Start-up Sens, který nabízí cvrččí produkty, expanduje do Německa
Český start-up Sens, který nabízí potraviny ze cvrčků, expanduje do Německa. V Rakousku se mu již podařilo dostat se svými výrobky do supermarketů Billa a Merkur. Nyní se zaměřuje na Německo. V Česku budou nabízet jeho hmyzí produkty prodejny Vitaland a Hudy sport. Od příštího roku také Penny Market. ČTK o tom informoval start-up, který prodává hlavně proteinové tyčinky s tzv. cvrččí moukou.
"V prodeji přes internet se nám dařilo nejvíce zákazníků získávat právě z Německa. Téma udržitelného jídla je v Německu velmi aktuální," uvedl Hušek.
Kvůli expanzi do německých měst nyní začínající firma jedná o investici 40 milionů korun. "Nejde nám jen o peníze. Chceme, aby v koinvestici byl i investor se znalostmi z německého maloobchodního prostředí," dodal Hušek.
V ČR start-up Sens začal prodávat své produkty v obchodech Vitaland a Hudy sport. Začátkem příštího roku se produkty ze cvrččí mouky objeví v téměř 400 prodejnách Penny Market. V nabídce řetězce Penny se již chleba s cvrččí moukou letos dvakrát pokusně objevil.
Prodávat celostátně hmyzí produkt byl i na evropské poměry ojedinělý test. "Na této spolupráci je vidět hlavně univerzální využití kvalitní hmyzí bílkoviny," uvedl spoluzakladatel startupu Radek Hušek. Sens je jednou z prvních firem v Evropě, které pracují s cvrččí moukou.
Obchody Hudy i Vitaland budou shodně nabízet proteinové a energetické tyčinky. Proteinové mají až 20g vysoce stravitelné bílkoviny pro svalovou regeneraci s minimálním množstvím cukrů. Energetické obsahují také přidanou bílkovinu a vlákninu.