zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Tegut získal německou Cenu za udržitelnost 2008

13.01.2009
Zemědělství
Tegut získal německou Cenu za udržitelnost 2008


Německý maloobchodní řetězec Tegut získal Cenu za udržitelnost 2008 a v této oblasti již dlouho v německém maloobchodu udává směr vývoje. Zástupce společnosti Tegut představí firemní strategii účastníkům konferenci Bio Summit 2009 v březnu v Praze.

 

Společnost Tegut získala cenu za „důsledné a široce uplatňované principy udržitelnosti v celém podnikatelském řetězci od produkce až po konečné zákazníky“.

Partnery Tegut jsou zemědělci podél řeky Rýna v Hesensku, Durynsku a Horních Frankách. Společnost Tegut přispívá nákupem masa a dalších zemědělských produktů k zajištění rodinných farem a napomáhá tím k udržitelnému obhospodařování krajiny v biosferické rezervaci Rýna.

V oblasti maloobchodu s potravinami udává společnost Tegut v tomto ohledu směr již dlouho. Udržitelné podnikání je totiž u společnosti Tegut běžnou praxí již desítky let. Mnohem dříve než ostatní němečtí maloobchodníci zařadil Tegut  do svého sortimentu biopotraviny a produkty z fair trade. V řadě ze svých 305 prodejen počet biopotravin dosahuje 3 000 a velká část z nich pochází od respektovaných svazů jako Demeter, Bioland nebo Naturland. Vlastní pekárna „herzberger Bäckerei“ peče výlučně z biomouky, minerální vody čerpá firma z vlastních pramenů a také vlastní masna „kff“ vyrábí biopotraviny. Podnikovou politikou je podporovat biopotraviny a regionální výrobky.

Patronem Ceny za udržitelnost je německý prezident Horst Köhler. Cena za udržitelnost byla vytvořena s cílem zhodnotit aktuální stav vývoje udržitelnosti v Německu a povzbudit firmy k přijetí ekologických a sociálních odpovědnosti identifikací příkladných modelů.

Zástupce společnosti Tegut vystoupí dne 25. března 2009 na  konferenci Bio Summit 2009 v Praze a osobně představí jejím účastníkům firemní strategii.

Na konferenci se kromě poznatků z výroby, marketingu a prodeje biopotravin v obchodní síti na nadcházejícím ročníku poprvé objeví téma využití bioproduktů v gastronomii, jehož přesvědčivým důkazem bude menu Bio Galavečera, který na konferenci naváže.

Konference je určena pro top management maloobchodních řetězců, nezávislého maloobchodu, specializovaných bioprodejen, provozoven restauračního i institucionálního stravování, hotelů, současných či potenciálních výrobců biopotravin, a další zájemce o problematiku biopotravin z řad zástupců médií, reklamních, výzkumných a servisních agentur, asociací či státních institucí.

Generálním partnerem Bio Summitu 2009 je společnost Billa a United Bakeries, organizátory společnosti Blue Events a Green Marketing. Více informací o akci včetně on-line registrace lze získat na adrese www.biosummit.cz nebo přímo na adrese sekretariátu summitu info@BlueEvents.eu.

Více informací o německé ceně za udržitelnost: www.deutscher-nachhaltigkeitspreis.de, více informací o společnosti tegut: www.tegut.de
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí