Ambrozek zamítl dovoz odpadů z Německa do liberecké spalovny
Ministr životního prostředí Libor Ambrozek zamítl na doporučení své rozkladové
komise dovoz odpadů z Německa do liberecké spalovny. ČTK to řekla mluvčí
ministerstva Karolina Šůlová. O povolení žádala společnost z Mnichova, která
chtěla do spalovny dovézt 6000 tun odpadu k likvidaci. "V daném případě se
nepochybně jedná o dovoz odpadu za účelem odstranění. Ten je podle zákona o
odpadech zakázán," vysvětlil své rozhodnutí Ambrozek.
Ministr životního prostředí Libor Ambrozek zamítl na doporučení své rozkladové komise dovoz odpadů z Německa do liberecké spalovny. ČTK to řekla mluvčí ministerstva Karolina Šůlová. O povolení žádala společnost z Mnichova, která chtěla do spalovny dovézt 6000 tun odpadu k likvidaci. "V daném případě se nepochybně jedná o dovoz odpadu za účelem odstranění. Ten je podle zákona o odpadech zakázán," vysvětlil své rozhodnutí Ambrozek.
Ambrozek tím jen potvrdil předchozí verdikt úředníků svého ministerstva, kteří dovoz zamítli. Ministrovo rozhodnutí je podle Šůlové konečné a nelze se proti němu odvolat. Ministerstvo však nyní posuzuje další tři žádosti o dovoz odpadů ze zahraničí do Liberce. "O těch ale zatím nerozhodlo," řekla. Libereckou spalovnu postavila a provozuje společnost Termizo, která však podle ředitele Pavla Bernáta není účastníkem řízení. O povolení dovozu odpadu žádala německá strana. S rozhodnutím ministerstva Bernát spokojen není, nelíbí se mu hlavně výklad zákona. "Naše zařízení je závodem na termické využití odpadů, jako takové nás schválil i krajský úřad," řekl ČTK Bernát. Právě to se nelíbí místním ekologickým organizacím. "Podle rozsudků Evropského soudního dvora jsou spalovny jen zařízením na likvidaci odpadů, proto jsme rozhodnutí krajského úřadu napadli," řekla ČTK Simona Jašová z hnutí Děti Země. S rozhodnutím ministra nepovolit dovoz odpadu je spokojena, obává se ale, že tlak na dovoz bude sílit. "Likvidace odpadu v Německu je výrazně dražší než u nás, tudíž je to pro obě strany velmi výhodné," řekla ČTK Eva Tylová, která se problematice nakládání s odpady dlouhodobě věnuje. Liberecká spalovna byla postavena v polovině 90. let. Zařízení, které může ročně zlikvidovat 96.000 tun odpadů, vyprodukuje 650.000 gigajoulů tepla a 8000 megawattů elektřiny. Nyní je plně využito, přičemž 65 procent odpadu je z Libereckého kraje a zbytek se dováží ze sousedních regionů. Právě část tohoto dovozu by měl nahradit finančně mnohem výhodnější import z Německa. Uvedených 6000 tun totiž nemělo být jednorázovou akcí, ale firma chtěla stejný objem odpadu dovážet i v dalších letech.
Ambrozek tím jen potvrdil předchozí verdikt úředníků svého ministerstva, kteří dovoz zamítli. Ministrovo rozhodnutí je podle Šůlové konečné a nelze se proti němu odvolat. Ministerstvo však nyní posuzuje další tři žádosti o dovoz odpadů ze zahraničí do Liberce. "O těch ale zatím nerozhodlo," řekla. Libereckou spalovnu postavila a provozuje společnost Termizo, která však podle ředitele Pavla Bernáta není účastníkem řízení. O povolení dovozu odpadu žádala německá strana. S rozhodnutím ministerstva Bernát spokojen není, nelíbí se mu hlavně výklad zákona. "Naše zařízení je závodem na termické využití odpadů, jako takové nás schválil i krajský úřad," řekl ČTK Bernát. Právě to se nelíbí místním ekologickým organizacím. "Podle rozsudků Evropského soudního dvora jsou spalovny jen zařízením na likvidaci odpadů, proto jsme rozhodnutí krajského úřadu napadli," řekla ČTK Simona Jašová z hnutí Děti Země. S rozhodnutím ministra nepovolit dovoz odpadu je spokojena, obává se ale, že tlak na dovoz bude sílit. "Likvidace odpadu v Německu je výrazně dražší než u nás, tudíž je to pro obě strany velmi výhodné," řekla ČTK Eva Tylová, která se problematice nakládání s odpady dlouhodobě věnuje. Liberecká spalovna byla postavena v polovině 90. let. Zařízení, které může ročně zlikvidovat 96.000 tun odpadů, vyprodukuje 650.000 gigajoulů tepla a 8000 megawattů elektřiny. Nyní je plně využito, přičemž 65 procent odpadu je z Libereckého kraje a zbytek se dováží ze sousedních regionů. Právě část tohoto dovozu by měl nahradit finančně mnohem výhodnější import z Německa. Uvedených 6000 tun totiž nemělo být jednorázovou akcí, ale firma chtěla stejný objem odpadu dovážet i v dalších letech.
Sdílet článek na sociálních sítích