Kam míří vývozci? Exportní veletrh: chtějí do Ruska a na vzdálené trhy
České firmy mají stále větší zájem o vzdálenější teritoria. Potvrdil to březnový
Exportní veletrh CzechTrade, při němž ředitelé třiceti zahraničních kanceláří
proexportní agentury konzultovali záměry více než dvou set potenciálních
vývozců. Tuzemští podnikatelé oproti předchozím ročníkům projevovali zájem
především o informace z ruského trhu, ale také o Indii a zaoceánská teritoria,
jako jsou Spojené státy či Brazílie.
Je to svým způsobem nový fenomén, neboť před vstupem Česka do Evropské unie
firmy zjišťovaly podmínky podnikání a exportní příležitosti v tradičních
evropských trhů, jako jsou Francie, Polsko či Maďarsko.
Tentokrát se řada společností intenzívně zajímala také o Skandinávii, kde se
otevírají příležitosti ve výrobních kooperacích, zdravotnictví a ekologii. Letos
se české firmy poprvé představí na významném švédském veletrhu subdodávek ve
strojírenství Elmia Subcontractor 2005. "Jsme přesvědčeni o uplatnění vývozních
aliancí v oblasti vody, zpracování biomasy či důlních technologií," dodává Jitka
Hanzlíčková.
Hlavní zájem čeští exportéři projevovali o Rusko, které je nejlákavějším trhem i
podle exportního průzkumu DHL, provedeného koncem loňského roku.
České firmy by rády vstoupily také na vzdálené trhy. "Na exportní veletrh nás
přivedla snaha proniknout na trhy USA a Kanady," uvedla Simona Blažková,
marketinková ředitelka pardubické společnosti 2VV. "Devadesát procent naší
produkce směřuje na vývoz, prozatím především na evropské trhy. Rádi bychom
expandovali dále," dodala.
Vedle trhu Spojených států nebo Kanady se firmy stále více ohlížejí i po
Latinské Americe. "Na CzechTrade se firmy obracejí především s požadavkem
vyhledání kredibilního a dlouhodobého obchodního partnera," připomíná generální
ředitelka CzechTrade Jitka Hanzlíčková.
Takové zaměření je příznivé zejména pro změnu teritoriální struktury vývozu.
"Zájem firem o vzdálené trhy na exportním veletrhu by mohl být indikátorem
jejich skutečné exportní aktivity v budoucnosti," domnívá se náměstek ministra
průmyslu a obchodu Martin Tlapa.
V současné době činí zahraniční obchod se zeměmi rozšířené unie více než 87
procent celkového exportu. Tím je Česko závislé na hospodářské prosperitě
Evropské unie.
Letošní rok byl specifický nejen pohledem na vzdálená či dosud méně
frekventovaná teritoria, ale i samotným zaměřením dotazů zástupců firem. Zatímco
vloni se exportéři zajímali zejména o možnosti prodeje svých výrobků na
zahraničních trzích a o rizika spojená se vstupem na tyto trhy, nyní se
konzultace více orientovaly na možnosti výrobních kooperací a technologické
dodávky.
České firmy mají stále větší zájem o vzdálenější teritoria. Potvrdil to březnový Exportní veletrh CzechTrade, při němž ředitelé třiceti zahraničních kanceláří proexportní agentury konzultovali záměry více než dvou set potenciálních vývozců. Tuzemští podnikatelé oproti předchozím ročníkům projevovali zájem především o informace z ruského trhu, ale také o Indii a zaoceánská teritoria, jako jsou Spojené státy či Brazílie.
Je to svým způsobem nový fenomén, neboť před vstupem Česka do Evropské unie firmy zjišťovaly podmínky podnikání a exportní příležitosti v tradičních evropských trhů, jako jsou Francie, Polsko či Maďarsko.
Tentokrát se řada společností intenzívně zajímala také o Skandinávii, kde se otevírají příležitosti ve výrobních kooperacích, zdravotnictví a ekologii. Letos se české firmy poprvé představí na významném švédském veletrhu subdodávek ve strojírenství Elmia Subcontractor 2005. "Jsme přesvědčeni o uplatnění vývozních aliancí v oblasti vody, zpracování biomasy či důlních technologií," dodává Jitka Hanzlíčková.
Hlavní zájem čeští exportéři projevovali o Rusko, které je nejlákavějším trhem i podle exportního průzkumu DHL, provedeného koncem loňského roku.
České firmy by rády vstoupily také na vzdálené trhy. "Na exportní veletrh nás přivedla snaha proniknout na trhy USA a Kanady," uvedla Simona Blažková, marketinková ředitelka pardubické společnosti 2VV. "Devadesát procent naší produkce směřuje na vývoz, prozatím především na evropské trhy. Rádi bychom expandovali dále," dodala.
Vedle trhu Spojených států nebo Kanady se firmy stále více ohlížejí i po Latinské Americe. "Na CzechTrade se firmy obracejí především s požadavkem vyhledání kredibilního a dlouhodobého obchodního partnera," připomíná generální ředitelka CzechTrade Jitka Hanzlíčková.
Takové zaměření je příznivé zejména pro změnu teritoriální struktury vývozu. "Zájem firem o vzdálené trhy na exportním veletrhu by mohl být indikátorem jejich skutečné exportní aktivity v budoucnosti," domnívá se náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa.
V současné době činí zahraniční obchod se zeměmi rozšířené unie více než 87 procent celkového exportu. Tím je Česko závislé na hospodářské prosperitě Evropské unie.
Letošní rok byl specifický nejen pohledem na vzdálená či dosud méně frekventovaná teritoria, ale i samotným zaměřením dotazů zástupců firem. Zatímco vloni se exportéři zajímali zejména o možnosti prodeje svých výrobků na zahraničních trzích a o rizika spojená se vstupem na tyto trhy, nyní se konzultace více orientovaly na možnosti výrobních kooperací a technologické dodávky.
Je to svým způsobem nový fenomén, neboť před vstupem Česka do Evropské unie firmy zjišťovaly podmínky podnikání a exportní příležitosti v tradičních evropských trhů, jako jsou Francie, Polsko či Maďarsko.
Tentokrát se řada společností intenzívně zajímala také o Skandinávii, kde se otevírají příležitosti ve výrobních kooperacích, zdravotnictví a ekologii. Letos se české firmy poprvé představí na významném švédském veletrhu subdodávek ve strojírenství Elmia Subcontractor 2005. "Jsme přesvědčeni o uplatnění vývozních aliancí v oblasti vody, zpracování biomasy či důlních technologií," dodává Jitka Hanzlíčková.
Hlavní zájem čeští exportéři projevovali o Rusko, které je nejlákavějším trhem i podle exportního průzkumu DHL, provedeného koncem loňského roku.
České firmy by rády vstoupily také na vzdálené trhy. "Na exportní veletrh nás přivedla snaha proniknout na trhy USA a Kanady," uvedla Simona Blažková, marketinková ředitelka pardubické společnosti 2VV. "Devadesát procent naší produkce směřuje na vývoz, prozatím především na evropské trhy. Rádi bychom expandovali dále," dodala.
Vedle trhu Spojených států nebo Kanady se firmy stále více ohlížejí i po Latinské Americe. "Na CzechTrade se firmy obracejí především s požadavkem vyhledání kredibilního a dlouhodobého obchodního partnera," připomíná generální ředitelka CzechTrade Jitka Hanzlíčková.
Takové zaměření je příznivé zejména pro změnu teritoriální struktury vývozu. "Zájem firem o vzdálené trhy na exportním veletrhu by mohl být indikátorem jejich skutečné exportní aktivity v budoucnosti," domnívá se náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa.
V současné době činí zahraniční obchod se zeměmi rozšířené unie více než 87 procent celkového exportu. Tím je Česko závislé na hospodářské prosperitě Evropské unie.
Letošní rok byl specifický nejen pohledem na vzdálená či dosud méně frekventovaná teritoria, ale i samotným zaměřením dotazů zástupců firem. Zatímco vloni se exportéři zajímali zejména o možnosti prodeje svých výrobků na zahraničních trzích a o rizika spojená se vstupem na tyto trhy, nyní se konzultace více orientovaly na možnosti výrobních kooperací a technologické dodávky.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích