Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kosmetika se vrací k přírodě

06.03.2011  |  247× přečteno      vytisknout článek

biokosmetikaOdbyt biokosmetiky neustále roste, začínají se o ni zajímat velké společnosti, rozjíždí se výzkumy a vyostřuje konkurenční boj. Od roku 2012 by proto měla v EU platit nová pravidla pro kosmetické výrobky. Budou spotřebitele chránit před falešnými výroky reklamy, které mohou být u biovýrobků obzvlášť zavádějící.

 Důvodem pro vytvoření nových pravidel na trhu s kosmetickými přípravky je článek 20 nového evropského nařízení o kosmetických výrobcích, přijatý v listopadu 2009. Evropská komise má za úkol připravit seznam tvrzení a výroků o působení kosmetických výrobků. Seznam bude sloužit jako základ pro vytvoření společných kritérií.

Pomalejší růst spotřeby a vstup řady nových výrobců vyostřuje konkurenční boj na evropském trhu s kontrolovanou přírodní a biokosmetikou. Mnohé mezinárodní kosmetické koncerny investují obrovské sumy do rozvoje kontrolované přírodní kosmetiky.

V posledních několika letech investovaly celosvětově působící kosmetické firmy značné částky do rozvoje vlastních značek kontrolované přírodní kosmetiky, nebo koupily přímo výrobce přírodní kosmetiky.

Kontroverzní parabeny

Ještě před několika lety byly parabeny (konzervační látky vyrobené syntézou) přítomny v 80 % kosmetických přípravků, považovány za velmi efektivní a těšily se dobré reputaci. Dnes jsou parabeny velmi kontroverzní, takže přípravky bez parabenů jsou žádány přirozeně stále více.

Například společnost Melvita ve výrobě eliminuje parabeny, triclosan, umělá barviva, chemické filtry, hlinité soli a další konzervanty, které mohou škodit jak klientům, tak i životnímu prostředí. Melvita byla jednou z prvních kosmetických značek, která získala certifikaci Ecocert a možnost využívat označení Cosmebio pro své výrobky. Toto označení garantuje kvalitu a ekologičnost nejen samotného jednotlivého výrobku, ale také výrobních procesů a obalů. Zakladatelem této značky je francouzský biolog Bernard Chevilliat, který během své včelařské praxe poznal, jak obrovské bohatství nám může příroda nabídnout, budeme-li se k ní chovat s úctou.

Bio kosmetika v hotelových lázních

Pražský Rocco Forte The Augustine Hotel si také pro své lázně vybral řadu biokosmetiky.

"Historie těchto prostor směřuje k augustiniánům, mnichům, kteří zde žili od 13. století a žijí dodnes. Jejich každodenní náplní byla ranní modlitba a meditace, a tato čistá energie je znát v každém koutku hotelu. Stejně tak The Augustine Spa je inspirováno jednoduchostí a čistotou přírody, proto výběr značek ila a Anika nejlépe reprezentuje náš směr a koncept. Inspirována tradicemi ajurvédy používá ila pouze ty nejlepší přírodní ingredience vypěstované v souladu s přírodou. Ošetření a masáže od ila jsou unikátní a soustředí se na starobylé techniky jógového léčení a práce s energií. Účelem těchto ošetření je podpora nebo znovunavození toku léčivé energie," říká Dita Coufalová, spa manažerka hotelu Rocco Forte The Augustine.

PŘIDANÁ HODNOTA BIOKOSMETIKY

Společnost [comfort zone] se v produktové řadě s názvem sacred nature zaměřila kromě unikátního složení (99 % složek je přírodních, min. 20 % pochází z organického zemědělství) také na obaly svých produktů.

"Vždy jsme si zakládali na obalech, které mají malý vliv na životní prostředí a jsou recyklovatelné," říká Anna Margarian, general manager a PR značky [comfort zone]. Proto byly pro řadu sacred nature vybrány 100% recyklovatelné plasty, uzávěry z certifikovaného dřeva, etikety a vnější obaly z recyklovatelného papíru potištěné vodovými barvami, díky čemuž se tato řada perfektně začleňuje do filozofie [comfort zone] a celé skupiny Davines S.p.A., která vždy při svých aktivitách směřovala k tématům etiky a udržitelného rozvoje.

Nově byla produktová řada sacred nature doplněna čtyřmi produkty: nočním regeneračním krémem, lehkou matující emulzí, multiaktivním gelem pro péči o oční okolí a přírodním balzámem na rty.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist