Více než polovina firem nezná pojem společenská odpovědnost podniku
Během posledních dvou let se podařilo mezi malými a středními firmami zvýšit
povědomí o společenské odpovědnosti podniků (CSR) o patnáct procent. Tvrdí to
průzkum, který byl součástí projektu, který realizovalo sdružení Business
Leaders Forum.
Během posledních dvou let se podařilo mezi malými a středními firmami zvýšit povědomí o společenské odpovědnosti podniků (CSR) o patnáct procent. Tvrdí to průzkum, který byl součástí projektu, který realizovalo sdružení Business Leaders Forum.
Řada firem i v České republice již chápe, že právě tato odpovědnost se začíná stávat konkurenční výhodou. "Výsledky projektu a zpětná vazba nám ukázaly, že CSR se i v Česku stává součástí podnikatelských a obchodních strategií a ne pouze marketingovým nástrojem," uvedl Tomáš Nejedlo, výkonný ředitel Business Leaders Fora. Průzkum, který probíhal v rámci projektu od října loňského do ledna letošního roku, přinesl tyto zajímavé výsledky:
> oblast společenské odpovědnosti firem je známá 47 procentům dotázaných společností;
> míra znalosti pojmu se výrazně zvyšuje s velikostí firmy;
> potvrdil se předpoklad, že míra znalosti pojmu je výrazně vyšší u pražských firem;
> odpovědné chování považuje za důležité prakticky sto procent dotázaných organizací.
Dá se tedy říci, že podnikatelské prostředí v České republice se kultivuje. Otázkou zůstává, jaký je rozdíl mezi postojem firmy k CSR a realitou. Pokud vezmeme aktivity v rámci CSR směrem k zaměstnancům, výrazně se prosazuje bez ohledu na velikost firmy zejména přispění ke vzdělávání pracovníků. Mezi další patří podpora kulturních akcí, sportu a péče o životní prostředí.
Zajímavé jsou i uvedené důvody aktivit CSR. Na prvním místě se objevily eticko-morální, zvýšení spokojenosti zaměstnanců či tradice. I zde jsou však rozdíly mezi pražskými a mimopražskými organizacemi. Hlavní překážky respondenti vidí především ve zbytečné byrokracii, ale patří sem i nedostatek času či potřebných zdrojů.
Business Leaders Forum se snaží podnikům pomoci zapojit se do celého tohoto hnutí. Proto v rámci zmíněného projektu vytvořilo informační portál www.csr-online.cz. Zájemci na něm najdou řadu zajímavých údajů včetně dobrých příkladů z praxe, výsledků průzkumů, existující normy týkající se CSR, kodexy a v neposlední řadě i aktualizované odkazy na semináře a konference na dané téma.
Sdružení také vydalo příručku "Společenská odpovědnost firem - Průvodce nejen pro malé a střední podniky.
Řada firem i v České republice již chápe, že právě tato odpovědnost se začíná stávat konkurenční výhodou. "Výsledky projektu a zpětná vazba nám ukázaly, že CSR se i v Česku stává součástí podnikatelských a obchodních strategií a ne pouze marketingovým nástrojem," uvedl Tomáš Nejedlo, výkonný ředitel Business Leaders Fora. Průzkum, který probíhal v rámci projektu od října loňského do ledna letošního roku, přinesl tyto zajímavé výsledky:
> oblast společenské odpovědnosti firem je známá 47 procentům dotázaných společností;
> míra znalosti pojmu se výrazně zvyšuje s velikostí firmy;
> potvrdil se předpoklad, že míra znalosti pojmu je výrazně vyšší u pražských firem;
> odpovědné chování považuje za důležité prakticky sto procent dotázaných organizací.
Dá se tedy říci, že podnikatelské prostředí v České republice se kultivuje. Otázkou zůstává, jaký je rozdíl mezi postojem firmy k CSR a realitou. Pokud vezmeme aktivity v rámci CSR směrem k zaměstnancům, výrazně se prosazuje bez ohledu na velikost firmy zejména přispění ke vzdělávání pracovníků. Mezi další patří podpora kulturních akcí, sportu a péče o životní prostředí.
Zajímavé jsou i uvedené důvody aktivit CSR. Na prvním místě se objevily eticko-morální, zvýšení spokojenosti zaměstnanců či tradice. I zde jsou však rozdíly mezi pražskými a mimopražskými organizacemi. Hlavní překážky respondenti vidí především ve zbytečné byrokracii, ale patří sem i nedostatek času či potřebných zdrojů.
Business Leaders Forum se snaží podnikům pomoci zapojit se do celého tohoto hnutí. Proto v rámci zmíněného projektu vytvořilo informační portál www.csr-online.cz. Zájemci na něm najdou řadu zajímavých údajů včetně dobrých příkladů z praxe, výsledků průzkumů, existující normy týkající se CSR, kodexy a v neposlední řadě i aktualizované odkazy na semináře a konference na dané téma.
Sdružení také vydalo příručku "Společenská odpovědnost firem - Průvodce nejen pro malé a střední podniky.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích