Projektanti jezů vyhověli ekologům
Plánované stavby na Labi v Prostředním Žlebu a Malém Březně doznají změn Hladinu
Labe letos poprvé brázdila výletní loď Hamburg. Ne však proto, aby jako dříve
vozila turisty k hřenským soutěskám. Hovořilo se na ní o projektech a
perspektivách vodní dopravy na čtyřicetikilometrovém úseku dolního Labe od
ústeckého zdymadla Střekov po státní hranici s Německem. S těmi se během plavby
seznámili zástupci ochranářů z Chráněné krajinné oblasti České Švýcarsko a
Poslanecké sněmovny. Plavbu zorganizoval podvýbor pro dopravu a výstavbu
dopravní infrastruktury ve spolupráci s prvním náměstkem hejtmana Ústeckého
kraje Jaroslavem Foldynou (ČSSD). \"V České republice je téměř 250 kilometrů
celoročně splavných vnitrostátních vodních tras. V případě tohoto úseku Labe
jsme ale na neregulované řece, hladina tu na několik měsíců v roce klesá
natolik, že komerční plavba je nemožná. Přitom se ale jedná o jediné vodní
spojení s více než 600 kilometry řeky, umožňující spojení s Evropou,\"
konstatoval Foldyna. Účastníkům plovoucího semináře byla exministrem dopravy
Jaromírem Schlingem, předsedou dopravního podvýboru a ředitelkou odboru plavby a
vodních cest ministerstva dopravy Magdalenou Konvičkovou představena aktuální
fáze projektu stavby dvou jezů v Prostředním Žlebu a v Malém Březně. Projekty
obou staveb doznaly podle Foldyny značných změn. \"Projektanti a investor v této
variantě značně vyhověli námitkám ekologů. V případě jezu v Malém Březně se
dokonce domnívám, že se ekologům ustoupilo natolik, že je to na hranici
splavnosti. Přitom jejich mnohdy zbytečné připomínky prodražily celý záměr o
desítky miliónů korun,\" dodal náměstek. Jde o poslední možný ústupek, tvrdí
Foldyna Jez v Prostředním Žlebu podle posledního projektu zvedne hladinu Labe na
přibližně devíti kilometrech řeky a zalije jen šest procent souše. Úpravami
prošlo i Malobřezenské vodní dílo, v současné době je projektováno jako nejmenší
svého druhu na Dolním Labi. \"To je poslední ústupek, který můžeme udělat pro
ochranu přírody na labských březích,\" sdělil Právu Foldyna: Další redukce by
podle něj vedly k tomu, že projekt by nesplnil očekávání vodních dopravců,
hladina Labe by prostě nedosahovala tak jako nyní vodočtu potřebného pro ponor
lodí. \"Při našem setkání jsme si vyjasnili se zástupci ministerstva dopravy
konkrétní materiály pro jednání. Například dosažení statutu veřejného zájmu pro
tuto stavbu,\" prohlásil spokojeně zástupce hejtmana Ústeckého kraje. Zdroj:
Právo
Plánované stavby na Labi v Prostředním Žlebu a Malém Březně doznají změn
Hladinu Labe letos poprvé brázdila výletní loď Hamburg. Ne však proto, aby jako dříve vozila turisty k hřenským soutěskám.
Hovořilo se na ní o projektech a perspektivách vodní dopravy na čtyřicetikilometrovém úseku dolního Labe od ústeckého zdymadla Střekov po státní hranici s Německem. S těmi se během plavby seznámili zástupci ochranářů z Chráněné krajinné oblasti České Švýcarsko a Poslanecké sněmovny. Plavbu zorganizoval podvýbor pro dopravu a výstavbu dopravní infrastruktury ve spolupráci s prvním náměstkem hejtmana Ústeckého kraje Jaroslavem Foldynou (ČSSD). \"V České republice je téměř 250 kilometrů celoročně splavných vnitrostátních vodních tras. V případě tohoto úseku Labe jsme ale na neregulované řece, hladina tu na několik měsíců v roce klesá natolik, že komerční plavba je nemožná. Přitom se ale jedná o jediné vodní spojení s více než 600 kilometry řeky, umožňující spojení s Evropou,\" konstatoval Foldyna. Účastníkům plovoucího semináře byla exministrem dopravy Jaromírem Schlingem, předsedou dopravního podvýboru a ředitelkou odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Magdalenou Konvičkovou představena aktuální fáze projektu stavby dvou jezů v Prostředním Žlebu a v Malém Březně. Projekty obou staveb doznaly podle Foldyny značných změn. \"Projektanti a investor v této variantě značně vyhověli námitkám ekologů. V případě jezu v Malém Březně se dokonce domnívám, že se ekologům ustoupilo natolik, že je to na hranici splavnosti. Přitom jejich mnohdy zbytečné připomínky prodražily celý záměr o desítky miliónů korun,\" dodal náměstek.
Jde o poslední možný ústupek, tvrdí Foldyna
Jez v Prostředním Žlebu podle posledního projektu zvedne hladinu Labe na přibližně devíti kilometrech řeky a zalije jen šest procent souše. Úpravami prošlo i Malobřezenské vodní dílo, v současné době je projektováno jako nejmenší svého druhu na Dolním Labi. \"To je poslední ústupek, který můžeme udělat pro ochranu přírody na labských březích,\" sdělil Právu Foldyna: Další redukce by podle něj vedly k tomu, že projekt by nesplnil očekávání vodních dopravců, hladina Labe by prostě nedosahovala tak jako nyní vodočtu potřebného pro ponor lodí. \"Při našem setkání jsme si vyjasnili se zástupci ministerstva dopravy konkrétní materiály pro jednání. Například dosažení statutu veřejného zájmu pro tuto stavbu,\" prohlásil spokojeně zástupce hejtmana Ústeckého kraje.
Zdroj: Právo
Sdílet článek na sociálních sítích