Čtvrtek, 25. dubna 2024

Dálnice se začlení do přírody

Dálnice se začlení do přírody

ČESKÉ BUDĚJOVICE Dálnice D3 kolem Českých Budějovic bude místo trasy po vysokých náspech a mostech více začleněná do terénu.

Ministerstvo dopravy uznalo argumenty města a okolních obcí, podle nichž by měla být silnice šetrnější k životnímu prostředí a obyvatelům. Úsek, který bude zároveň obchvatem města, by se mohl začít budovat v roce 2010. Úpravy prodraží projekt o zhruba jednu miliardu korun, řekli dnes novinářům zástupci měst a obcí dotčených výstavbou dálnice. Dálnice D3 na jihu Čech by se měla vybudovat s pomocí soukromého kapitálu.

"Ale miliarda korun nejsou tak vysoké náklady, když se vezme v potaz, že jeden kilometr dálnice stojí zhruba 500 milionů korun," řekl náměstek českobudějovického primátora František Jelen. Devět měst a obcí, jichž se stavba týká, sepsalo memorandum o společném postupu. Snaží se o urychlení stavby, která je podle nich přínosná, měla by ale co nejméně ovlivnit osídlení v okolí.

Nový projek bude šetrnější k okolí

České Budějovice si nechaly na původní projekt stavby zpracovat oponentní posudek, který řešil pět míst na budoucím vedení dálnice mezi Úsilným a Novými Hodějovicemi. Posudek pak město předložilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvu dopravy. „Byli jsme ujištěni, že ŘSD dostane pokyn k novému investičnímu záměru,“ uvedl Jelen.

Mezi nejzásadnější změny, které budou zpracovány v nové projektové dokumentaci, patří vybudování zářezu dlouhého minimálně 60 metrů v Rudolfovské ulici. Podle původního návrhu tam měla dálnice vést po mostě širokém 12 metrů, zářez ale vytvoří přirozený přechod mezi Rudolfovem a Vrátem. Dálnice kolem Hlinska by místo po desetimetrovém náspu se čtyřmetrovými protihlukovými stěnami měla vést zahloubená do terénu. Se snížením vedení dálnice počítá technické řešení radnice také u Pohůrky.

Další zapuštění komunikace pod povrch by mělo vzniknout v úseku mezi Dobrou Vodou a Českými Budějovicemi. Původní řešení ŘSD počítalo, že automobily budou úsekem jezdit 190 metrů dlouhým tunelem a pak po mostě.

Zdroj:Lidové noviny
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů