Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Výrobci balených vod bojují o zákazníky s vodárnami

23.09.2009  |  136× přečteno      vytisknout článek

Výrobci balených vod bojují o zákazníky s vodárnami

Mezi výrobci balených vod a vodárenskými firmami se rozpoutal souboj o zákazníky. Obě konkurenční strany se na internetu i pomocí novinových inzerátů snaží spotřebitele přesvědčit, že právě jejich voda je pro ně nejlepší variantou.

Češi v posledních letech pijí čím dál méně balené vody a raději si ji načepují doma z vodovodního kohoutku. Ta je totiž přes své každoroční zdražování stále mnohonásobně levnější než balená voda.

Svaz minerálních vod zprovoznil internetové stránky http://www.pijtezdravouvodu.cz/, kde informuje o přednostech balené vody, a investoval také do celostránkového inzerátu, který byl dnes zveřejněn v jednom celostátním deníku. Inzerát obsahuje deset důvodů, proč je lepší pít balenou minerální a pramenitou vodu a ne tu, která teče lidem doma z vodovodního kohoutku.

Mezi výhody balené vody prý patří například to, že pochází z nekontaminovaných zdrojů, má jasné složení a podléhá přísnějším limitům na obsah dusitanů a organických látek než voda z vodovodu. "Kvalitu neovlivňuje lokální vodovod neznámého stavu. Ze zastaralých vodovodů se mohou do vody uvolňovat nebezpečné látky, například olovo, vinylchlorid, hliník a některé organické látky," varuje Svaz minerálních vod.

Vodárny ovšem nezůstávají pozadu a zesilují reklamní kampaň, ve které naopak propagují pití vody z kohoutku. Mnohé vodárenské firmy se nyní v Česku snaží také prosadit nabídku pitné vody z kohoutku v restauracích, čímž by opět oslabily pozici výrobců balených minerálních a pramenitých vod. "Dosud nemáme k dispozici jediný důkaz o tom, že by pití balené vody přinášelo jakýkoli zdravotní benefit, srovnáváme-li samozřejmě vodu hygienicky nezávadnou," uvádí stoupenci pití vody z kohoutku na webu www.vodovoda.cz.

Tuzemská spotřeba balené vody podle údajů Svazu výrobců nealkoholických nápojů od roku 2005 do loňska poklesla zhruba o čtyři procenta na 877 milionů litrů. Hlavní zbraní v souboji o zákazníky je cena. Zatímco litr pitné vody přijde odběratele zhruba na pět haléřů, litr balené vody lze pořídit v přepočtu za tři koruny v diskontních prodejnách, ale také za několik desítek korun, které dá zákazník za značkovou minerální vodu zahraničních značek.

Podle průzkumu společnosti Veolia, která má na tuzemském trhu s vodou zhruba 40procentní podíl, v loňském roce 75 procent jejích zákazníků (meziročně o pět procent více) uvedlo, že někdy pije vodu z vodovodu , zatímco 60 procent (o sedm procent méně než o rok dříve) přiznalo, že kupuje balenou vodu.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist