Děti milénia: nositelé pozitivních změn
Mileniánům nezáleží jen na cifře na výplatní pásce a co dělají, ale i pro koho pracují. Požadavkem, aby jejich zaměstnavatel jednal v souladu se zásadami udržitelnosti, můžou světové korporace přimět, aby se současným globálním výzvám postavily tváří v tvář.
Mileniánů neboli generace, která se narodila mezi lety 1980 a 2000, jsou na světě skoro 2 miliardy. Říká se jim takzvaně ,,alfa influencers", protože v roli zaměstnanců, spotřebitelů, podnikatelů, investorů a voličů mají na naši společnost nezměrný vliv. Světové události a technologický pokrok, které jejich život provázejí, zapříčinily, že se jejich hodnoty a životní styl výrazně liší od předešlých generací.
Společnost a korporace to v roli jejich zaměstnavatelů musí mít na paměti. Mileniáni budou do roku 2020 tvořit 50% celosvětové pracovní síly a firmy budou muset nabídnout podmínky, na které by pracovníky dokázaly nalákat. Atraktivní plat a pár dnů dovolené navíc už ale nestačí!
Agenti společenské změny
Celosvětový průzkum organizace Corporate Citizenship z letošního léta ukázal, že při hledání zaměstnání kladou mileniáni velký důraz na to, jestli je firma, pro kterou by pracovali, společensky odpovědná. Nemyslí tím pouhé příspěvky na charitu, nýbrž jestli má každodenní chod firmy pozitivní dopad na společnost i životní prostředí.
Korporace vnímají jako agenty společenské změny, kteří nejenže můžou, ale jsou dokonce povinni reagovat na výzvy současného světa a podnikat aktivní kroky v hledání řešení a jejich realizaci.
Nadpoloviční většina respondentů se shodla na tom, že by společnosti měly prosazovat výrobu produktů a poskytování služeb, které jdou ruku v ruce s udržitelným způsobem života. Není třeba se obávat, že by po nich nebyla poptávka. V průzkumu společnosti Nielsen z loňského roku bylo 66% dotázaných ochotných si za takové služby a produkty i připlatit a tři ze čtyř, kteří tento postoj zastávají, byli mladší 34 let. Generace mileniánů konzumuje uvědoměleji a se zamyšlením, jakou stopu jejich životní styl na planetě zanechává.
,,Ředitelé společností můžou být superhrdinové, protože ve své pozici mají moc konat hrdinské činy a měnit svět." (citace mileniána z průzkumu Corporate Citizenship)