Zlatá medaile pro teleskopický hydrant
Úspěšnou novinkou je teleskopický hydrant, který v sobě spojuje výhody podzemního a nadzemního provedení.
Hydranty se z 90 procent osazují v městských aglomeracích a v České republice je většina hydrantů podzemních. V současnosti bývají často nahrazovány hydranty nadzemními, které jsou dobře viditelné a snáze dostupné, například nad nimi nemůže zaparkovat auto. Čerpání vody z tradičních podzemních hydrantů je navíc náročnější na materiál i čas, je nutné použít hydrantový nástavec a při špatném těsnění či dotažení dochází k únikům vody. Nadzemní hydrant ovšem nelze použít všude, ať už z důvodů estetiky nebo bránění provozu. V případě hydrantů umístěných ve vozovce je podzemní řešení nutné A právě tam se ideálně uplatní novinka značky Hawle, která v sobě spojuje výhody podzemního a nadzemního hydrantu.
Teleskopický hydrant zůstává schovaný v podzemí pod poklopem, ale v případě potřeby se jeho teleskopická část vysune na povrch a stačí pouze napojit odběrovou hadici. Po skončení odběru vody se stejně jednoduše vše zasune pod zem a schová pod poklop. Pro uživatele je toto řešení velmi pohodlné, protože s sebou nemusí vozit odběrovou soupravu, ale stačí jen hadice. Teleskopický hydrant umožňuje zavedení sondy i kamery, takže je vhodný také pro kontrolu potrubí a jeho čištění.
„Je to unikátní řešení, se kterým firma HAWLE přišla jako první a zatím jediná na světě. Jsme příjemně překvapeni zájmem našich zákazníků, kteří si novinku mohli poprvé prohlédnout právě na výstavě VODOVODY-KANALIZACE,“ říká Jaromír Sobotka, obchodně-technický poradce Hawle Armatury, spol. s r. o. Teleskopický hydrant výborně poslouží nejen hasičům, ale také pro odkalení, závlahy a vůbec pro všechny, kdo pracují s vodovodní systémem a potřebují z něj odebírat vodu. Německý výrobek se již osvědčil na trzích v západní Evropě, kde se prodává přibližně rok. „V České republice se prodej oficiálně zahajuje tento měsíc, ale několik kousků jsme již dodali zákazníkům v Čechách. S uspokojením kvitujeme zájem na výstavě v Brně, protože většina vodařské veřejnosti se o novém hydrantu dozvěděla právě tady,“ dodal Sobotka.
Společnost Hawle Armatury navíc získala i další cenu. V soutěži AURA o nejpoutavější expozici zvítězila ve velikostní kategorii 101 až 300 metrů čtverečních. „Máme tady zcela nový stánek, který se, myslím, velmi podařil,“ komentoval tento výsledek Jaromír Sobotka. „Spolupráce s architektem i realizátorem proběhla k naší maximální spokojenosti. Vzhled je nový, ale stále se držíme osvědčeného schématu a stánek pojímáme jako „malý hostinec“, protože naše zákazníky chceme pohostit. Z prestižní ceny AURA máme velkou radost.“ A jak společnost Hawle Armatury hodnotí celou veletržní účast? „Letos jsme maximálně spokojeni. Zjišťujeme, že sem každý rok přichází více a více návštěvníků, a já jako Brňák se tím pádem ze stánku ani nehnu. Mám tady tolik klientů z jižní Moravy, že ani nemám možnost podívat se po okolních stáncích, což mě malinko zlobí,“ postěžoval se s úsměvem Jaromír Sobotka. „Rušno u nás bylo až do posledního dne, i když první dva dny byly samozřejmě nabitější. Z úterní návštěvnosti jsme byli až překvapeni, protože už v 9 hodin 20 minut jsme měli obsazené všechny jednací stoly.“