Českým firmám se otevírá \"Brána do Japonska\"
Tuzemské firmy mají větší šanci prosadit se v Japonsku. Letos poprvé se totiž
mohou účastnit programu Evropské unie Gateway to Japan. V jeho rámci se firmy
účastní týdenních obchodních misí v Japonsku, dostávají informace o trhu a další
služby. Většinu nákladů na prezentaci hradí Evropská komise. Program organizuje
evropská asociace obchodních komor Eurochambers.
Účastnit se mohou podniky s méně než 250 zaměstnanci a obratem menším než 50
miliónů eur. Uchazeč by měl mít nejméně dvouletou zkušenost s vývozem a
vypracovanou strategii pro japonský trh. Musí nabízet finální výrobky z odvětví:
zdravotnické výrobky, informační technologie, ekologické technologie, vybavení
domácnosti, stavební materiály, potraviny
[https://www.kamsnim.cz/categories/food] a nápoje, vybavení pro pobyt v přírodě
nebo móda pro mladé.
V každém oboru se v Japonsku koná jedna akce ročně. Jejich přehled a další
informace jsou k dispozici na internetové stránce www.gatewaytojapan.org
[http://www.gatewaytojapan.org]. Firmy se hlásí u národního koordinátora, kterým
je v České republice Hospodářská komora ČR, a musí pak včas vyplnit podrobnou
přihlášku. Výběr provádí Evropská komise.
\"Nejbližší akce, která bude pro české firmy aktuální, se koná v dubnu 2005, ale
propagace již začala,\" řekla Lenka Týčová z Hospodářské komory ČR. \"České
podniky se mohou v Japonsku prosadit, pokud vsadí na stoprocentní kvalitu svých
výrobků,\" dodala Týčová.
Úspěšným uchazečům budou poskytnuty informace o japonském trhu, prezentační
materiály a možnost konzultací s odborníky na daný trh. Dostanou také kontakty
na japonské zprostředkovatele, kteří jim pomohou při přípravě cesty.
Vlastní pobyt v Japonsku trvá týden. Jeho náplní jsou prezentace, setkání s
potenciálními obchodními partnery a studijní cesty. Zajištěny jsou výstavní
stánky, aktivity public relations a služby překladatelů. Evropská komise firmám
hradí náklady na ubytování (nejvýše tisíc eur), a na aktivity na místě (do 1800
eur). Účastník si sám hradí dopravu.
\"Brána do Japonska\" probíhá nyní potřetí. Předchozích dvou programů se
zúčastnilo více než 1500 firem. Z nich 95 procent uvedlo, že se jim podařilo
rozšířit svoje obchodní vztahy s Japonskem.
\"Japonsko je pro evropské firmy obrovským potenciálem,\" tvrdí Lenka Týčová.
Pro menší firmy je ale těžké se tam prosadit, proto funguje Gateway to Japan.
Při jednání s Japonci je nutné znát jejich komunikační a obchodní zvyklosti.
\"Na uzavírání důležitých dlouhodobých kontraktů nespěchají, někdy trvá i
několik let\", říká Týčová
Tuzemské firmy mají větší šanci prosadit se v Japonsku. Letos poprvé se totiž mohou účastnit programu Evropské unie Gateway to Japan. V jeho rámci se firmy účastní týdenních obchodních misí v Japonsku, dostávají informace o trhu a další služby. Většinu nákladů na prezentaci hradí Evropská komise. Program organizuje evropská asociace obchodních komor Eurochambers.
Účastnit se mohou podniky s méně než 250 zaměstnanci a obratem menším než 50 miliónů eur. Uchazeč by měl mít nejméně dvouletou zkušenost s vývozem a vypracovanou strategii pro japonský trh. Musí nabízet finální výrobky z odvětví: zdravotnické výrobky, informační technologie, ekologické technologie, vybavení domácnosti, stavební materiály, potraviny a nápoje, vybavení pro pobyt v přírodě nebo móda pro mladé.
V každém oboru se v Japonsku koná jedna akce ročně. Jejich přehled a další informace jsou k dispozici na internetové stránce www.gatewaytojapan.org. Firmy se hlásí u národního koordinátora, kterým je v České republice Hospodářská komora ČR, a musí pak včas vyplnit podrobnou přihlášku. Výběr provádí Evropská komise.
\"Nejbližší akce, která bude pro české firmy aktuální, se koná v dubnu 2005, ale propagace již začala,\" řekla Lenka Týčová z Hospodářské komory ČR. \"České podniky se mohou v Japonsku prosadit, pokud vsadí na stoprocentní kvalitu svých výrobků,\" dodala Týčová.
Úspěšným uchazečům budou poskytnuty informace o japonském trhu, prezentační materiály a možnost konzultací s odborníky na daný trh. Dostanou také kontakty na japonské zprostředkovatele, kteří jim pomohou při přípravě cesty.
Vlastní pobyt v Japonsku trvá týden. Jeho náplní jsou prezentace, setkání s potenciálními obchodními partnery a studijní cesty. Zajištěny jsou výstavní stánky, aktivity public relations a služby překladatelů. Evropská komise firmám hradí náklady na ubytování (nejvýše tisíc eur), a na aktivity na místě (do 1800 eur). Účastník si sám hradí dopravu.
\"Brána do Japonska\" probíhá nyní potřetí. Předchozích dvou programů se zúčastnilo více než 1500 firem. Z nich 95 procent uvedlo, že se jim podařilo rozšířit svoje obchodní vztahy s Japonskem.
\"Japonsko je pro evropské firmy obrovským potenciálem,\" tvrdí Lenka Týčová. Pro menší firmy je ale těžké se tam prosadit, proto funguje Gateway to Japan. Při jednání s Japonci je nutné znát jejich komunikační a obchodní zvyklosti. \"Na uzavírání důležitých dlouhodobých kontraktů nespěchají, někdy trvá i několik let\", říká Týčová
Účastnit se mohou podniky s méně než 250 zaměstnanci a obratem menším než 50 miliónů eur. Uchazeč by měl mít nejméně dvouletou zkušenost s vývozem a vypracovanou strategii pro japonský trh. Musí nabízet finální výrobky z odvětví: zdravotnické výrobky, informační technologie, ekologické technologie, vybavení domácnosti, stavební materiály, potraviny a nápoje, vybavení pro pobyt v přírodě nebo móda pro mladé.
V každém oboru se v Japonsku koná jedna akce ročně. Jejich přehled a další informace jsou k dispozici na internetové stránce www.gatewaytojapan.org. Firmy se hlásí u národního koordinátora, kterým je v České republice Hospodářská komora ČR, a musí pak včas vyplnit podrobnou přihlášku. Výběr provádí Evropská komise.
\"Nejbližší akce, která bude pro české firmy aktuální, se koná v dubnu 2005, ale propagace již začala,\" řekla Lenka Týčová z Hospodářské komory ČR. \"České podniky se mohou v Japonsku prosadit, pokud vsadí na stoprocentní kvalitu svých výrobků,\" dodala Týčová.
Úspěšným uchazečům budou poskytnuty informace o japonském trhu, prezentační materiály a možnost konzultací s odborníky na daný trh. Dostanou také kontakty na japonské zprostředkovatele, kteří jim pomohou při přípravě cesty.
Vlastní pobyt v Japonsku trvá týden. Jeho náplní jsou prezentace, setkání s potenciálními obchodními partnery a studijní cesty. Zajištěny jsou výstavní stánky, aktivity public relations a služby překladatelů. Evropská komise firmám hradí náklady na ubytování (nejvýše tisíc eur), a na aktivity na místě (do 1800 eur). Účastník si sám hradí dopravu.
\"Brána do Japonska\" probíhá nyní potřetí. Předchozích dvou programů se zúčastnilo více než 1500 firem. Z nich 95 procent uvedlo, že se jim podařilo rozšířit svoje obchodní vztahy s Japonskem.
\"Japonsko je pro evropské firmy obrovským potenciálem,\" tvrdí Lenka Týčová. Pro menší firmy je ale těžké se tam prosadit, proto funguje Gateway to Japan. Při jednání s Japonci je nutné znát jejich komunikační a obchodní zvyklosti. \"Na uzavírání důležitých dlouhodobých kontraktů nespěchají, někdy trvá i několik let\", říká Týčová
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích