Středočeský kraj souhlasí s výstavbou automobilky v Kolíně
PRAHA (ČIA) - S výstavbou výrobního závodu osobních automobilů u Kolína
souhlasili při projednávání vlivu stavby na životní prostředí (EIA) středočeští
radní a pověřili hejtmana Petra Bendla k vydání stanoviska kraje pro potřeby
ministerstva životního prostředí. \"Radní ve svém usnesení ale upozornili na
některé nedostatky v předložené dokumentaci,\" informoval v pondělí 4. března
mluvčí středočeského hejtmana Petr Husák. Materiál podle vedení kraje obsahuje
nedostatečné informace zejména v podrobném rozčlenění záměru dle tříd ochrany
půdy, údaje o množství skrývané ornice a o způsobu jejího využití včetně
vyhodnocení této činnosti na životní prostředí. \"Chybí rovněž podrobná
zastavovací studie, problematika odpadového hospodářství a problematika
odpadních vod je zpracována pouze obecně,\" řekl Husák. Jak upřesnil, je třeba
popsat podrobně nakládání s odpady a odpadními vodami, které budou vznikat v
průběhu stavby a hlavně provozu závodu. Úzké vedení kraje upozornilo na
chybějící návrh řešení retence nebo jiného nakládání se srážkovými vodami,
nedostatečný popis vlivu lakovny a dalších aktivit, kde se mohou vyskytovat
nebezpečné chemické látky ve vazbě na příslušná opatření. Radní rovněž
postrádali návrh ozelenění a začlenění závodu do krajiny s přihlédnutím k
ochraně živočichů a rostlin, neboť se jedná o novou výraznou dominantu měnící
ráz krajiny. Konsorcium Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën hodlá v
Kolíně vybudovat výrobní závod malých automobilů s kapacitou 300 tisíc vozů a s
plánovaným zahájením výroby od roku 2005. Náklady na vybudování továrny pro tři
tisíce pracovníků a následnou instalaci montážních linek se pohybují v rozmezí
370 až 470 milionů eur.
PRAHA (ČIA) - S výstavbou výrobního závodu osobních automobilů u Kolína souhlasili při projednávání vlivu stavby na životní prostředí (EIA) středočeští radní a pověřili hejtmana Petra Bendla k vydání stanoviska kraje pro potřeby ministerstva životního prostředí. \"Radní ve svém usnesení ale upozornili na některé nedostatky v předložené dokumentaci,\" informoval v pondělí 4. března mluvčí středočeského hejtmana Petr Husák.
Materiál podle vedení kraje obsahuje nedostatečné informace zejména v podrobném rozčlenění záměru dle tříd ochrany půdy, údaje o množství skrývané ornice a o způsobu jejího využití včetně vyhodnocení této činnosti na životní prostředí. \"Chybí rovněž podrobná zastavovací studie, problematika odpadového hospodářství a problematika odpadních vod je zpracována pouze obecně,\" řekl Husák. Jak upřesnil, je třeba popsat podrobně nakládání s odpady a odpadními vodami, které budou vznikat v průběhu stavby a hlavně provozu závodu.
Úzké vedení kraje upozornilo na chybějící návrh řešení retence nebo jiného nakládání se srážkovými vodami, nedostatečný popis vlivu lakovny a dalších aktivit, kde se mohou vyskytovat nebezpečné chemické látky ve vazbě na příslušná opatření. Radní rovněž postrádali návrh ozelenění a začlenění závodu do krajiny s přihlédnutím k ochraně živočichů a rostlin, neboť se jedná o novou výraznou dominantu měnící ráz krajiny.
Konsorcium Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën hodlá v Kolíně vybudovat výrobní závod malých automobilů s kapacitou 300 tisíc vozů a s plánovaným zahájením výroby od roku 2005. Náklady na vybudování továrny pro tři tisíce pracovníků a následnou instalaci montážních linek se pohybují v rozmezí 370 až 470 milionů eur.
Sdílet článek na sociálních sítích