Smart ForTwo hybrid, šílenost pro ekology
Hybridy začínají vévodit světu. Kdo nemá v nabídce alespoň jeden takový model, téměř jako by nebyl. Holt kvalitní PR dokázalo veřejnost přesvědčit, že hybridní pohon je budoucnosti dopravy.
I když nikdo z výrobců nechce zveřejnit celkovou energetickou bilanci takového vozu, dá se hybridní pohon pochopit u vozů, které se často pohybují po městě a v příměstském provozu. Takové vozy taxi jsou ideálními kandidáty pro tuto „zelenou hračku”.
Jenže jaký má význam dát takový pohon do malého městského vozu, které samo o sobě dosahuje extrémně nízké spotřeby a tedy i emisí škodlivých látek?
Každopádně malý Smart ForTwo se dočká hybridního pohonu. Ten bude určen jak pro benzínovou, tak pro naftovou verzi vozu. Základem pohonu bude 20 kW elektromotor, který např. s naftovým motorem 0,8 o výkonu 33 kW, dosáhne spotřeby až 2,9 l na 100 km. Zdá se vám to málo? Je to zhruba o 12 procent méně, než kolik spotřebuje čistě naftová verze, jenže 12 procent z ničeho je úspora blížící se nule.
Dá se tedy říci, že celý záměr, přivést hybridní Smart ForTwo je jen reklamní záležitostí, protože se bude moci výrobce chlubit nejmenším a nejzbytečnějším hybridním vozem na trhu.