Ekologický marketing..
Unilever
Greenpeace dotlačil Unilever k závazku do roku 2015 nepoužívat k výrobě olej, který nepochází z obnovitelných zdrojů. Dva roky poté, co členové Greenpeace v orangutaních maskách protestovali u jeho továren proti tomu, že Unilever svou výrobou napomáhá ničit indonéský prales, Unilever v Británii spustil tiskovou kampaň s cílem sdělit spotřebitelům, že při výrobě používá už téměř pouze olej z obnovitelných zdrojů. Na spotřebitele teď apeluje s cílem odlišit se od konkurence: ,,to co, si koupíte v obchodě, může měnit svět'' a ,,pokud si vyberete výrobek, který obsahuje pouze suroviny získané s ohledem na životní prostředí, můžete nám pomoci změnit toto průmyslové odvětví".
Coca-Cola
Coca-Cola rozmístila 260 brandovaných odpadkových košů na tříděný odpad v centru Londýna jako součást svých aktivit vztahujících se k olympijským hrám v Londýně. Společnost tak pomáhá zredukovat alespoň část z 11 tisíc tun odpadků, které obyvatelé Londýna denně vyprodukují. Přítomnost odpadkových košů podpoří Coca-Cola dvoutýdenní venkovní reklamní kampaní. Coca-Cola má již 44 recyklačních zón po celé Velké Británii, do roku 2012, kdy se budou konat olympijské hry, chce společnost počet recyklačních zón zdvojnásobit.
Procter & Gamble
Společnost Procter & Gamble v USA zavádí řadu svých ekologicky šetrných výrobků z pro-gramu Future Friendly, které od loňského roku už úspěšně prodává ve Velké Británii a Kanadě. Speciálně označené produkty, jejichž používání zákazníkům pomáhá šetřit energii, podpoří od konce března integrovaná zaváděcí kampaň zahrnující TV, sociální sítě, PR a obsahovat by měla rovněž prvky engagement marketingu. Celkově chce společnost v USA do nových výrobků a jejich propagace letos investovat 50 mld. dolarů.
Biopotraviny
Ekonomická krize loni v Británii dopadla i na sektor biopotravin. Tržby z prodeje biopotravin klesly o 12,9 % na 1,84 mld. liber (zhruba 52,4 miliardy Kč), protože spotřebitelé omezovali své výdaje a hledali levnější alternativy k nakupovanému zboží. V letošním roce se však opět očekává mírné oživení trhu. Vyplývá to ze zprávy britské organizace pro certifikaci bioproduktů Soil Association. "Současná ekonomická situace je určitě nejobtížnější, které odvětví bioproduktů čelí za 20 let," uvedl jeden z nejvyšších představitelů Soil Association Peter Melchett.
Toaletní papír Harmony
Greenwashingovou cestou, jíž nyní nejčastěji jdou energetické společnosti a automobilky, se vydala i SHP Group v komunikaci značky toaletního papíru Harmony. Ekologický spot, v němž společnost sděluje, že vyrábí své produkty z recyklovaného papíru, byl v Česku nasazen začátkem dubna. Na Slovensku už běží. Kampaň využije kromě televize i tisku, internetu a in-store komunikace. Vytvářely ho v Česku agentura Mark/BBDO, na Slovensku 2 Create.
H&M
Švédská oděvní firma H&M na konci března obohatila svůj sortiment o kolekci inspirovanou módou 70. let, při jejíž výrobě použila ekologicky šetrné a recyklované materiály. Všechny dámské oděvy jsou vytvořeny z biobavlny, recyklovaného polyesteru nebo nevyužitých zbytků látky. H&M svou ekologickou řadu komunikuje společně s novou kolekcí v outdooru, tisku a in-store. Do roku 2013 plánuje ekologicky šetrným způ-sobem vyrábět až polovinu své produkce.
Billa
U příležitosti otevření dvousté prodejny spustila společnost Billa dvacetitýdenní kampaň, jejímž hlavním sloganem je Billa slaví 200 prodejen. Kampaň, kterou pro řetězec vytvořila agentura Onyx Advertising, bude probíhat ve dvou vlnách. První běží od 7. dubna do konce června v televizi, rádiu a tisku, část komunikace bude probíhat také na prodejní ploše. Další fázi komunikace retailer nasadí od 6. října do konce listopadu. Kampaň podpoří i SMS soutěž, jejíž hlavní cenou je poukaz na bydlení v hodnotě 2 mil. Kč. V rámci spolupráce s Agrární komorou ČR Billa se začátkem kampaně zahájila i projekt na podporu českého ekozemědělství. Část výnosu z prodeje biologicky odbouratelných tašek převede do nově utvářeného Fondu rozvoje českého ekozemědělství. Cílem aktivity je získat další tuzemské dodavatele. "V současné době nakupujeme od českých producentů jen asi 50 procent všech v naší síti nabízených bioproduktů," komentuje generální ředitel společnosti Jarosla w Szczypka. Billa je prvním zahraničním řetězcem, který takový krok uskutečnil.