Lehčí láhve šetří
V dubnu loňského roku dokončil Plzeňský Prazdroj kompletní výměnu lahví za nový typ Gold. Všechny pivní značky Prazdroje se nyní prodávají v lahvích o pětinu lehčích, než byl předcházející typ. Během uplynulých 12 měsíců tak Prazdroj při zhruba stejném množství prodaného piva ušetřil více než 32 tis. t převezeného nákladu. To lze vyjádřit jako jízdu 1200 kamionů nebo 3241 rozvozových vozidel s nosností 10 t.
Celá paleta naložená přepravkami s plnými lahvemi piva má díky tenkostěnnému sklu nových lahví o 6 % nižší hmotnost, což přináší úsporu pohonných hmot o 2,5 %. K výrobě potřebného počtu nových lahví se spotřebovalo o 5350 t sklářského písku méně než v případě "starých"; rovněž výroba energeticky úspornější - ve výsledku se ušetřilo přes 40 tis. t uhlí a kolem 50 tis. t CO2. Reálný efekt aktivit je však vyšší i opětovným využíváním střepů z vyřazených lahví a dalšími ekologickými aktivitami.
AUTOR: (šk)