Ústecké radnici schází peníze na protipovodňové hráze
ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA) - Většinu peněz na výstavbu plánované protipovodňové hráze
podél řeky Labe chce Ústí nad Labem získat ze státních zdrojů. Ústecký magistrát
podá v nejbližších dnech žádosti na Státní fond dopravní infrastruktury a
ministerstvo zemědělství. Pro ČIA to dnes uvedl mluvčí města Milan Knotek.
Náklady na protipovodňovou hráz mají podle dokončené studie dosáhnout 150
milionů korun. Město se bude na výstavbě podílet rovněž vlastními zdroji, ale až
poté, co se radnici podaří získat rozhodující část státních prostředků. Jak
Knotek informoval, na několik týdnů v roce se zaplavuje vodou z Labe více než
200 metrů dlouhý úsek hlavní Přístavní ulici spojující Prahu s Děčínem. V městě
tak nastávají dopravní problémy. \"Jedná se o silnici první třídy, která je
majetkem státu. Proto žádáme o peníze Státní fond dopravní infrastruktury.
Ministerstvu zemědělství zase ze zákona přísluší realizace protipovodňových
opatření, kterým navržená hráz jednoznačně je,\" upřesnil Knotek. Studie počítá
s výstavbou 274 metrů dlouhé protipovodňové hráze s vanou, která zachytí
vytékající vodu z řeky Labe. Součástí investice bude i přeměna části zaplavované
Přístavní ulice na čtyřproudovou vozovku a snížení úrovně silnice pod ústeckým
mostem E. Beneše. Zde mají nyní značné problémy s podjezdnou výškou řidiči
kamionů.
ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA) - Většinu peněz na výstavbu plánované protipovodňové hráze podél řeky Labe chce Ústí nad Labem získat ze státních zdrojů. Ústecký magistrát podá v nejbližších dnech žádosti na Státní fond dopravní infrastruktury a ministerstvo zemědělství. Pro ČIA to dnes uvedl mluvčí města Milan Knotek.
Náklady na protipovodňovou hráz mají podle dokončené studie dosáhnout 150 milionů korun. Město se bude na výstavbě podílet rovněž vlastními zdroji, ale až poté, co se radnici podaří získat rozhodující část státních prostředků. Jak Knotek informoval, na několik týdnů v roce se zaplavuje vodou z Labe více než 200 metrů dlouhý úsek hlavní Přístavní ulici spojující Prahu s Děčínem. V městě tak nastávají dopravní problémy. \"Jedná se o silnici první třídy, která je majetkem státu. Proto žádáme o peníze Státní fond dopravní infrastruktury. Ministerstvu zemědělství zase ze zákona přísluší realizace protipovodňových opatření, kterým navržená hráz jednoznačně je,\" upřesnil Knotek.
Studie počítá s výstavbou 274 metrů dlouhé protipovodňové hráze s vanou, která zachytí vytékající vodu z řeky Labe. Součástí investice bude i přeměna části zaplavované Přístavní ulice na čtyřproudovou vozovku a snížení úrovně silnice pod ústeckým mostem E. Beneše. Zde mají nyní značné problémy s podjezdnou výškou řidiči kamionů.
Sdílet článek na sociálních sítích