Pátek, 26. dubna 2024

I BMW chce předehnat Toyotu

I BMW chce předehnat Toyotu
Bavorský výrobce luxusních vozů BMW se rozhodl spojit síly se dvěma svými konkurenty, General Motors a DaimlerChrysler, při společném vývoji hybridních aut.
Tyto automobilky se nejen pokoušejí dohnat osmiletý náskok japonského soupeře Toyota Motors ve vývoji kombinace výbušného a elektrického motoru, ale dokonce ho svými pokročilejšími technologiemi předstihnout, napsala včera agentura Reuters.

Trh žádá úspornější vozy
Jak pro Reuters řekl automobilový expert Arndt Ellinghorst, ke spolupráci tyto rivaly donutil trh, který při stoupajících cenách benzínu a nafty hledá úspornější a ekologičtější provoz aut.
Hybridy spotřebují průměrně o čtvrtinu méně benzínu či nafty než tradiční vozy. Kromě automobilek Toyota, Honda a Ford, které již hybridní auta vyrábějí, ohlásil japonský výrobce minivozů Daihatsu, že ještě v září dá na trh svůj první hybrid.
Podle agentury Bloomberg podepsal včera čínský výrobce SAIC dohodu s automobilkou Volkswagen o výrobě hybridního vozu v jejich společném podniku v Šanghaji, a to od roku 2008. VW přitom zatím dává přednost vývoji úsporných aut na bázi čistého dieselu.
O hybridní verzi svého sportovního auta Cayenne projevuje zájem automobilka Porsche. Její zakladatel Ferdinand Porsche experimentoval s touto technologií úspěšně již v roce 1899, ale nakonec se prosadila až o sto let později.
"Máme tu naráz skutečné koňské dostihy," charakterizoval tento stoupající zájem výrobců o hybridní technologie analytik Lindsay Brooke v agentuře Bloomberg. A dodal, že účast BMW na sdíleném výzkumu "ukazuje, jak rychle se vývoj mění".
Ještě nedávno se ve Spojených státech auta s hybridním pohonem pokládala spíše za málo perspektivní. Navíc jeden takový vůz je o čtyři až devět tisíc dolarů dražší než auto s klasickým motorem.

Daňové úlevy srazí ceny
Od příštího roku však získají hybridy v USA daňové úlevy od 250 do 2800 dolarů na jeden vůz, ovšem při prodeji více než šedesáti tisíc vozů jedné značky ročně.
I přesto, že ještě loni američtí zájemci o hybridní verze Toyota Prius, Honda Accord nebo Ford Escape čekali na svůj vůz "ve frontě" i dva tři měsíce, jejich podíl na trhu činil jen zanedbatelných 0,5 procenta.
Odbyt hybridů průkopníka této technologie Toyoty tvoří zatím jen pět procent všech prodaných aut této značky v USA. Na 25 procent z celkového amerického odbytu japonské společnosti mají hybridy vzrůst až v roce 2010.
Jak včera předpověděl Helmut Panke, šéf BMW, do pěti až osmi let bude nabízet svůj hybridní vůz každá automobilka na světě.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů