Krátce - různé
Správa Krkonošského národního parku nakoupila 6 automobilů na alternativní pohon v celkové částce 2 000 000 korun z dotací Ministerstva životního prostředí ČR z prostředků na Rozvoj a obnovu materiálně technické základny. Správa KRNAP chce i v budoucnu pečovat o životní prostředí všemi možnými prostředky a pečlivě zvažuje veškeré kroky ve svém jednání v zájmu ochrany přírody. Nákup vozidel na zemní plyn je jen jedním z těchto kroků.
Přírodní ochranné zóny Mingshan v západní Číně jsou připraveny na založení ligy přírodních ochranných zón velké pandy Mingshan v Číně, aby ochránily horské oblasti velké pandy Mingshan a jejich domova.
Jak bylo oznámeno, založení ligy pro ochranu Mingshan má ze všech sil vyřešit otázky týkající se správy ochrany velké pandy Mingshan a všestranně podporovat účinnou ochranu velké pandy a jejich domova v této oblasti, hájit různoměrnost a trvalost přírodního ekologické prostředí.
Horský systém Mingshan je 77 kilometrů dlouhý, je největším čínským domovem velké pandy, je domovem 40% divokých velkých pand a celková plocha domova velkých pand činí 870 tisíc hektarů.
Japonská automobilka Honda si najala agenturu Wieden & Kennedy Amsterdam pro tvorbu své plánované environmentální kampaně s rozpočtem 100 milionů liber pro evropský a africký trh. Oficiální stanovisko Hondy zní, že by se nejpozději do roku 2015 chtěla stát přední "ekologickou" značkou v auto-moto průmyslu. Vítězství jedné z poboček Wieden & Kennedy v pětikolovém tendru není velkým překvapením, londýnská Wieden & Kennedy si totiž v minulosti za kampaně Hondy zasloužila několik reklamních cen. "Za šest let chceme být v otázce šetrného přístupu k životnímu prostředí lídrem, říká šéf evropského marketingu Hondy Chris Brown.
Hotel Adria Praha díky svému odpovědnému přístupu k životnímu prostředí obdržel kromě označení Eko-značka EU - Květina další ocenění. Asociace hotelů a restaurací České republiky označila ředitele hotelu Karla Doubka za green manažera roku 2008, a to za příkladný přístup a dosažené výsledky při prosazování ekologických zásad v hotelnictví. "Tím, že jsme získali další ocenění na poli ekologie, se nám podařilo podtrhnout naše úsilí v péči o životní prostředí. Máme radost, že jsme mohli dokázat, že šetrně se může chovat i takové zařízení, jako je hotel, a rozhodně se pokusíme naši filozofii dál rozvíjet," dodává Karel Doubek.
Ve spolupráci s firmou Waldland přinesl rakouský wellness komplex Therme Laa - Hotel & Spa na trh kosmetickou řadu "Therme Laa Senses", jejímž základem je kvalitní konopný olej z oblasti kolem Laa. Ke vzniku této spolupráce přispěla dolnorakouská iniciativa "Wellbeing Cluster NÖ", která má za cíl spojovat dodavatelské firmy a instituce z oblasti vědy a vývoje zabývající se zdravotní turistikou. "Koncept Therme Laa Senses --konopná kosmetika ukazuje, že se úspěšné podnikání a ekologický aspekt nevylučují," říká Barbara Steyer-Fauthová, manažerka iniciativy Wellbeing Cluster NÖ.
Společnost Hamé rozšiřuje řadu džemů a ovocných směsí o výběrové Bio džemy. Díky vysokému podílu ovoce vynikají tyto džemy plnou a nezaměnitelnou chutí a vůní vyzrálého ovoce. Jako první vlaštovka jsou na trh uváděny dvě příchutě - jahoda a višeň. Při výrobě jsou používány suroviny pocházející ze schváleného ekologického zemědělství, kde nejsou používány umělá hnojiva, pesticidy ani geneticky modifikované organizmy