I banány lze inovovat
Potravinářské firmy v boji o zákazníka experimentují s netradičními výrobky. Teď
jsou na řadě banány.
Chiquita, největší světový producent banánů, jim chce dodat příchuť několika
jiných druhů ovoce. Na americkém a evropském trhu by se měly na zkoušku objevit
příští rok. Kromě ovocné příchutě firma experimentuje i s konzistencí, velikostí
a sladkostí svého ovoce.
Chiquita chce svoje produkty zatraktivnit. Zkouší osm příchutí, zatím však
odmítá zveřejnit, které to jsou. Server BBC citoval prezidenta firmy Fernanda
Aguirreho, který je laboratorními zkouškami nadšen.
\"Ochutnal jsem čtyři nebo pět různých druhů,\" nechal se slyšet Aguirre. \"Teď
musíme zjistit, jestli se o ně zákazníci budou zajímat a jestli za ně budou
ochotni utrácet,\" dodal. Podle něj se banány za posledních třicet let změnily
jen málo.. Přesto nebo právě proto Aguirre doufá, že se mu podaří přitáhnout
pozornost zákazníků a napodobit úspěch kávy firmy Starbucks.
\"Kdo by si byl před pár lety, před příchodem Starbucks, pomyslel, že někdo bude
ochotný utratit čtyři nebo pět dolarů za šálek kávy?\" řekl Aguirre. \"Myslím,
že pokud to někdo dokázal s kávou, my to můžeme dokázat s banány,\" uzavřel.
Firma dosud neupřesnila, jakými postupy chce banány dochutit. Patrně ve snaze
předejít protestům ekologických aktivistů však prezident Aguirre upozornil, že
nové banány nebudou geneticky modifikované.
Nápady Chiquity jsou nejnovější, ale rozhodně ne jediné v řadě pokusů inovovat
tradiční potraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food] nebo nápoje. Ukazuje
se, že takový marketinkový tah může být úspěšný a zaujmout zákazníky.
Zavedeným výrobkem již je vanilková nebo citrónová Coca-Cola. Firma Heinz zase
před čtyřmi lety přišla se zeleným kečupem. Ten byl přijat se skepsí - ne však u
dětí, na které firma zaměřila svůj marketink. Od té doby přišla s dalšími
barvami. V Německu se mezi mladou generací těší oblibě pivo smíchané s colou.
Různě dochucené nápoje s nižším obsahem alkoholu se prosazují i na českém trhu.
Spotřebitelé s ekologickým cítěním slyší na pravý opak podobných experimentů.
Tím jsou zcela přírodní potraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food].
Podobně jako ve zbytku Evropy je i v Česku trh s takzvanými biopotravinami na
vzestupu. V roce 2001 sice představovaly jen jedno procento celkové spotřeby,
meziročně ale rostou o 20 až 30 procent.
Potravinářské firmy v boji o zákazníka experimentují s netradičními výrobky. Teď jsou na řadě banány.
Chiquita, největší světový producent banánů, jim chce dodat příchuť několika jiných druhů ovoce. Na americkém a evropském trhu by se měly na zkoušku objevit příští rok. Kromě ovocné příchutě firma experimentuje i s konzistencí, velikostí a sladkostí svého ovoce.
Chiquita chce svoje produkty zatraktivnit. Zkouší osm příchutí, zatím však odmítá zveřejnit, které to jsou. Server BBC citoval prezidenta firmy Fernanda Aguirreho, který je laboratorními zkouškami nadšen.
\"Ochutnal jsem čtyři nebo pět různých druhů,\" nechal se slyšet Aguirre. \"Teď musíme zjistit, jestli se o ně zákazníci budou zajímat a jestli za ně budou ochotni utrácet,\" dodal. Podle něj se banány za posledních třicet let změnily jen málo.. Přesto nebo právě proto Aguirre doufá, že se mu podaří přitáhnout pozornost zákazníků a napodobit úspěch kávy firmy Starbucks.
\"Kdo by si byl před pár lety, před příchodem Starbucks, pomyslel, že někdo bude ochotný utratit čtyři nebo pět dolarů za šálek kávy?\" řekl Aguirre. \"Myslím, že pokud to někdo dokázal s kávou, my to můžeme dokázat s banány,\" uzavřel.
Firma dosud neupřesnila, jakými postupy chce banány dochutit. Patrně ve snaze předejít protestům ekologických aktivistů však prezident Aguirre upozornil, že nové banány nebudou geneticky modifikované.
Nápady Chiquity jsou nejnovější, ale rozhodně ne jediné v řadě pokusů inovovat tradiční potraviny nebo nápoje. Ukazuje se, že takový marketinkový tah může být úspěšný a zaujmout zákazníky.
Zavedeným výrobkem již je vanilková nebo citrónová Coca-Cola. Firma Heinz zase před čtyřmi lety přišla se zeleným kečupem. Ten byl přijat se skepsí - ne však u dětí, na které firma zaměřila svůj marketink. Od té doby přišla s dalšími barvami. V Německu se mezi mladou generací těší oblibě pivo smíchané s colou. Různě dochucené nápoje s nižším obsahem alkoholu se prosazují i na českém trhu.
Spotřebitelé s ekologickým cítěním slyší na pravý opak podobných experimentů. Tím jsou zcela přírodní potraviny. Podobně jako ve zbytku Evropy je i v Česku trh s takzvanými biopotravinami na vzestupu. V roce 2001 sice představovaly jen jedno procento celkové spotřeby, meziročně ale rostou o 20 až 30 procent.
Chiquita, největší světový producent banánů, jim chce dodat příchuť několika jiných druhů ovoce. Na americkém a evropském trhu by se měly na zkoušku objevit příští rok. Kromě ovocné příchutě firma experimentuje i s konzistencí, velikostí a sladkostí svého ovoce.
Chiquita chce svoje produkty zatraktivnit. Zkouší osm příchutí, zatím však odmítá zveřejnit, které to jsou. Server BBC citoval prezidenta firmy Fernanda Aguirreho, který je laboratorními zkouškami nadšen.
\"Ochutnal jsem čtyři nebo pět různých druhů,\" nechal se slyšet Aguirre. \"Teď musíme zjistit, jestli se o ně zákazníci budou zajímat a jestli za ně budou ochotni utrácet,\" dodal. Podle něj se banány za posledních třicet let změnily jen málo.. Přesto nebo právě proto Aguirre doufá, že se mu podaří přitáhnout pozornost zákazníků a napodobit úspěch kávy firmy Starbucks.
\"Kdo by si byl před pár lety, před příchodem Starbucks, pomyslel, že někdo bude ochotný utratit čtyři nebo pět dolarů za šálek kávy?\" řekl Aguirre. \"Myslím, že pokud to někdo dokázal s kávou, my to můžeme dokázat s banány,\" uzavřel.
Firma dosud neupřesnila, jakými postupy chce banány dochutit. Patrně ve snaze předejít protestům ekologických aktivistů však prezident Aguirre upozornil, že nové banány nebudou geneticky modifikované.
Nápady Chiquity jsou nejnovější, ale rozhodně ne jediné v řadě pokusů inovovat tradiční potraviny nebo nápoje. Ukazuje se, že takový marketinkový tah může být úspěšný a zaujmout zákazníky.
Zavedeným výrobkem již je vanilková nebo citrónová Coca-Cola. Firma Heinz zase před čtyřmi lety přišla se zeleným kečupem. Ten byl přijat se skepsí - ne však u dětí, na které firma zaměřila svůj marketink. Od té doby přišla s dalšími barvami. V Německu se mezi mladou generací těší oblibě pivo smíchané s colou. Různě dochucené nápoje s nižším obsahem alkoholu se prosazují i na českém trhu.
Spotřebitelé s ekologickým cítěním slyší na pravý opak podobných experimentů. Tím jsou zcela přírodní potraviny. Podobně jako ve zbytku Evropy je i v Česku trh s takzvanými biopotravinami na vzestupu. V roce 2001 sice představovaly jen jedno procento celkové spotřeby, meziročně ale rostou o 20 až 30 procent.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích