Pátek, 26. dubna 2024

Třídění odpadů nabírá dynamiku

Třídění odpadů nabírá dynamiku
Popularizovat třídění odpadů a zapojit do něj co nejvíce lidí - to jsou cíle "Krajské komunikační a informační kampaně k problematice třídění využitelných odpadů". Hlavní část kampaně začala v září a potrvá do listopadu 2006.

"Kampaň je zaměřena na všechny cílové skupiny obyvatelstva, zejména však na aktivní obyvatele ve středním věku. Tedy na skupinu, která podle průzkumu postojů veřejnosti v kraji odpady třídí nejméně," řekl Vilém Žák, náměstek středočeského hejtmana pro oblast životního prostředí, zemědělství a informatiku. Kampaň bude podle jeho slov vedena jednoduchým a záživným způsobem a bude podpořena několika celokrajskými soutěžemi.
Hlavním sdělením kampaně pro občany je: "Třiďte odpady soustavně a pravidelně." Toto sdělení bude podpořeno praktickými informacemi o tom, jak správně třídit a co se s odpadem děje po vytřídění (tedy k čemu dále slouží, co se z něj dá vyrobit apod.). Hlavním sdělením kampaně pro pracovníky a volené zástupce obcí je: "Objednejte dostatečné množství kontejnerů na tříděný odpad a nechte je dostatečně často vyvážet."

Publicita i soutěž

Kampaň je součástí projektu "Intenzifikace odděleného sběru komunálních odpadů a zajištění jejich využití včetně jejich obalové složky", který organizuje Středočeský kraj ve spolupráci se společností Eko-kom, a.s.
Organizátoři kampaně zvolili osvědčené marketingové a PR postupy: direct mail, outdoorovou reklamu, upoutávky a PR rozhovory v regionálních rozhlasových stanicích Rádio Relax a Rádio Blaník, PR články a rozhovory pro obecní zpravodaje, PR články a reklamy v regionálním tisku, soutěž domácností ve třídění plastů, celoroční soutěž obcí kraje ve třídění, akce pro veřejnost, zapojení odpadových firem do podpory kampaně, informování obcí o možnostech zlepšení zajištění třídění odpadů a vedení kampaně také pomocí internetu.
I letos pokračuje celoroční soutěž obcí ve třídění odpadů nazvaná "My třídíme nejlépe". Každé čtvrtletí je vyhodnocována úspěšnost třídění, tedy výtěžnost na 1 obyvatele ve sběru skla, plastů a papíru v 995 obcích kraje zapojených do systému Ekokom. Obce jsou rozděleny do čtyř kategorií podle velikosti obce. Soutěž umožňuje obcím porovnat své úsilí s úspěšností obcí v kraji a případně využít výsledků ke zvýšení motivace svých občanů.
Informační mediální kampaň pro rok 2006 navazuje na obdobnou kampaň, která úspěšně probíhala v letech 2002 až 2005. "Srovnáním výsledků průzkumu z let 2002 a 2005 zjišťujeme, že počet domácností Středočeského kraje, kde se soustavně třídí odpady, vzrostl o 21 procent a počet domácností, které odpady třídí jen příležitostně, vzrostl ve stejném období o 19 procent. Naopak zásadně poklesl počet domácností, které odpady vůbec netřídí, a to o 36 procent," sdělil Milan Tomík, ekologický konzultant společnosti FI Konsult, která má na starost praktickou stránku kampaně ve Středočeském kraji.
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů