. Žáci tak budou moci své vlastní svačiny vyměnit za ty připravené z bioproduktů (např. biomüsli, biotyčinka apod). Maskot dětem rovněž rozdá zábavný, avšak edukativně zaměřený letáček.

OSLOVUJÍ OCHUTNÁVKY, RECEPTY A SLEVY

V průběhu měsíce září, který je označován jako Měsíc biopotravin, jsme pro naše zákazníky připravili velké množství promoakcí a ochutnávek biovýrobků Spar Natur*pur. Novinkou letošních promoakcí jsou kulinářské akce s Romanem Hadrbolcem, kuchařem, který vařil pro známé hollywoodské hvězdy především filmového plátna. V rámci těchto akcí budou moci zákazníci získat nejen množství informací o správných zásadách přípravy biopotravin, ale také netradiční tipy na různé kulinářské úpravy a v neposlední řadě rovněž inovativní recepty. Každý tak bude mít šanci vyzkoušet jedinečnou chuť biopotravin. Promoakce většího charakteru jsou přichystány na letní Jihomoravské dožínky v Brně a v Praze ve venkovním prostředí sportovního areálu Ladronky. Na těchto promoakcích budeme zároveň rozdávat slevové kupony, díky kterým bude možné zakoupit biopotraviny v našich prodejnách až se slevou 30 %.

Dalším speciálním projektem je speciální, kulinářsky zaměře-ná příloha časopisu Glanc, která bude tvořena recepty na přípra-vu biopokrmů z produktů řady Spar Natur*pur. Tato příloha bude vydána v nákladu 400 tisíc výtisků.

AUTOR: Petr Jindra

je marketingovým ředitelem společnosti Spar ČOS.

ZDROJ: REGAL

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
INISOFT s.r.o.
24
8. 2017
24.8.2017 - Seminář, školení
Liberec, Centrum Babylon Liberec
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí