BARCELONA: Vznikají zóny bez automobilů a komunitní oblasti
Španělská přímořská metropole má odvážný plán. Chce ukončit nadvládu aut ve
městě a uzavřít až 60 % ulic, po kterých teď běžně jezdí auta, a vrátit je
zpátky lidem. Uvnitř Barcelony, která je přísně rozparcelovaná do pravidelných
bloků, by tak vznikly komunitní ostrůvky a zóny bez aut. Ve městě, které se jen
mírně svažuje k moři, se dá bez problému pohybovat na kole. Iniciátoři si od
návrhu slibují snížení hluku a znečištění v ulicích. ,,Musíme vydobýt prostor
zpátky pro lidi," říká městský radní pro mobilitu. Počítá se i s posílením
městské hromadné dopravy. ,,Každý obyvatel Barcelony by měl mít zastávku
autobusu do 300 metrů a intervaly autobusů by se měly po celém městě pohybovat
do 5 minut. Důmyslná síť by navíc měla nabídnout, že se z bodu A do bodu B
dostanete v 95 % případů bez nutnosti přestupovat," vysvětluje Salvador Rueda,
jeden z autorů ekologického plánu.
https://www.enviweb.cz/106354 Španělská přímořská metropole má odvážný plán. Chce ukončit nadvládu aut ve městě a uzavřít až 60 % ulic, po kterých teď běžně jezdí auta, a vrátit je zpátky lidem. Uvnitř Barcelony, která je přísně rozparcelovaná do pravidelných bloků, by tak vznikly komunitní ostrůvky a zóny bez aut. Ve městě, které se jen mírně svažuje k moři, se dá bez problému pohybovat na kole. Iniciátoři si od návrhu slibují snížení hluku a znečištění v ulicích. ,,Musíme vydobýt prostor zpátky pro lidi," říká městský radní pro mobilitu. Počítá se i s posílením městské hromadné dopravy. ,,Každý obyvatel Barcelony by měl mít zastávku autobusu do 300 metrů a intervaly autobusů by se měly po celém městě pohybovat do 5 minut. Důmyslná síť by navíc měla nabídnout, že se z bodu A do bodu B dostanete v 95 % případů bez nutnosti přestupovat," vysvětluje Salvador Rueda, jeden z autorů ekologického plánu.
Sdílet článek na sociálních sítích