České tramvaje INEKON O4 SUPERIOR a INEKON PENTO
INEKON 04 SUPERIOR je nejmodernější typ nízkopodlažní tramvaje, jehož konstrukce i design odpovídá nejvyšším standardům. Jde o tříčlánkové jednosměrné vozidlo s modulární koncepcí. Jeho nespornou výhodou jsou natáčecí podvozky, výrazně snižující,opotřebení kolejí a obručí kol. Zcela novýdesign odlišuje tento vůz od typové řady TRIO. Snížená podlaha zaujímá 50 procent plochy. Vozidlo může přepravovat až 324 cestujících.vybavenost vozu lze stejně jako u ostatních typů podřídit možnostem a přáním zákazníka S ohledem na profil trati kde bude vozidlo provozováno, lze montovat 2 nebo 4 hnané podvozky. Celkovou vybavenost vozu lze stejně jako u vozů Trio na přání zákazníka měnit.
Základní technické údaje - jednosměrné provedení:
Rozchod | 1 435 mm |
Napájecí soustava | 600 V DC (750 V DC) |
Maximální rychlost | 70 km/h |
Výkon trakčních motorů | 8 x 70 kW |
Sklon tratě | 85o/oo |
Délka vozu | 32 620 mm |
Rozvor podvozku | 1 800 mm |
Vzdálenost podvozků | 9875/5210 mm |
Šířka vozu | 2 460 mm |
Výška vozu při staženém sběrači | 3 400 mm |
Pracovní rozsah sběrače | 3600-6100 mm nad TK |
Výška podlahy | 350/595 mm nad TK |
Podíl nízkopodlažní části vozu | 50 % |
Průměr kol max./min. | 610/530 mm |
Minimální poloměr oblouku tratě | |
ve vertikální rovině | 230 m |
v horizontální rovině | 20m |
manipulační oblouk | 18m |
Pohotovostní hmotnost vozidla | 42 000 kg +/- 5% |
Adhezní hmotnost | 100 % |
Maximální obsaditelnost | |
při 5 os/ m2 | 230 osob |
při 8 os/ m2 | 324 osob |
Průjezdný průřez vozidla odpovídá požadavkům ČSN 28 0337.
Foto na:
http://www.inekon.cz/cz/skupina/inekon-trams/produkty-a-sluzby/dodavky-novych-tramvaji/vyroba-novych-tramvaji-fotogalerie.html
Nízkopodlažní tramvaj INEKON 11 PENTO je pětičlánkové jednosměrné vozidlo, vycházející z typové řady TRIO doplněné o dva články, za účelem zvýšení přepravní kapacity. Celkovou vybavenost vozu lze stejně jako u vozů Trio na přání zákazníka měnit. Nízkopodlažní část zaujímá 64 procent plochy.
Rozchod | 1 435 mm |
Napájecí soustava | 600 V DC (750 V DC) |
Maximální rychlost | 70 km/h |
Výkon trakčních motorů | 4x90 kW |
Sklon tratě | 85o/oo |
Délka vozu | 30 210 mm |
Rozvor podvozku | 1 880 mm |
Vzdálenost podvozků | 10 940 mm |
Šířka vozu | 2 460 mm |
Výška vozu při staženém sběrači | 3 460 mm |
Pracovní rozsah sběrače | 3600-6100 mm nad TK |
Výška podlahy | 350/780 mm nad TK |
Podíl nízkopodlažní části vozu | 64 % |
Průměr kol max./min. | 610/530 mm |
Minimální poloměr oblouku tratě | |
ve vertikální rovině | 250 m |
v horizontální rovině | 18m |
manipulační oblouk | 16m |
Pohotovostní hmotnost vozidla | 36 000 kg +/- 3% |
Adhezní hmotnost | 66 % |
Maximální obsaditelnost | |
při 5 os/ m2 | 214 osob |
při 8 os/ m2 |