Tramvaj ŠKODA 28 T
Společnost Škoda Transportation vyrábí 100% nízkopodlažní tramvaj pro turecké město Konya. Koncepce nového vozidla vychází z tramvaje 26T určené pro maďarskou Miskolc. Jedná se o plně nízkopodlažní, obousměrnou tramvaj vybavenou moderní elektronikou. Rozdíl je například ve skříni vozidla, která je delší a zúžená o 100 mm na 2,55 m. Rovněž střední podvozek disponuje parkovacím typem brzdy a zpětná přední zrcátka jsou na obou stranách kabin.Přizpůsobená je i vyšší výkonnost klimatizace, která odpovídá klimatickému pásmu v Turecku. Unikátní je především design, přičemž zdrojem inspirace byly motivy islámské architektury a světová jedinečnost města Konya - tančící derviši.
Plně nízkopodlažní pětičlánková Škoda 28 T splňuje nejnovější evropské bezpečnostní normy. Tramvaj má také nízké provozní náklady, protože využívá rekuperace energie při brzdění. Díky tomu, že je elektrická výzbroj umístěna na střeše vozidla, a tramvaj měří více než 32 metrů, umožňuje přepravit až 364 cestujících. Úplná nízkopodlažnost a nízká nástupní hrana umožňují snadný nástup a výstup i pro osoby se sníženou pohyblivostí. K pohodlí pasažérů přispívá klimatizace i přehledný informační systém. Nákres na:http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-28-t/
Technický popis
Celkový počet cestujících - při obsazenosti 8 os/m2 - při obsazenosti 6 os/m2 |
364 287 |
Délka |
32 520 mm |
Šířka |
2 550 mm |
Výška vozidla přes sběrač |
3 560 mm |
Max. rychlost |
70 km/h |
Napájení |
750 V DC |
Pohon |
trvalý výkon 400 kW krátkodobý výkon 800 kW |
Nízkopodlažnost |
100 % |
ZDROJ: www.skoda.cz