Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Výrobci a obchodníci přispěli významnou částkou na projekt biopotraviny do škol

15.11.2009  |  77× přečteno      vytisknout článek

Výrobci a obchodníci přispěli významnou částkou na projekt biopotraviny do škol

V září letošního roku proběhl první ročník kampaně s názvem Koruna na BIO do ŠKOL. Partneři kampaně darovali 1 Kč z každé prodané biopotraviny na rozvoj programu "Biopotraviny do škol", který realizuje Nadace Partnerství. Celkem partneři akce přispějí na konto Nadace Partnerství částkou 236 849,- Kč. Tato částka významnou měrou pomůže školám, které mají zájem, ve výchově dětí k ekologickému zemědělství a zavádění biopotravin do školních jídelen.

Prvního ročníku kampaně se účastnilo devět společností. Hlavním partnerem projektu se stala privátní řada bioproduktů obchodního řetězce Interspar - Natur*pur.  Partnery projektu dále byly  Biopekárny Zemanka, společnost Biopark, Kostelecké uzeniny, bio-nebio, Pro-bio, Country Life, United Bakeries a společnost Fair Trade Centrum.

S kampaní se mohli zájemci setkat v široké síti specializovaných prodejen a ve všech hypermarketech Interspar. Kampaň byla komunikována prostřednictvím mediálních partnerů. Akci podpořily odborné tituly Potravinářský zpravodaj a Potravinářská revue
z nakladatelství Agral , časopisy Regal, Trend Marketing a Hotel&Spa z vydavatelství Economia, FoodServis z Českého a slovenského odborného nakladatelství, společenské časopisy Děti a my, Rodina a škola nakladatelství Portál, časopis Meduňka a weby Uzlíček.cz, Chytrá žena.cz, Rodina.cz, Nazeleno.cz, Žena.cz, Jidelny.cz a Bio-info.cz.

Důležitou součástí kampaně se stal microsite www.miliondetem.cz, na kterém se návštěvníci mohli dozvědět více informací o akci a jejích partnerech.  Dále se zde zájemci mohli zaregistrovat do tipovací soutěže, která probíhala souběžně s tímto projektem. Celkem se soutěže zúčastnilo 349 tipujících. V rámci projektu proběhly i dvě venkovní akce. V prvním zářijovém víkendu se s akcí mohli seznámit návštěvníci Krajských dožínek na brněnském výstavišti a o týden později lidé, kteří zavítali na pražskou Ladronku. Zde mohli zájemci získat více informací o projektu a ochutnat biopotraviny partnerů.

"Finančních prostředky, které byly v rámci kampaně nashromážděny, mohou školy použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy, pořádání "Bio dnů" pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci", říká Michal Veselý, ředitel rozvoje Nadace Partnerství.
O projektech, které s pomocí grantu budou ještě v letošním a zejména v příštím roce realizovány, se mohou zájemci dozvědět více informací na stránkách Nadace Partnerství (www.nadacepartnerstvi.cz). Průběžně budou informace o realizovaných projektech uveřejněny i na stránkách www.miliondetem.cz.

První ročník kampaně zaznamenal řadu pozitivních ohlasů jak ze strany spotřebitelů, tak ze strany výrobců biopotravin a školních jídelen. To je základní předpoklad toho, aby akce mohla být úspěšně zopakována v příštích letech. Projekt ukázal, že i v dnešní nelehké době, se zvyšuje zájem české populace o biopotraviny a ekologické zemědělství a že projekty, které pomohou ve výchově dětí a mládeže ke zdravému životnímu stylu, ve kterém jsou biopotraviny přirozenou součástí jídelníčku na stole našich dětí, mají šanci na úspěch.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist