Vrak musí připomínat auto
Táborsko -
Odhlášení z evidence motorových vozidel není po vstupu do EU tak jednoduchou
záležitostí jako dřív. Kromě běžných dokladů je nutné předložit potvrzení o
ekologické likvidaci vozidla či vraku, které smějí na Táborsku vystavit jen dvě
firmy.
Opatření má zamezit existenci "pozapomenutých" vraků s odšroubovanými čísly v
ulicích či přírodě, které potom musely likvidovat obce na své náklady. Vymizet
mají i vrakoviště, která si s pojmem ekologie často příliž nenotují.
"K vyřazení z evidence je zapotřebí předložit státní poznávací značky, malý i
velký technický průkaz a doklad o ekologické likvidaci. Pokud toto vše žadatel
má, odhlášení děláme na počkání," řekl včera Ladislav Tůma z odboru dopravně
správních agend v Táboře.
Certifikát opravňující likvidovat autovraky
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] vydává krajský úřad. Firma musí mít
dostatek prostoru včetně izolované části pro práci s provozními kapalinami,
nutné je také zajištění následné likvidace odpadů. "Zákon platí od května a za
tu dobu jsme zlikvidovali zhruba čtyřicet aut," řekl včera majitel certifikované
firmy Jaroslav Pumberger.
"Žadatel o potvrzení musí přivézt něco, co vypadá jako auto nebo jiný dopravní
prostředek. Musí mít všechny základní konstrukční prvky, tedy nápravy,
karosérii, motor. Není nutné mít třeba žárovky nebo chybějící blatník, ale když
někdo přinese blatník a chce napsat potvrzení na celé auto, nepochodí," uvedl
vedoucí plánského servisu František Štancl.
Ceny za likvidaci se na Táborsku pohybují od 500 po 1000 korun, v Praze až po
5000 Kč.
Táborsko -
Odhlášení z evidence motorových vozidel není po vstupu do EU tak jednoduchou záležitostí jako dřív. Kromě běžných dokladů je nutné předložit potvrzení o ekologické likvidaci vozidla či vraku, které smějí na Táborsku vystavit jen dvě firmy.
Opatření má zamezit existenci "pozapomenutých" vraků s odšroubovanými čísly v ulicích či přírodě, které potom musely likvidovat obce na své náklady. Vymizet mají i vrakoviště, která si s pojmem ekologie často příliž nenotují.
"K vyřazení z evidence je zapotřebí předložit státní poznávací značky, malý i velký technický průkaz a doklad o ekologické likvidaci. Pokud toto vše žadatel má, odhlášení děláme na počkání," řekl včera Ladislav Tůma z odboru dopravně správních agend v Táboře.
Certifikát opravňující likvidovat autovraky vydává krajský úřad. Firma musí mít dostatek prostoru včetně izolované části pro práci s provozními kapalinami, nutné je také zajištění následné likvidace odpadů. "Zákon platí od května a za tu dobu jsme zlikvidovali zhruba čtyřicet aut," řekl včera majitel certifikované firmy Jaroslav Pumberger.
"Žadatel o potvrzení musí přivézt něco, co vypadá jako auto nebo jiný dopravní prostředek. Musí mít všechny základní konstrukční prvky, tedy nápravy, karosérii, motor. Není nutné mít třeba žárovky nebo chybějící blatník, ale když někdo přinese blatník a chce napsat potvrzení na celé auto, nepochodí," uvedl vedoucí plánského servisu František Štancl.
Ceny za likvidaci se na Táborsku pohybují od 500 po 1000 korun, v Praze až po 5000 Kč.
Odhlášení z evidence motorových vozidel není po vstupu do EU tak jednoduchou záležitostí jako dřív. Kromě běžných dokladů je nutné předložit potvrzení o ekologické likvidaci vozidla či vraku, které smějí na Táborsku vystavit jen dvě firmy.
Opatření má zamezit existenci "pozapomenutých" vraků s odšroubovanými čísly v ulicích či přírodě, které potom musely likvidovat obce na své náklady. Vymizet mají i vrakoviště, která si s pojmem ekologie často příliž nenotují.
"K vyřazení z evidence je zapotřebí předložit státní poznávací značky, malý i velký technický průkaz a doklad o ekologické likvidaci. Pokud toto vše žadatel má, odhlášení děláme na počkání," řekl včera Ladislav Tůma z odboru dopravně správních agend v Táboře.
Certifikát opravňující likvidovat autovraky vydává krajský úřad. Firma musí mít dostatek prostoru včetně izolované části pro práci s provozními kapalinami, nutné je také zajištění následné likvidace odpadů. "Zákon platí od května a za tu dobu jsme zlikvidovali zhruba čtyřicet aut," řekl včera majitel certifikované firmy Jaroslav Pumberger.
"Žadatel o potvrzení musí přivézt něco, co vypadá jako auto nebo jiný dopravní prostředek. Musí mít všechny základní konstrukční prvky, tedy nápravy, karosérii, motor. Není nutné mít třeba žárovky nebo chybějící blatník, ale když někdo přinese blatník a chce napsat potvrzení na celé auto, nepochodí," uvedl vedoucí plánského servisu František Štancl.
Ceny za likvidaci se na Táborsku pohybují od 500 po 1000 korun, v Praze až po 5000 Kč.
Sdílet článek na sociálních sítích