Již čtvrtý ročník úspěšné řady konferencí Ekologická stopa byznysu se uskuteční na 25. září 2014 od 9 do 13 hodin...
Konfernce Ekologická stopa byznysu, aneb jak úspěšné firmy zohledňují přírodu ve svých strategiích
Tématem konference v letošním roce je vztah byznysu a biodiversity. Biodiversita je obecně definována jako rozmanitost života na Zemi a je klíčová pro fungování lidské společnosti.
Celosvětovým trendem je stále se zrychlující ztráta biodiversity, na kterou reagují strategie leaderů v oblasti udržitelného podnikání. Ti začínají k ochraně biodiversity a přírodního bohatství přistupovat jako k investici do budoucnosti svého byznysu. Jejich motivací je, kromě samotného pozitivního působení, mnohdy udržení tzv."license to operate" a stabilních vztahů se stakeholdery, zajištění dostupnosti přírodních zdrojů v budoucnosti a jejich efektivní využívání či příležitost pro nové produkty a trhy.
Dalším důvodem je zanesení těchto výstupů do nástrojů využívaných k nefinančnímu reportování, např. Zprávy odpovědném podnikání v rámci metodiky Global Reporting Initiative. Ta se díky požadavkům investorů na světových burzách stává podmínkou pro lepší přístup k investicím.
Povinnost tohoto typu reportů byla navíc pro některé typy firem uzákoněna v EU.
Ačkoliv odpovědnost za ochranu přírody a podpory druhové diverzity je obecně kladena především na stát, veřejnou správu, případně na neziskové organizace působící v oblasti životního prostředí, podle zahraniční praxe musí mít v ochraně biodiverzity své pevné místo i firemní sektor. Firmy svou činností přímo ovlivňují kvalitu životního prostředí i diverzitu druhů, ale biodiverzita a ekosystémy jsou zásadními pro udržení jejich podnikání.
Témata:
- Co je biodiversita a ekosystémové služby? Proč jsou klíčové pro byznys?
- Jak je biodiversita ohrožena a jak na tyto změny reagují business a sustainability strategie firem?
- Situace v České republice. Biodiversita v business centrech a industriálních zónách.
- "Takeaction!" aneb jak na to? Příklady z praxe.
Komu je konference určena:
Na konferenci jsou zváni zaměstnanci firem odpovědní zaspolečenskou odpovědnost a udržitelné podnikání, facility manažeři, manažeřiživotního prostředí, kvality a dále odborníci z oboru, studenti.
Očekávaný počet účastníků konference je 60.
Konference ekologická stopa byznysu v minulých letech:
2011: Ekologická stopa byznysu - Udržitelný marketing, partnerem konference byl Hotel Adria.
2012: Ekologická stopa byznysu - Environmentální strategie, konference se konala pod hlavičkou TES Standardy životního prostředí v prostorách PwC. Fotografie ke zhlédnutí zde.
2013: Ekologická stopa byznysu - Udržitelný produkt, generální partnerem konference byl Henkel, mediálním partnerem se stal EnviWeb a CSR Fórum. Akci podpořilo Velvyslanectví Nizozemského království v ČR.Keynotespeakerem byla holandská odbornice na business koncept Cradle 2 Cradle. Fotografie ke zhlédnutí zde.
Kapacita konference: 40 osob
Místo konání: Praha