EU - Rozhodnutí 2002/525/EC, které novelizuje Přílohu II Směrnice 2000/53/EC týkající se autovraků
Rozhodnutí bylo zveřejněno v Úředním věstníku ES 29.6.2002 (OJ L 170/02) a
vstoupí v platnost ve všech členských státech 1.1.2003. Rozhodnutí řeší
požadavek směrnice 2000/53/EC týkající se autovraků
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] na revizi seznamu 13 materiálů a
komponent vyjmutých ze zákazu používání olova, rtuti, kadmia a šestimocného
chrómu (seznam v Příloze II) a požadavků značení. Výrobci automobilů budou muset
zastavit používání těžkých kovů při výrobě komponent automobilů. Vyjímky dané
směrnicí 2000/53/EC jsou rozhodnutím 2002/525/EC revidovány a upraveny na
základě vědeckého a technického pokroku. Olovo jako součást slitiny hliníku pro
automobilové účely smí být používáno do 1.7.2005 (2 hm.% olova), resp. do
1.7.2008 (1 hm.% olova); byla stanovena vyjímka pro používání olova nebo jeho
sloučenin: v setrvačnících kol do 1.7.2005; ve vulkanizačních činidlech a
stabilizátorech pro elastomery do 1.7.2005; ve stabilizátorech ochranných nátěrů
do 1.7.2005, v uhlíkových kartáčích pro elektrické motory do 1.7.2005; pro měď v
brzdovém obložení obsahující více než 0,5 hm.% olova do 1.7.2004; ve ventilových
sedlech do 1.7.2006; v elektrických komponentech obsahující olovo ve skleněné
[https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] nebo keramické matrici sloučenin (s
vyjímkou skla žárovek a glazury zapalovacích svíček); a pyrotechnických
iniciátorech do 1.7.2007. Šestimocný chrom smí být používán v protikorozních
nátěrech do 1.7.2007, a v absorpčních chladničkách autokaravanů. Kadmium smí být
používáno v hydrodynamických mazadlech do 1.7.2006, a v bateriích elektrických
vozidel do 1.1.2006 (s vyjímkou náhradních baterií uvedených na trh před
31.12.2005). Zakazuje se používání olova v povrchové úpravě benzínových nádrží.
Zdroj: DHV - www.dhv4industry.cz [http://www.dhv4industry.cz]
Rozhodnutí bylo zveřejněno v Úředním věstníku ES 29.6.2002 (OJ L 170/02) a vstoupí v platnost ve všech členských státech 1.1.2003.
Rozhodnutí řeší požadavek směrnice 2000/53/EC týkající se autovraků na revizi seznamu 13 materiálů a komponent vyjmutých ze zákazu používání olova, rtuti, kadmia a šestimocného chrómu (seznam v Příloze II) a požadavků značení. Výrobci automobilů budou muset zastavit používání těžkých kovů při výrobě komponent automobilů. Vyjímky dané směrnicí 2000/53/EC jsou rozhodnutím 2002/525/EC revidovány a upraveny na základě vědeckého a technického pokroku. Olovo jako součást slitiny hliníku pro automobilové účely smí být používáno do 1.7.2005 (2 hm.% olova), resp. do 1.7.2008 (1 hm.% olova); byla stanovena vyjímka pro používání olova nebo jeho sloučenin: v setrvačnících kol do 1.7.2005; ve vulkanizačních činidlech a stabilizátorech pro elastomery do 1.7.2005; ve stabilizátorech ochranných nátěrů do 1.7.2005, v uhlíkových kartáčích pro elektrické motory do 1.7.2005; pro měď v brzdovém obložení obsahující více než 0,5 hm.% olova do 1.7.2004; ve ventilových sedlech do 1.7.2006; v elektrických komponentech obsahující olovo ve skleněné nebo keramické matrici sloučenin (s vyjímkou skla žárovek a glazury zapalovacích svíček); a pyrotechnických iniciátorech do 1.7.2007. Šestimocný chrom smí být používán v protikorozních nátěrech do 1.7.2007, a v absorpčních chladničkách autokaravanů. Kadmium smí být používáno v hydrodynamických mazadlech do 1.7.2006, a v bateriích elektrických vozidel do 1.1.2006 (s vyjímkou náhradních baterií uvedených na trh před 31.12.2005). Zakazuje se používání olova v povrchové úpravě benzínových nádrží.
Zdroj: DHV - www.dhv4industry.cz
Sdílet článek na sociálních sítích