Řetězce v USA sázejí na solární panely
Přední americké maloobchodní řetězce, jako jsou Wal-Mart, Kohl's, Macy's či
Whole Foods Market, v poslední době stále častěji umísťují na střechy svých
obchodů solární panely. Ty využívají k výrobě elektřiny a nahrazují tak
dosavadní odběr elektřiny z uhlí.
Přední americké maloobchodní řetězce, jako jsou Wal-Mart, Kohl's, Macy's či Whole Foods Market, v poslední době stále častěji umísťují na střechy svých obchodů solární panely. Ty využívají k výrobě elektřiny a nahrazují tak dosavadní odběr elektřiny z uhlí.
Jedním z důvodů, proč řetězce začaly využívat alternativní zdroje energie, jsou daňové úlevy, které poskytuje americká vláda. V neposlední řadě také tvrdí, že chtějí přispět k ochraně životního prostředí. Většina řetězců v USA zatím solárními panely vybavila necelých deset procent svých obchodů.
"Je zřejmé, že zelená energie začíná být na prvním místě u mnoha společností," komentuje situaci pro list International Herald Tribune odborník na energii Daniel Kammen z kalifornské univerzity. Jak dodává, brzy budou mít obchody se solárními panely na výkladních skříních štítek s nápisem "Obchod se zelenou energií".
Solární panely produkují 10 až 40 procent energie, kterou spotřebuje jeden obchod. Přitom záleží na umístění a počasí. Kvůli rostoucí poptávce po solárních systémech v uplynulých letech se zvýšila i jejich cena. Ta se nyní pohybuje mezi čtyřmi a šesti miliony dolarů za solární systém, který pokryje obchod velikosti Wal-Martu.
Řetězce se proto spoléhají na daňové výhody, aby tyto náklady vyrovnaly.
Největší americký řetězec Wal-Mart má v současné době 17 prodejen a distribučních center vybavených solárními panely. V nejbližší době jich přibude dalších pět. Vedení Wal-Martu má v plánu v budoucnu instalovat solární panely na střechy stovek obchodů.
Pozadu není ani maloobchodní řetězec Macy's, který má 18 prodejen se solárními panely a do konce letošního roku jimi chce vybavit dalších 40. Jednotlivé řetězce se snaží solární panely instalovat co nejrychleji, neboť lhůta pro poskytnutí daňové úlevy je stanovena na 31. prosince. Úleva se v USA liší stát od státu a může se pohybovat až v řádech milionů dolarů.
V Evropě nejsou solární panely žádnou novinkou. Například v Německu je využívá celá řada obchodů a je možné je dokonce spatřit na satelitních snímcích. V Česku začal letos řetězec Tesco využívat solární panely instalované na distribuční centrum v Postřižíně nedaleko Prahy. Panely zde budou využity k ohřevu užitkové vody.
Jedním z důvodů, proč řetězce začaly využívat alternativní zdroje energie, jsou daňové úlevy, které poskytuje americká vláda. V neposlední řadě také tvrdí, že chtějí přispět k ochraně životního prostředí. Většina řetězců v USA zatím solárními panely vybavila necelých deset procent svých obchodů.
"Je zřejmé, že zelená energie začíná být na prvním místě u mnoha společností," komentuje situaci pro list International Herald Tribune odborník na energii Daniel Kammen z kalifornské univerzity. Jak dodává, brzy budou mít obchody se solárními panely na výkladních skříních štítek s nápisem "Obchod se zelenou energií".
Solární panely produkují 10 až 40 procent energie, kterou spotřebuje jeden obchod. Přitom záleží na umístění a počasí. Kvůli rostoucí poptávce po solárních systémech v uplynulých letech se zvýšila i jejich cena. Ta se nyní pohybuje mezi čtyřmi a šesti miliony dolarů za solární systém, který pokryje obchod velikosti Wal-Martu.
Řetězce se proto spoléhají na daňové výhody, aby tyto náklady vyrovnaly.
Největší americký řetězec Wal-Mart má v současné době 17 prodejen a distribučních center vybavených solárními panely. V nejbližší době jich přibude dalších pět. Vedení Wal-Martu má v plánu v budoucnu instalovat solární panely na střechy stovek obchodů.
Pozadu není ani maloobchodní řetězec Macy's, který má 18 prodejen se solárními panely a do konce letošního roku jimi chce vybavit dalších 40. Jednotlivé řetězce se snaží solární panely instalovat co nejrychleji, neboť lhůta pro poskytnutí daňové úlevy je stanovena na 31. prosince. Úleva se v USA liší stát od státu a může se pohybovat až v řádech milionů dolarů.
V Evropě nejsou solární panely žádnou novinkou. Například v Německu je využívá celá řada obchodů a je možné je dokonce spatřit na satelitních snímcích. V Česku začal letos řetězec Tesco využívat solární panely instalované na distribuční centrum v Postřižíně nedaleko Prahy. Panely zde budou využity k ohřevu užitkové vody.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích