Výstavba dálnice do Mikulova se komplikuje
Stavba dálnice z Brna do Vídně, o jejíchž trasách se diskutuje už několik let,
se dále komplikuje. Ministerstvo životního prostředí chce totiž kromě tří
navržených tras prověřit také možnosti alternativního spojení do hraničního
města Mikulov po železnici.. Do sporů o trasu dálnice vstoupila také Břeclav.
Město lobbuje i mezi rakouskými poslanci, aby dálnice nevedla do Mikulova, ale
do Břeclavi a napojila se tak na dálnici D2 spojující Bratislavu a Brno. Mluvčí
Ministerstva životního prostředí Karolína Šulová uvedla, že by měla být znovu
posouzena také nulová varianta. Ta se stavbou dálnice vůbec nepočítá. \"Chceme,
aby byla prověřena možnost alternativního řešení ve formě železnice,\" dodala
Šulová. Jihomoravští radní, kteří preferují z navržených tří variant tu, která
vede rovnoběžně se silnicí první třídy a u Mikulova se odklání na západ, se ale
bojí, že nové požadavky ministerstva mohou vést k zastavení příprav na výstavbu
dálnice. Rakouská váda už ale vydala usnesení o dálnici A5, která má vést z
Vídně k hraničnímu přechodu Drassenhofen - Mikulov. Rakouská strana by měla
zahájit výstavbu této komunikace v roce 2005 a ukončit ji v roce 2010. Radnice v
Mikulově už dokonce na tuto variantu láká do města investory. To ale chce změnit
radnice v Břeclavi, které začala přesvědčovat rakouské poslance o tom, že
výhodnější by bylo dovést dálnici k tomuto městu a tam ji napojit na dálnici D2
z Brna do Bratislavy. Kdyby se tento záměr podařilo prosadit, nemuselo by město
budovat připravovaný silniční obchvat. \"Mluvili jsme o tom dokonce na půdě
rakouského parlamentu. Bylo by efektivnější napojit se na stávající dálnici D2 u
Břeclavi,\" řekl starosta Břeclavi Dymo Piškula, který věří, že na rakouské
straně ještě nepadlo poslední rozhodnutí. Břeclavští argumentují tím, že
budování dálnice Mikulov - Brno bude trvat dlouho a narazí na ekologické
aktivisty, protože trasa vede kolem Chráněné krajinné oblasti Pálava. \"Námi
navrhované řešení by bylo daleko efektivnější. Dálnice do Bratislavy je
nevytížená, Rakousko se navíc zajímá o stavbu logistického silničního a
železničního centra v okolí Břeclavi a kvalitní dopravní spojení by šanci na
realizaci projektu posílilo,\" řekl starosta Piškula. Jihomoravský kraj i
Ředitelství silnic a dálnic ale napojení dálnice u Břeclavi odmítají. ZDROJ: HN
Stavba dálnice z Brna do Vídně, o jejíchž trasách se diskutuje už několik let, se dále komplikuje. Ministerstvo životního prostředí chce totiž kromě tří navržených tras prověřit také možnosti alternativního spojení do hraničního města Mikulov po železnici..
Do sporů o trasu dálnice vstoupila také Břeclav. Město lobbuje i mezi rakouskými poslanci, aby dálnice nevedla do Mikulova, ale do Břeclavi a napojila se tak na dálnici D2 spojující Bratislavu a Brno.
Mluvčí Ministerstva životního prostředí Karolína Šulová uvedla, že by měla být znovu posouzena také nulová varianta. Ta se stavbou dálnice vůbec nepočítá.
\"Chceme, aby byla prověřena možnost alternativního řešení ve formě železnice,\" dodala Šulová.
Jihomoravští radní, kteří preferují z navržených tří variant tu, která vede rovnoběžně se silnicí první třídy a u Mikulova se odklání na západ, se ale bojí, že nové požadavky ministerstva mohou vést k zastavení příprav na výstavbu dálnice.
Rakouská váda už ale vydala usnesení o dálnici A5, která má vést z Vídně k hraničnímu přechodu Drassenhofen - Mikulov. Rakouská strana by měla zahájit výstavbu této komunikace v roce 2005 a ukončit ji v roce 2010. Radnice v Mikulově už dokonce na tuto variantu láká do města investory.
To ale chce změnit radnice v Břeclavi, které začala přesvědčovat rakouské poslance o tom, že výhodnější by bylo dovést dálnici k tomuto městu a tam ji napojit na dálnici D2 z Brna do Bratislavy. Kdyby se tento záměr podařilo prosadit, nemuselo by město budovat připravovaný silniční obchvat.
\"Mluvili jsme o tom dokonce na půdě rakouského parlamentu. Bylo by efektivnější napojit se na stávající dálnici D2 u Břeclavi,\" řekl starosta Břeclavi Dymo Piškula, který věří, že na rakouské straně ještě nepadlo poslední rozhodnutí. Břeclavští argumentují tím, že budování dálnice Mikulov - Brno bude trvat dlouho a narazí na ekologické aktivisty, protože trasa vede kolem Chráněné krajinné oblasti Pálava.
\"Námi navrhované řešení by bylo daleko efektivnější. Dálnice do Bratislavy je nevytížená, Rakousko se navíc zajímá o stavbu logistického silničního a železničního centra v okolí Břeclavi a kvalitní dopravní spojení by šanci na realizaci projektu posílilo,\" řekl starosta Piškula.
Jihomoravský kraj i Ředitelství silnic a dálnic ale napojení dálnice u Břeclavi odmítají.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích