Třídění odpadů nabírá dynamiku
Popularizovat třídění odpadů a zapojit do něj co nejvíce lidí - to jsou cíle
"Krajské komunikační a informační kampaně k problematice třídění využitelných
odpadů". Hlavní část kampaně začala v září a potrvá do listopadu 2006.
Popularizovat třídění odpadů a zapojit do něj co nejvíce lidí - to jsou cíle "Krajské komunikační a informační kampaně k problematice třídění využitelných odpadů". Hlavní část kampaně začala v září a potrvá do listopadu 2006.
"Kampaň je zaměřena na všechny cílové skupiny obyvatelstva, zejména však na aktivní obyvatele ve středním věku. Tedy na skupinu, která podle průzkumu postojů veřejnosti v kraji odpady třídí nejméně," řekl Vilém Žák, náměstek středočeského hejtmana pro oblast životního prostředí, zemědělství a informatiku. Kampaň bude podle jeho slov vedena jednoduchým a záživným způsobem a bude podpořena několika celokrajskými soutěžemi.
Hlavním sdělením kampaně pro občany je: "Třiďte odpady soustavně a pravidelně." Toto sdělení bude podpořeno praktickými informacemi o tom, jak správně třídit a co se s odpadem děje po vytřídění (tedy k čemu dále slouží, co se z něj dá vyrobit apod.). Hlavním sdělením kampaně pro pracovníky a volené zástupce obcí je: "Objednejte dostatečné množství kontejnerů na tříděný odpad a nechte je dostatečně často vyvážet."
Publicita i soutěž
Kampaň je součástí projektu "Intenzifikace odděleného sběru komunálních odpadů a zajištění jejich využití včetně jejich obalové složky", který organizuje Středočeský kraj ve spolupráci se společností Eko-kom, a.s.
Organizátoři kampaně zvolili osvědčené marketingové a PR postupy: direct mail, outdoorovou reklamu, upoutávky a PR rozhovory v regionálních rozhlasových stanicích Rádio Relax a Rádio Blaník, PR články a rozhovory pro obecní zpravodaje, PR články a reklamy v regionálním tisku, soutěž domácností ve třídění plastů, celoroční soutěž obcí kraje ve třídění, akce pro veřejnost, zapojení odpadových firem do podpory kampaně, informování obcí o možnostech zlepšení zajištění třídění odpadů a vedení kampaně také pomocí internetu.
I letos pokračuje celoroční soutěž obcí ve třídění odpadů nazvaná "My třídíme nejlépe". Každé čtvrtletí je vyhodnocována úspěšnost třídění, tedy výtěžnost na 1 obyvatele ve sběru skla, plastů a papíru v 995 obcích kraje zapojených do systému Ekokom. Obce jsou rozděleny do čtyř kategorií podle velikosti obce. Soutěž umožňuje obcím porovnat své úsilí s úspěšností obcí v kraji a případně využít výsledků ke zvýšení motivace svých občanů.
Informační mediální kampaň pro rok 2006 navazuje na obdobnou kampaň, která úspěšně probíhala v letech 2002 až 2005. "Srovnáním výsledků průzkumu z let 2002 a 2005 zjišťujeme, že počet domácností Středočeského kraje, kde se soustavně třídí odpady, vzrostl o 21 procent a počet domácností, které odpady třídí jen příležitostně, vzrostl ve stejném období o 19 procent. Naopak zásadně poklesl počet domácností, které odpady vůbec netřídí, a to o 36 procent," sdělil Milan Tomík, ekologický konzultant společnosti FI Konsult, která má na starost praktickou stránku kampaně ve Středočeském kraji.
"Kampaň je zaměřena na všechny cílové skupiny obyvatelstva, zejména však na aktivní obyvatele ve středním věku. Tedy na skupinu, která podle průzkumu postojů veřejnosti v kraji odpady třídí nejméně," řekl Vilém Žák, náměstek středočeského hejtmana pro oblast životního prostředí, zemědělství a informatiku. Kampaň bude podle jeho slov vedena jednoduchým a záživným způsobem a bude podpořena několika celokrajskými soutěžemi.
Hlavním sdělením kampaně pro občany je: "Třiďte odpady soustavně a pravidelně." Toto sdělení bude podpořeno praktickými informacemi o tom, jak správně třídit a co se s odpadem děje po vytřídění (tedy k čemu dále slouží, co se z něj dá vyrobit apod.). Hlavním sdělením kampaně pro pracovníky a volené zástupce obcí je: "Objednejte dostatečné množství kontejnerů na tříděný odpad a nechte je dostatečně často vyvážet."
Publicita i soutěž
Kampaň je součástí projektu "Intenzifikace odděleného sběru komunálních odpadů a zajištění jejich využití včetně jejich obalové složky", který organizuje Středočeský kraj ve spolupráci se společností Eko-kom, a.s.
Organizátoři kampaně zvolili osvědčené marketingové a PR postupy: direct mail, outdoorovou reklamu, upoutávky a PR rozhovory v regionálních rozhlasových stanicích Rádio Relax a Rádio Blaník, PR články a rozhovory pro obecní zpravodaje, PR články a reklamy v regionálním tisku, soutěž domácností ve třídění plastů, celoroční soutěž obcí kraje ve třídění, akce pro veřejnost, zapojení odpadových firem do podpory kampaně, informování obcí o možnostech zlepšení zajištění třídění odpadů a vedení kampaně také pomocí internetu.
I letos pokračuje celoroční soutěž obcí ve třídění odpadů nazvaná "My třídíme nejlépe". Každé čtvrtletí je vyhodnocována úspěšnost třídění, tedy výtěžnost na 1 obyvatele ve sběru skla, plastů a papíru v 995 obcích kraje zapojených do systému Ekokom. Obce jsou rozděleny do čtyř kategorií podle velikosti obce. Soutěž umožňuje obcím porovnat své úsilí s úspěšností obcí v kraji a případně využít výsledků ke zvýšení motivace svých občanů.
Informační mediální kampaň pro rok 2006 navazuje na obdobnou kampaň, která úspěšně probíhala v letech 2002 až 2005. "Srovnáním výsledků průzkumu z let 2002 a 2005 zjišťujeme, že počet domácností Středočeského kraje, kde se soustavně třídí odpady, vzrostl o 21 procent a počet domácností, které odpady třídí jen příležitostně, vzrostl ve stejném období o 19 procent. Naopak zásadně poklesl počet domácností, které odpady vůbec netřídí, a to o 36 procent," sdělil Milan Tomík, ekologický konzultant společnosti FI Konsult, která má na starost praktickou stránku kampaně ve Středočeském kraji.
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích