Ministerstvo: Území bude přírodní památkou
Ministerstvo životního prostředí předpokládá, že do poloviny příštího roku
vyhlásí území letňanského letiště v Praze národní přírodní památkou. Potvrdila
to mluvčí Ministerstva životního prostředí Karolína Šůlová. K tomu také směřují
jednání mezi ministerstvem, vlastníky pozemku i jejich nájemci. Všichni už to,
že území bude přírodní památkou, berou jako fakt, a nebrání se tomu.
"Už do konce tohoto roku se projedná změna územního plánu, která zajistí syslovi
ochranu," řekl starosta Letňan Josef Dobrý. Poté by mělo proběhnout ještě
meziresortní řízení.
Sysel obecný je podle profesora pražské přírodovědecké fakulty Ivana Horáčka
jedním z pěti nejohroženějších živočichů v Evropě. Dříve běžně rozšířený druh,
jenž byl zemědělci pronásledovaný jako škůdce, je dnes na pokraji vyhubení.
Vyskytuje se na polních letištích a golfových hřištích, kde se pravidelně seká
tráva. Na většině z devíti známých míst však sysel zřejmě nepřežije, protože
kolonie jsou příliš malé. V Letňanech jich ale žije kolem čtyř set. Ministerstvo
odmítá možnost, že by sysel mohl být přestěhován jinam.
Pokud by se vyhubením sysla pozemek zhodnotil na dvě miliardy, jeden sysel by
tak odpovídal částce pěti miliónů korun.
Pozemek o rozloze 75 hektarů získaly strojírny ČKD v 80. letech od Výzkumného
zkušebního a leteckého ústavu. Bývalý šéf ČKD Jiří Maroušek a jeho společníci
pak pozemky zastavili v roce 1994 za dva úvěry pro svoji firmu Inpro v celkové
hodnotě přes 600 miliónů. Tyto půjčky od IPB pak použili k splacení první
splátky FNM za 51 procent akcií ČKD. Peníze byly využity i pro financování
dodávky tramvají pro Manilu firmou ČKD Dopravní systémy. Proto konkursní správce
výrobce tramvají, Petr Dostál, po jeho krachu v roce 2000 pozemky zahrnul do své
konkursní podstaty.
Ministerstvo životního prostředí předpokládá, že do poloviny příštího roku vyhlásí území letňanského letiště v Praze národní přírodní památkou. Potvrdila to mluvčí Ministerstva životního prostředí Karolína Šůlová. K tomu také směřují jednání mezi ministerstvem, vlastníky pozemku i jejich nájemci. Všichni už to, že území bude přírodní památkou, berou jako fakt, a nebrání se tomu.
"Už do konce tohoto roku se projedná změna územního plánu, která zajistí syslovi ochranu," řekl starosta Letňan Josef Dobrý. Poté by mělo proběhnout ještě meziresortní řízení.
Sysel obecný je podle profesora pražské přírodovědecké fakulty Ivana Horáčka jedním z pěti nejohroženějších živočichů v Evropě. Dříve běžně rozšířený druh, jenž byl zemědělci pronásledovaný jako škůdce, je dnes na pokraji vyhubení. Vyskytuje se na polních letištích a golfových hřištích, kde se pravidelně seká tráva. Na většině z devíti známých míst však sysel zřejmě nepřežije, protože kolonie jsou příliš malé. V Letňanech jich ale žije kolem čtyř set. Ministerstvo odmítá možnost, že by sysel mohl být přestěhován jinam.
Pokud by se vyhubením sysla pozemek zhodnotil na dvě miliardy, jeden sysel by tak odpovídal částce pěti miliónů korun.
Pozemek o rozloze 75 hektarů získaly strojírny ČKD v 80. letech od Výzkumného zkušebního a leteckého ústavu. Bývalý šéf ČKD Jiří Maroušek a jeho společníci pak pozemky zastavili v roce 1994 za dva úvěry pro svoji firmu Inpro v celkové hodnotě přes 600 miliónů. Tyto půjčky od IPB pak použili k splacení první splátky FNM za 51 procent akcií ČKD. Peníze byly využity i pro financování dodávky tramvají pro Manilu firmou ČKD Dopravní systémy. Proto konkursní správce výrobce tramvají, Petr Dostál, po jeho krachu v roce 2000 pozemky zahrnul do své konkursní podstaty.
"Už do konce tohoto roku se projedná změna územního plánu, která zajistí syslovi ochranu," řekl starosta Letňan Josef Dobrý. Poté by mělo proběhnout ještě meziresortní řízení.
Sysel obecný je podle profesora pražské přírodovědecké fakulty Ivana Horáčka jedním z pěti nejohroženějších živočichů v Evropě. Dříve běžně rozšířený druh, jenž byl zemědělci pronásledovaný jako škůdce, je dnes na pokraji vyhubení. Vyskytuje se na polních letištích a golfových hřištích, kde se pravidelně seká tráva. Na většině z devíti známých míst však sysel zřejmě nepřežije, protože kolonie jsou příliš malé. V Letňanech jich ale žije kolem čtyř set. Ministerstvo odmítá možnost, že by sysel mohl být přestěhován jinam.
Pokud by se vyhubením sysla pozemek zhodnotil na dvě miliardy, jeden sysel by tak odpovídal částce pěti miliónů korun.
Pozemek o rozloze 75 hektarů získaly strojírny ČKD v 80. letech od Výzkumného zkušebního a leteckého ústavu. Bývalý šéf ČKD Jiří Maroušek a jeho společníci pak pozemky zastavili v roce 1994 za dva úvěry pro svoji firmu Inpro v celkové hodnotě přes 600 miliónů. Tyto půjčky od IPB pak použili k splacení první splátky FNM za 51 procent akcií ČKD. Peníze byly využity i pro financování dodávky tramvají pro Manilu firmou ČKD Dopravní systémy. Proto konkursní správce výrobce tramvají, Petr Dostál, po jeho krachu v roce 2000 pozemky zahrnul do své konkursní podstaty.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích