Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Je bio jen marketing?

20.11.2009  |  zdroj: Marketing & Media  |  141× přečteno      vytisknout článek

Je bio jen marketing?

Agentura DEMA provedla mezi Pražany výzkum na téma biopotraviny. Pochybnosti o bio mají především muži, senioři a lidé s nižším vzděláním.

Třetina obyvatel (35 %) metropole souhlasí s výše uvedeným názorem, tj. že v případě "bio" se jedná pouze o marketingovou nálepku. Dvě třetiny občanů (65 %) však mají za to, že tomu tak není. Názorová odlišnost v rámci jednotlivých skupin obyvatel je velmi zřetelná. S tvrzením, že "bio" je jen marketingová záležitost, souhlasí výrazně častěji muži (47 %) než ženy (25 %); senioři (44 %) než lidé středního (34 %) a mladšího věku (27 %); osoby s nižším vzděláním (54 %) než ti, co mají maturitu (31 %) nebo vysokoškolský diplom (16 %). Kromě oficiálních zdrojů a médií se informace ohledně biopotravin šíří také neformální cestou: každý třetí Pražan (34 %) tohoto způsobu využívá, tzn. diskutuje, vyměňuje si poznatky a zkušenosti s příslušníky rodiny, kamarády, spolupracovníky, sousedy apod.

K informacím je možné se dostat i přímou cestou, účastí na různých akcích, které mají teoretický i praktický základ: každý třetí Pražan (35 %) navštěvuje prodejny s bioprodukty a zdravou výživou, rovněž každý třetí (33 %) využívá ochutnávkových akcí, každý desátý (10 %) již zavítal na bioveletrh, výstavu nebo speciální akci týkající se ekozemědělství.

Budování důvěry

Tak jako se na jedné straně rodí a posiluje důvěra v biopotraviny, na druhé straně existují aspekty, které ji oslabují. V prvé řadě je to příliš vysoká cena (nejistota, od čeho se cena odvíjí, zda od vyšší kvality nebo zda jde o záležitost marketingu - 42 %), záruka biokvality, prokazatelného původu z ekologického zemědělství (26 %), neinformovanost či rozporuplnost informací (11 %) a nedostatky na straně nabídky - obchodu (7 %).

Jednou z cest, jak se na vlastní oči přesvědčit, jak konfrontovat s realitou své dosavadní znalosti a zkušenosti, mohou být nejrůznější osvětové a propagační aktivity. Za lákavé a zajímavé považují obyvatelé velkoměsta například možnost navštívit ekofarmu a seznámit se s tím, co obnáší ekohospodaření (45 %), vidět, jak se zpracovávají suroviny až do konečného výsledku, např. sýru (53 %) či šance ochutnat produkty přímo u zdroje (64 %). Ukazuje se, že takto navozená důvěra má přímou souvislost s nákupním chováním a může pomoci přeměnit deklaraci zájmu téměř každého druhého Pražana (46 %) nakupovat potraviny v biokvalitě přímo od zdroje ve skutečné spotřebitelské chování.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist