Po opravě železnice zůstaly v chráněné oblasti skládky
Železnice mezi Suchdolem nad Odrou a Ostravou se po nedávných rozsáhlých
opravách blyští novotou, ale okolí často připomíná smetiště. Stavebníci po sobě
nechali nepořádek, což hodně vadí především pracovníkům Chráněné krajinné
oblasti Poodří.
\"Když se firmy přemístily dále k Ostravě, tak jsme se nestačili divit. Tam, kde
stály stavební buňky, byla spousta komunálního odpadu. Dělníci asi s odpadky po
svačinách naložili poněkud svérázně. Jinde zase ohrožují životní prostředí
hromady nastříhaných kabelů nebo suti,\" uvedl vedoucí CHKO Poodří Ivan Bartoš.
Jak dodal, z území chráněné oblasti se podařilo většinu nepořádku uklidit.
\"Ale z druhé strany trati ještě zůstává skládek hodně, což mne jako ochránce
přírody samozřejmě nenechává klidného,\" dodal Bartoš.
Železnice mezi Suchdolem nad Odrou a Ostravou se po nedávných rozsáhlých opravách blyští novotou, ale okolí často připomíná smetiště. Stavebníci po sobě nechali nepořádek, což hodně vadí především pracovníkům Chráněné krajinné oblasti Poodří.
\"Když se firmy přemístily dále k Ostravě, tak jsme se nestačili divit. Tam, kde stály stavební buňky, byla spousta komunálního odpadu. Dělníci asi s odpadky po svačinách naložili poněkud svérázně. Jinde zase ohrožují životní prostředí hromady nastříhaných kabelů nebo suti,\" uvedl vedoucí CHKO Poodří Ivan Bartoš. Jak dodal, z území chráněné oblasti se podařilo většinu nepořádku uklidit.
\"Ale z druhé strany trati ještě zůstává skládek hodně, což mne jako ochránce přírody samozřejmě nenechává klidného,\" dodal Bartoš.
Stěžuje si i agronom
Problémy s lajdáckostí stavebníků nepostihly jen ekology. Například agronom zemědělského podniku Zemspol Palačov Pavel David žehrá na přejíždění stavebních strojů.
\"Při kontrole jsme zjistili, že nákladní vozy bez povolení jezdily po našich loukách. Udělaly v nich hluboké koleje plné bahna,\" uvedl agronom. Nyní musí zemědělci vyježděné brázdy zasypat hlínou a trávu znovu nasadit. \"To ale není nejlevnější. Už tady byl pracovník stavební firmy a snad se na řešení domluvíme,\" doufal David.
Emil Cendelín, pracovník Železničních staveb Brno zodpovědný za úsek druhého železničního koridoru mezi Studénkou a Ostravou, odmítl, že by dělníci odešli bez úklidu.
\"O stížnostech víme. Ještě pracujeme ve Svinově, ale můžete si být jisti, že budeme mít od všech obcí potvrzení o splněných závazcích, tedy i o odstranění případného nepořádku,\" slíbil Cendelín.
\"Když se firmy přemístily dále k Ostravě, tak jsme se nestačili divit. Tam, kde stály stavební buňky, byla spousta komunálního odpadu. Dělníci asi s odpadky po svačinách naložili poněkud svérázně. Jinde zase ohrožují životní prostředí hromady nastříhaných kabelů nebo suti,\" uvedl vedoucí CHKO Poodří Ivan Bartoš. Jak dodal, z území chráněné oblasti se podařilo většinu nepořádku uklidit.
\"Ale z druhé strany trati ještě zůstává skládek hodně, což mne jako ochránce přírody samozřejmě nenechává klidného,\" dodal Bartoš.
Stěžuje si i agronom
Problémy s lajdáckostí stavebníků nepostihly jen ekology. Například agronom zemědělského podniku Zemspol Palačov Pavel David žehrá na přejíždění stavebních strojů.
\"Při kontrole jsme zjistili, že nákladní vozy bez povolení jezdily po našich loukách. Udělaly v nich hluboké koleje plné bahna,\" uvedl agronom. Nyní musí zemědělci vyježděné brázdy zasypat hlínou a trávu znovu nasadit. \"To ale není nejlevnější. Už tady byl pracovník stavební firmy a snad se na řešení domluvíme,\" doufal David.
Emil Cendelín, pracovník Železničních staveb Brno zodpovědný za úsek druhého železničního koridoru mezi Studénkou a Ostravou, odmítl, že by dělníci odešli bez úklidu.
\"O stížnostech víme. Ještě pracujeme ve Svinově, ale můžete si být jisti, že budeme mít od všech obcí potvrzení o splněných závazcích, tedy i o odstranění případného nepořádku,\" slíbil Cendelín.
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích