zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Dálnice se začlení do přírody

29.10.2007
Příroda
Dálnice se začlení do přírody

ČESKÉ BUDĚJOVICE Dálnice D3 kolem Českých Budějovic bude místo trasy po vysokých náspech a mostech více začleněná do terénu.

Ministerstvo dopravy uznalo argumenty města a okolních obcí, podle nichž by měla být silnice šetrnější k životnímu prostředí a obyvatelům. Úsek, který bude zároveň obchvatem města, by se mohl začít budovat v roce 2010. Úpravy prodraží projekt o zhruba jednu miliardu korun, řekli dnes novinářům zástupci měst a obcí dotčených výstavbou dálnice. Dálnice D3 na jihu Čech by se měla vybudovat s pomocí soukromého kapitálu.

"Ale miliarda korun nejsou tak vysoké náklady, když se vezme v potaz, že jeden kilometr dálnice stojí zhruba 500 milionů korun," řekl náměstek českobudějovického primátora František Jelen. Devět měst a obcí, jichž se stavba týká, sepsalo memorandum o společném postupu. Snaží se o urychlení stavby, která je podle nich přínosná, měla by ale co nejméně ovlivnit osídlení v okolí.

Nový projek bude šetrnější k okolí

České Budějovice si nechaly na původní projekt stavby zpracovat oponentní posudek, který řešil pět míst na budoucím vedení dálnice mezi Úsilným a Novými Hodějovicemi. Posudek pak město předložilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvu dopravy. „Byli jsme ujištěni, že ŘSD dostane pokyn k novému investičnímu záměru,“ uvedl Jelen.

Mezi nejzásadnější změny, které budou zpracovány v nové projektové dokumentaci, patří vybudování zářezu dlouhého minimálně 60 metrů v Rudolfovské ulici. Podle původního návrhu tam měla dálnice vést po mostě širokém 12 metrů, zářez ale vytvoří přirozený přechod mezi Rudolfovem a Vrátem. Dálnice kolem Hlinska by místo po desetimetrovém náspu se čtyřmetrovými protihlukovými stěnami měla vést zahloubená do terénu. Se snížením vedení dálnice počítá technické řešení radnice také u Pohůrky.

Další zapuštění komunikace pod povrch by mělo vzniknout v úseku mezi Dobrou Vodou a Českými Budějovicemi. Původní řešení ŘSD počítalo, že automobily budou úsekem jezdit 190 metrů dlouhým tunelem a pak po mostě.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí