Některé rostliny z okolí našich silnic zmizí
Jizerské hory - Přestože správci silnic používají šetrnější technologie na
solení silnic, lze podle ekologů předpokládat, že kvůli solení některé rostliny
z okolí takto ošetřovaných komunikací v Chráněné krajinné oblasti Jizerské hory
úplně zmizí. "Zatím jsme žádný havarijní stav nezaznamenali, ale solení je
samozřejmě zátěž, protože přírodu dlouhodobě ovlivňuje," vysvětlil Kamil Farský
ze Správy chráněné krajinné oblasti Jizerské hory.
Pro solení silnic v chráněné oblasti musejí silničáři, a v některých případech
obce, žádat o výjimku, kterou od května letošního roku uděluje vláda. V současné
době jsou výjimky povoleny pro silnice první třídy směrem na Harrachov a některé
lokální komunikace. "Průlomem bylo udělení výjimky pro silnici z Jablonce na
Bedřichov," řekl Farský. Jedná se totiž o silnici třetí třídy, kterou využívá
jablonecká Městská hromadná doprava. Výjimka byla nakonec povolena, ale správa
silnic musí pravidelně monitorovat dopad solení na okolní prostředí.
Jablonecké ČSAD se tak výrazně ulevilo. Před povolením solení totiž při velké
sněhové nadílce přestupovali cestující v Janově do autobusu opatřeného řetězy,
aby se vůbec do Bedřichova dostali. "I přesto byla řada potíží, zejména pokud
linka uvízla za turistou, který jel nahoru i na letních gumách," pochvaluje si
současný stav Luboš Vejnar, vedoucí hospodářského střediska ČSAD. Farský k
solení v našem regionu doplnil, že v posledních třech letech nikomu žádnou
pokutu kvůli solení nedali.
Šetrnější technologie je jedním z důvodů, proč silničáři přírodu zatěžují oproti
minulosti méně. "Sami se také snaží solit co nejméně, protože je to pro ně
ekonomicky méně náročné," doplnil další z důvodů Farský.
Jizerské hory - Přestože správci silnic používají šetrnější technologie na solení silnic, lze podle ekologů předpokládat, že kvůli solení některé rostliny z okolí takto ošetřovaných komunikací v Chráněné krajinné oblasti Jizerské hory úplně zmizí. "Zatím jsme žádný havarijní stav nezaznamenali, ale solení je samozřejmě zátěž, protože přírodu dlouhodobě ovlivňuje," vysvětlil Kamil Farský ze Správy chráněné krajinné oblasti Jizerské hory.
Pro solení silnic v chráněné oblasti musejí silničáři, a v některých případech obce, žádat o výjimku, kterou od května letošního roku uděluje vláda. V současné době jsou výjimky povoleny pro silnice první třídy směrem na Harrachov a některé lokální komunikace. "Průlomem bylo udělení výjimky pro silnici z Jablonce na Bedřichov," řekl Farský. Jedná se totiž o silnici třetí třídy, kterou využívá jablonecká Městská hromadná doprava. Výjimka byla nakonec povolena, ale správa silnic musí pravidelně monitorovat dopad solení na okolní prostředí.
Jablonecké ČSAD se tak výrazně ulevilo. Před povolením solení totiž při velké sněhové nadílce přestupovali cestující v Janově do autobusu opatřeného řetězy, aby se vůbec do Bedřichova dostali. "I přesto byla řada potíží, zejména pokud linka uvízla za turistou, který jel nahoru i na letních gumách," pochvaluje si současný stav Luboš Vejnar, vedoucí hospodářského střediska ČSAD. Farský k solení v našem regionu doplnil, že v posledních třech letech nikomu žádnou pokutu kvůli solení nedali.
Šetrnější technologie je jedním z důvodů, proč silničáři přírodu zatěžují oproti minulosti méně. "Sami se také snaží solit co nejméně, protože je to pro ně ekonomicky méně náročné," doplnil další z důvodů Farský.
Pro solení silnic v chráněné oblasti musejí silničáři, a v některých případech obce, žádat o výjimku, kterou od května letošního roku uděluje vláda. V současné době jsou výjimky povoleny pro silnice první třídy směrem na Harrachov a některé lokální komunikace. "Průlomem bylo udělení výjimky pro silnici z Jablonce na Bedřichov," řekl Farský. Jedná se totiž o silnici třetí třídy, kterou využívá jablonecká Městská hromadná doprava. Výjimka byla nakonec povolena, ale správa silnic musí pravidelně monitorovat dopad solení na okolní prostředí.
Jablonecké ČSAD se tak výrazně ulevilo. Před povolením solení totiž při velké sněhové nadílce přestupovali cestující v Janově do autobusu opatřeného řetězy, aby se vůbec do Bedřichova dostali. "I přesto byla řada potíží, zejména pokud linka uvízla za turistou, který jel nahoru i na letních gumách," pochvaluje si současný stav Luboš Vejnar, vedoucí hospodářského střediska ČSAD. Farský k solení v našem regionu doplnil, že v posledních třech letech nikomu žádnou pokutu kvůli solení nedali.
Šetrnější technologie je jedním z důvodů, proč silničáři přírodu zatěžují oproti minulosti méně. "Sami se také snaží solit co nejméně, protože je to pro ně ekonomicky méně náročné," doplnil další z důvodů Farský.
Zdroj:Deník Jablonecka
Sdílet článek na sociálních sítích