Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Život s bio je in, ale jak se v něm vyznat?

19.06.2010  |  156× přečteno      vytisknout článek

bioPořizovat biopotraviny je velmi moderní a trendy, a to nikoli jen kvůli zdravému aspektu, ale také hlásajícímu se návratu k domácí produkci.

V současné době snad u nás neexistuje médium, které by nezařazovalo informace o přírodních a bio produktech pravidelně do svých rubrik. Jen internetových odkazů s pojmy bio jsou statisíce. Máme si opravdu z čeho vybírat, žít bio je in.

Pořizovat biopotraviny je velmi moderní a trendy, a to nikoli jen kvůli zdravému aspektu, ale také hlásajícímu se návratu k domácí produkci. Další skupinu představují výrobky z bio neboli organické bavlny. A stále častěji se při nákupech setkáváme se širokou nabídkou přírodní a bio kosmetiky. Ta proniká nejen do našich koupelen, ale především do kosmetických salonů, fitness a wellness center.

Výrobci přírodní kosmetiky zažívali největší nárůst prodeje především v předchozích letech. Jak podotýká Anna Škvařilová ze společnosti Natures Care za poslední rok růst spíše stagnuje. Profesionální zákazníci podle Magdy Pýchové, zástupkyně českého výrobce Nobilis Tilia, mají zájem hlavně o relaxační kosmetiku.

V labyrintu informací

Na našem trhu najdeme výrobky jak zahraničních, tak českých producentů. Ti zahraniční mívají většinou delší zkušenosti s výrobou, česká produkce pochází převážně z malých či středních firem často rodinného charakteru. Existuje řada přímých dodavatelů, výrobců a prodejních míst, pokrývající celou republiku. O nabídce na internetu ani nemluvě. Roman Kubeš ze společnosti Cannabis Pharma-derm vidí jediné negativum v rozšiřování kosmetiky s označením bio, které představuje malá edukace spotřebitelů. Podle něj řada obchodníků ani spotřebitelů vůbec netuší, co to znamená označení bio na kosmetice, šíří se proto mylné interpretace a samozřejmě tím častěji dochází i ke zneužití značky bio při označování produktů. Ne všemu lze věřit. Jak se tedy ve spleti nabídky vyznat?

Dvakrát čti a pak maž

Přírodní a bio kosmetiku kupují lidé bez ohledu na věk, pohlaví či společenské postavení. Spojuje je snaha o zodpovědný životní styl. Pečlivě zkoumají, zda kupované produkty mají odpovídající složení, původ či skladování. V kosmetickém průmyslu platí i další důležitý aspekt - čím méně chemie, umělých syntetických surovin, tím lépe. Podle Laďky Petrjánošové, zástupkyně společnosti M+H, Míča a Harašta, produkující značku Salus/Saloos, se zvyšuje počet zákazníků, kteří dávají přednost vyšší kvalitě produktu, věnují velkou pozornost složení surovin, zda suroviny použité na výrobu kosmetických přípravků pocházejí z ekologického pěstování, zda obsahují rizikové suroviny, jako např. syntetické konzervační, barvicí, vonné látky atd.

Příroda pod kontrolou

Zatímco biopotraviny na českém trhu podléhají kontrole státních orgánů a standardům zakotvený v legislativě, v bio a přírodní kosmetice žádná konkrétní kritéria, která výrobci a prodejci musí splňovat, stanovena nejsou. Označení bio a přírodní je tedy nutné podrobit druhému, daleko bližšímu pohledu a pečlivě zkoumat složení a původ kosmetiky. Při nákupu pomůže logo certifikované či kontrolované přírodní kosmetiky. V Evropě
je uznávaná německá certifikace BDHI neboli známka Ecocontrol (www.eco-control.com). Produkty opatřené jejich logem splňují náročná kritéria a jsou pravidelně testovány. Všechny přísady jsou stoprocentně přírodní. V České republice certifikaci provádí KEZ (Kontrola ekologického zemědělství, www.kez.cz) a uděluje značku CPK - certifikovaná přírodní kosmetika. Značka CPK bio se uděluje přípravkům s obsahem surovin z ekologického zemědělství, splňujícím nejen standardy KEZ, ale musí obsahovat i biosuroviny.

Mýty a předsudky

Zavádění a používání přírodní kosmetiky pomůže především edukace personálu, osobní zkušenost a vyvracení mýtů a předsudků, které tento "nový" segment kosmetiky provází. Pouze jedinému předsudku lze dát trochu za pravdu. Přírodní kosmetika neobsahuje umělé konzervanty, a tak má kratší dobu použitelnosti, své vlastnosti si uchovává při skladování v chladu a temnu. Řada výrobků se nabízí v nižším obsahovém balení. Větší balení jsou určena pro salonní potřebu. Čistě přírodní složení kosmetiky zaručuje použitelnost téměř všem uživatelům včetně dětí. Obzvláště osoby s citlivou pokožkou ocení její účinky. Stejně jako u běžné kosmetiky i zde platí zkouška citlivosti kůže před použitím. Spotřebitele často překvapuje nízká pěnivost produktů, zapříčiněná právě nulovou chemickou přísadou. Mezi nedostatky se pak řadí pomalá účinnost. Tu však vyvažuje dlouhodobější efekt. Mnohdy může od používání přírodní kosmetiky odrazovat vyšší cena. V dlouhodobém horizontu se však vyrovná cenov é hladině běžné kosmetiky. Kladem přírodní kosmetiky je nulový obsah látek zatěžujících lidský organismus, vysoký podíl antioxidantů a hydratačních látek. Zdrojem parfemace jsou výhradně éterické oleje.

V salonu jako v přírodě

Krizi navzdory wellness a fitness centra stále zažívají příliv klientů. Pozměnil se jen přístup hostů, kteří se snaží pracovní a finanční tlaky vyrovnat zvýšenou potřebou relaxace pod dohledem profesionálů, tak si co nejvíce zpříjemňovat relaxaci v domácím prostředí a šetřit tím finance. Podle zprávy Euromonitoru o budoucnosti sektoru wellness, spa a kosmetických služeb krize napomáhá "unikání" negativních zpráv o realitě. Wellness a fitness studia by se měla zaměřovat na poskytování komplexních služeb, např. péči o tělo zahrnující cvičení, masáž, péči o pokožku, doplnění energie vybranými potravinami a samozřejmě prodeji přípravků pro domácí použití.

Svěží i s exotikou

Trend také žádá minimální použití přípravků se syntetickými přísadami. Vždyť průměrná žena během dne vystaví své tělo 176 různým chemikáliím. Náhražek je na trhu nepřeberné množství. Nemusíte se spoléhat na kosmetiku s výtažky kokosu či vanilky, v lepším případě na bambucké máslo a aloe vera. Příroda nabízí daleko více. Pro zvýšený účinek vyhledávejte zejména oleje za studena lisované, oleje míchané s éterickými oleji a másla. Velmi osvěžující jsou přípravky s exotickým ovocem, počínaje osvěžující papájou, mangem a limetkou odbourávající stres, hydratující jojobou zejména ve vlasové kosmetice, výživným avokádem až po kosmetiku s výtažky se santálového dřeva proti depresi nebo vulkanickým prachem pro peeling. Že sázka na přírodu, resp. zpátky ke kořenům, je správná volba, věděli nejen dávní Římané, ale dodnes se tím řídí řada domorodých kmenů po celém světě. Stačí je jen napodobit...

Jaké novinky připravujete pro rok 2010?

Laďka Petrjánošová,
M+H, Míča a Harašta:

Rozšíření řady Saloos - Kokosová péče, kde základ všech produktů tvoří bio kokosový olej lisovaný za studena. Pro své unikátní vlastnosti se skvěle osvědčuje nejen v péči o pokožku celého těla, ale je mimořádně vhodný také pro využití v kuchyni.

Roman Kubeš,
Cannabis Pharma-derm:

Uvádíme na trh za studena lisovaný konopný olej v biokvalitě, program Aknea (speciální péče) jsme doplnili o novou mycí pěnu, v řadě Sensitive nabízíme nově 100% přírodní odličovací krém, který v jediném kroku zvládne odlíčit i voděodolnou řasenku a zároveň s odlíčením pokožku ošetřuje a vyživuje, a přírodní krém na oči s velmi jemnou až gelovou konzistencí, který účinně vyhlazuje a ošetřuje citlivé partie kolem očí, přispívá k redukci vrásek, tmavých kruhů a těžkých víček.

Anna Škvařilová,
Natures Care:

Připravujeme inovovanou bio řadu Body Spa od Lavery, bestsellerem jsou sprchové krémy, největším hitem je však bio kokosový olej Purity Vision, který je vhodný jak do kuchyně, tak na masáže nebo péči o pokožku.

Magda Pýchová,
Nobilis Tilia:

Chystáme novou řadu Biofáze - jde o enzymatickou regeneraci pokožky a pleti, novinku představují i čistě přírodní deodoranty ve třech vůních - šalvěj, růže, cedr a santal (určený i pro muže). Od května zavádíme novou luxusní řadu určenou k intenzivní péči o pleť - řadu Anti-age, poslední novinkou jsou biobalzámy Kokosová, Bambucká a Čokoládová fantazie. Biobalzámy je podle fantazie zákazníků možné použít ke každodenní péči o pokožku celého těla, vlasy, k masážím. Na sezonu podzim 2010 připravujeme nové masážní oleje pro profesionální i domácí použití.

AUTOR: Linda Nejezchlebová

PR konzultantka


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist