Pátek, 26. dubna 2024

Tegut získal německou Cenu za udržitelnost 2008

Tegut získal německou Cenu za udržitelnost 2008

Německý maloobchodní řetězec Tegut získal Cenu za udržitelnost 2008 a v této oblasti již dlouho v německém maloobchodu udává směr vývoje. Zástupce společnosti Tegut představí firemní strategii účastníkům konferenci Bio Summit 2009 v březnu v Praze.

 

Společnost Tegut získala cenu za „důsledné a široce uplatňované principy udržitelnosti v celém podnikatelském řetězci od produkce až po konečné zákazníky“.

Partnery Tegut jsou zemědělci podél řeky Rýna v Hesensku, Durynsku a Horních Frankách. Společnost Tegut přispívá nákupem masa a dalších zemědělských produktů k zajištění rodinných farem a napomáhá tím k udržitelnému obhospodařování krajiny v biosferické rezervaci Rýna.

V oblasti maloobchodu s potravinami udává společnost Tegut v tomto ohledu směr již dlouho. Udržitelné podnikání je totiž u společnosti Tegut běžnou praxí již desítky let. Mnohem dříve než ostatní němečtí maloobchodníci zařadil Tegut  do svého sortimentu biopotraviny a produkty z fair trade. V řadě ze svých 305 prodejen počet biopotravin dosahuje 3 000 a velká část z nich pochází od respektovaných svazů jako Demeter, Bioland nebo Naturland. Vlastní pekárna „herzberger Bäckerei“ peče výlučně z biomouky, minerální vody čerpá firma z vlastních pramenů a také vlastní masna „kff“ vyrábí biopotraviny. Podnikovou politikou je podporovat biopotraviny a regionální výrobky.

Patronem Ceny za udržitelnost je německý prezident Horst Köhler. Cena za udržitelnost byla vytvořena s cílem zhodnotit aktuální stav vývoje udržitelnosti v Německu a povzbudit firmy k přijetí ekologických a sociálních odpovědnosti identifikací příkladných modelů.

Zástupce společnosti Tegut vystoupí dne 25. března 2009 na  konferenci Bio Summit 2009 v Praze a osobně představí jejím účastníkům firemní strategii.

Na konferenci se kromě poznatků z výroby, marketingu a prodeje biopotravin v obchodní síti na nadcházejícím ročníku poprvé objeví téma využití bioproduktů v gastronomii, jehož přesvědčivým důkazem bude menu Bio Galavečera, který na konferenci naváže.

Konference je určena pro top management maloobchodních řetězců, nezávislého maloobchodu, specializovaných bioprodejen, provozoven restauračního i institucionálního stravování, hotelů, současných či potenciálních výrobců biopotravin, a další zájemce o problematiku biopotravin z řad zástupců médií, reklamních, výzkumných a servisních agentur, asociací či státních institucí.

Generálním partnerem Bio Summitu 2009 je společnost Billa a United Bakeries, organizátory společnosti Blue Events a Green Marketing. Více informací o akci včetně on-line registrace lze získat na adrese www.biosummit.cz nebo přímo na adrese sekretariátu summitu info@BlueEvents.eu.

Více informací o německé ceně za udržitelnost: www.deutscher-nachhaltigkeitspreis.de, více informací o společnosti tegut: www.tegut.de
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů