zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Francouzské železnice - už je to více jak 30 let co vyjel prototyp TGV

01.03.2013
Doprava
Francouzské železnice - už je to více jak 30 let co vyjel prototyp TGV

Od února do září 2010 jsem pracovně pobýval ve Francii a protože to bylo v burgundském Dijonu, který patří k nevýznamnějším železničním křižovatkám Francie, věnoval jsem se tam, kromě jiného, častému fotografování vlaků. Za osm měsíců jsem mnohokrát čekal s fotoaparátem u tratí v okolí města nebo na nádraží, navštívil jsem mnohá další nádraží v okolí, dvakrát jsem byl v Paříži a jednou jsem si zajel do Lyonu. Ačkoli jsem stránku nazval "Vlaky ve Francii", nehledejte zde příliš ucelený přehled francouzské železniční dopravy, zdokumentoval jsem viceméně zejména Dijon a okolí, včetně několika dalších nádraží v Burgundsku a okolí a také to podstatné z mých návštěv (samozřejmě za použití TGV) Paříže a Lyonu.

Než se budu věnovat jednotlivým vlakům, připomeneme si několik základních údajů. Francie má rozlohu 547 tisíc km čverečních a žije zde 63 milionů obyvatel, což obojí skýtá slušný potenciál pro rozvoj a využití železniční dopravy. Francie navíc patří k ekonomicky nejsilnějším zemím, není proto divu, že se právě ona stala evropskou kolébkou vysokorychlostní železnice. Dominantním dopravcem jsou státní dráhy SNCF (Société nationale des chemins de fer français) s tratěmi o délce zhruba 32 tisíc km, z toho téměř polovina je elektrifikovaných (1 500 V ss nebo 25 kV 50 Hz), rozchod je až na vyjímky standardní - 1435 mm. Síť vysokorychlostních tratí má v roce 2009 přibližně 1500 km a aktuálně se rozšiřuje o novou trať LGV Rhin-Rhône, která zrychlí také spojení do sousedního Německa. Dále čtěte na: http://www.fotodoprava.com/vlaky_francie.htm

ZDROJ:http://www.fotodoprava.com

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí