Živelnou obchodní zónu neumí město regulovat
Téměř živelně vznikne v Pardubicích mezi Hypernovou u nádraží a levým labským
břehem obchodní zóna a překladiště rozměrných nákladů. Město má na tento proces
minimální vliv, protože investoři vykupují soukromé pozemky a jedinou
protizbraní města by mohl být územní plán. Ten však využití prostor, které
donedávna nebyly díky poměrně vysoké spodní vodě považovány za atraktivní, k
obchodním a menším průmyslovým stavbám nevylučuje. V dosud nezastavěných
prostorech by měla vyrůst vzorková prodejna Paramo, prodejní sklad obchodní
společnosti Lidl, stanoviště a překladiště kontejnerů ČSAD se stanovištěm
kamiónů celnice a navíc ještě benzínová čerpací stanice. Podle mluvčího
pardubického primátora Michala Zítka bude zeleň po dokončení staveb tvořit
čtvrtinu celkové plochy. \"Územní plán to umožňuje,\" připustil náměstek
pardubického primátora Michal Koláček (nezávislý). Dodal, že jediný způsob, jak
město může zasáhnout do vznikající zóny poměrně blízko centra, je přihlížet k
vnějším vlivům tohoto komplexu. \"Nezdá se nám dopravní připojení. Rada uložila
odboru dopravy, aby zadal vypracování nezávislého odborného posudku, jestli
budoucí dopravu unesou současné komunikace, především nová kruhová křižovatka,\"
naznačil obranu města Koláček. Blízko této fintě, umožňující omezení, má i
očekávaný postoj odboru životního prostředí, který se také bude vyjadřovat k
územnímu a stavebnímu řízení. \"Monitorovali jsme stav ovzduší v této lokalitě
před zahájením stavby marketu Hypernova a po jeho dokončení. Situace v imisích
oxidu dusíku se výrazně změnila k horšímu,\" upozornil Tomáš Kašpar, vedoucí
oddělení ochrany přírody odboru životního prostředí pardubického magistrátu.
Zdroj: Právo
Téměř živelně vznikne v Pardubicích mezi Hypernovou u nádraží a levým labským břehem obchodní zóna a překladiště rozměrných nákladů. Město má na tento proces minimální vliv, protože investoři vykupují soukromé pozemky a jedinou protizbraní města by mohl být územní plán. Ten však využití prostor, které donedávna nebyly díky poměrně vysoké spodní vodě považovány za atraktivní, k obchodním a menším průmyslovým stavbám nevylučuje. V dosud nezastavěných prostorech by měla vyrůst vzorková prodejna Paramo, prodejní sklad obchodní společnosti Lidl, stanoviště a překladiště kontejnerů ČSAD se stanovištěm kamiónů celnice a navíc ještě benzínová čerpací stanice. Podle mluvčího pardubického primátora Michala Zítka bude zeleň po dokončení staveb tvořit čtvrtinu celkové plochy. \"Územní plán to umožňuje,\" připustil náměstek pardubického primátora Michal Koláček (nezávislý). Dodal, že jediný způsob, jak město může zasáhnout do vznikající zóny poměrně blízko centra, je přihlížet k vnějším vlivům tohoto komplexu. \"Nezdá se nám dopravní připojení. Rada uložila odboru dopravy, aby zadal vypracování nezávislého odborného posudku, jestli budoucí dopravu unesou současné komunikace, především nová kruhová křižovatka,\" naznačil obranu města Koláček. Blízko této fintě, umožňující omezení, má i očekávaný postoj odboru životního prostředí, který se také bude vyjadřovat k územnímu a stavebnímu řízení. \"Monitorovali jsme stav ovzduší v této lokalitě před zahájením stavby marketu Hypernova a po jeho dokončení. Situace v imisích oxidu dusíku se výrazně změnila k horšímu,\" upozornil Tomáš Kašpar, vedoucí oddělení ochrany přírody odboru životního prostředí pardubického magistrátu.
Zdroj: Právo
Sdílet článek na sociálních sítích