zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Od jaru čekáme více, než že umyje nádobí

26.01.2013
Zdraví
Od jaru čekáme více, než že umyje nádobí

SPECIALIZOVANÉ PROSTŘEDKY JSOU OBLÍBENÉ

Vedle ceny je nejvýznamnějším rozhodovacím kritériem u zákazníka specializace prostředku a jeho celkový účinek. Druhým faktorem je vůně, ale také šetrnost k životnímu prostředí. "V segmentu prostředků pro úklid kuchyně převažuje obliba specializovaných přípravků na jednotlivé typy povrchů, jako např. nerez. Sledujeme i zájem o dezinfekce, které jsou vhodné pro použití v kuchyni či pro nástroje, které přicházejí do styku s potravinami," říká Lucie Bieliková z obchodního a marketingového oddělení společnosti Madel.

Jak dokládá také Ivo Kupka, key account manager společnosti Vento Bohemia, o specializované prostředky na různé povrchy nebo spotřebiče projevují zákazníci zvýšený zájem: "Reagovali jsme v loňském roce 2012 na potřeby trhu a uvedli jsme na trh čistič na kuchyně, čistič na trouby a grily, oba v balení 500 ml s mechanickým rozprašovačem, a granulovaný čistič na odpady."

Portfolio společnosti Unilever v oblasti přípravků na úklid kuchyně zahrnuje rovněž i speciální čisticí sprej pro úklid kuchyně - Cif sprej nerez. "Díky lešticí formuli odstraní nejen hluboce usazenou špínu jako vodní kámen, šmouhy, otisky prstů a mastnotu, ale zároveň o kuchyňské plochy rovněž pečuje," dodává Lenka Křížová, brand building junior manager firmy Unilever.

ŠETRNOST VŮČI ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ

Dalším ze zmiňovaných trendů v oblasti mycích prostředků je jejich vliv na životní prostředí i na pokožku. Potvrzuje to Lucie Bieliková: "V současné době se postupně zvyšuje podíl koncentrovaných mycích přípravků, které oslovují zejména ekologicky smýšlející zákazníky. Typický český spotřebitel nicméně stále není ochoten zaplatit prémiovou cenu za ryze ekologický přípravek. Zásadní změnu v myšlení zákazníka lze očekávat, jakmile si ověří, že plně ekologické prostředky jsou nyní účinnější než běžné prostředky." V roce 2011 a 2012 společnost Madel postupně na trh uváděla novinky z ekologické řady Winni's, mimo jiné i mycí přípravky na nádobí a úklid kuchyně. "Meziroční růst u některých produktů přesáhl 50 %, což dokazuje pozitivní trend spotřebitelů ve vnímání ekologicky šetrných čističů," říká Bieliková.

ZÁKAZNICE SLYŠÍ NA SLOŽKY PEČUJÍCÍ O POKOŽKU

Na požadavky zákazníků loni odpověděla také společnost Procter & Gamble. Na trh uvedla nový tekutý prostředek na ruční mytí nádobí Jar DermaProtect. Má nové, jemnější složení, speciálně vyvinuté pro péči o ruce. "Navzdory tomu účinně odstraňuje mastnotu a zanechává zářivě lesklé nádobí. Ruce pomáhá udržovat hebké a hydratované," říká Juraj Králik, manažer vnějších vztahů ze společnosti Procter & Gamble. Novinku výrobce uvedl na trh ve dvou vůních: Aloe vera & Coconut a Water Lilly & Jojoba.

Podobně jsou na tom přípravky od firmy Unilever - Cif na nádobí. "Cif nabízí v moderních lahvích variantu Lemon s vůní čerstvých citronů, variantu Sensitive s obsahem uklidňujících a zjemňujících složek, které napomáhají udržovat ruce jemné a hebké," dodává Lenka Křížová. Zákaznice na tato slova slyší a ve srovnání s předešlým obdobím roste počet prodaných prostředků, které slibují šetrnost a zachování hebké pokožky rukou, samozřejmě s příjemnou vůní, a zaujmout může také praktický design. "Zvyšující se životní úroveň spotřebitelů napomáhá rostoucímu prodeji kvalitních čističů a odklonu od nízké kvality. V loňském roce jsme uvedli na trh přípravky na nádobí v novém designu a chystáme rozšíření o další parfemaci," doplňuje Ivo Kupka.

Zdroj: Regal

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
20
11. 2019
20.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
INISOFT s.r.o.
5
12. 2019
5.12.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
INISOFT s.r.o.
11
12. 2019
11.12.2019 - Seminář, školení
Praha, Occidental Five
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí