zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Environmentální vzdělávací programy rozšiřují výuku odborných předmětů

18.12.2011
Ekologické vzdělání a výchova
Environmentální vzdělávací programy rozšiřují výuku odborných předmětů

Občanské sdružení ENVIC, ve spolupráci se 4 partnery a 5 středními školami v Plzeňském kraji, právě dokončilo projekt Specializované environmentální programy pro střední školy v Plzeňském kraji. Bylo vytvořeno 6 unikátních environmentálních vzdělávacích programů, které rozšiřují výuku na konkrétních středních školách. Projekt byl podpořen z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Unikátní projekty rozšiřují environmentální vzdělávání na školách
"Projekt Specializované environmentální programy pro střední školy Plzeňského kraje rozšiřuje konkrétní odborné předměty o nové poznatky z oblastí souvisejících s efektivnějším nakládáním s energiemi, ochranou přírody a životního prostředí obecně, environmentálně šetrnějšími výrobními procesy a postupy", vysvětluje ideu projektu Tomáš Popp z občanského sdružení ENVIC, které je jeho realizátorem. Všechny úpravy odborných předmětů jsou zapracovány do Školních vzdělávacích i tematických plánů konkrétních středních škol. Je tak zajištěna kontinuita vzdělávání. Ke každému programu vznikly unikátní učební materiály rozšiřující a didakticky doplňující obsah i formu vzdělávacích programů.
Díky realizaci projektu, získali studenti konkrétních studijních oborů nové znalosti a zkušenosti, které jim napomohou lépe se uplatnit na trhu práce. Projekt propojuje odborné vzdělávání s tématy z oblasti životního prostře! dí, jako jsou úspory energií, moderní stavební materiály a trendy, pasivní a nízkoenergetické domy, ochrana přírody, ekologické zemědělství, vliv zemědělské činnosti na životní prostředí, ochrana krajiny, environmentální provoz podniku apod.

Vzdělávací environmentální programy pro 5 středních škol
V rámci projektu byly vytvořeny ucelené vzdělávací programy zaměřené na konkrétní studijní obory. "Lidská činnost významně ovlivňuje životní prostředí. Studenti budou i ve svých profesních životech rozhodovat a ovlivňovat míru jeho zatížení. Proto je důležité, aby si tuto odpovědnost uvědomili. Měli by být schopni své rozhodování opřít o aktuální a ověřené informace a rozhodovat se na základě nabytých zkušeností. V tom jim projekt velmi pomohl", říká Tomáš Popp, vedoucí projektu z občanského sdružení ENVIC.
Bylo vytvořeno 6 vzdělávacích programů na 5 středních školách v Plzeňském kraji: Environmentálně šetrné stavby (Střední průmyslová škola stavební Plzeň), Zemědělst! ví a ochrana přírody (Střední škola zemědělská a potravinářská! Klatovy ), Environmentálně šetrný zemědělský provoz (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Environmentální principy v podnikání (Gymnázium a střední škola Rokycany), Environmentální přírodopis (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Územní systém ekologické stability (Církevní střední odborná škola Spálené Poříčí).
Každý vzdělávací program je vytvořen speciálně pro konkrétní učební obory i předměty. "Programy jsou součástí Školních vzdělávacích plánů a ve výuce samozřejmě aplikovány. Doplňují je učební materiály, pracovní listy, příklady exkurzí a aplikace pro interaktivní tabule", doplňuje Popp. Materiály jsou ke stažení na www.enviprogramy.cz.

Kontaktní osoba: Tomáš Popp
Telefon: 739 654 834
E-mail: tomas.popp@envic.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí