FM Logistic představuje Citylogin, novou koncepci v oblasti udržitelné městské logistiky
Mezinárodní logistická společnost FM Logistic ve spolupráci s italským dopravcem Mag.Di vyvinula inovativní koncept s názvem Citylogin. Koncept je založen na umístění pětisetmetrového distribučního centra na předměstí Říma a na hybridních a elektrických vozidlech, zavážejících odsud centrum italského hlavního města.
Dodávky zboží do centra měst představují jeden z hlavních zdrojů jejich zátěže, co se týče znečištění, hluku a dopravní zácpy. Města a obce se snaží různými způsoby tuto zátěž snížit, stejně jako Řím, který postupně omezuje přístup do historického centra na vozy se systémem ekologických motorů. Použití benzínových a dieselových nákladních automobilů bude povoleno pouze v ranních hodinách mezi 10:00 a 11:30.
CITYLOGIN: ambiciózní projekt zaměřený na "poslední míli"
CITYLOGIN, projekt městské logistiky, běží díky infrastruktuře FM Logistic a lokálním zkušenostem dopravce Mag.Di v ulicích Říma již několika měsíců ve zkušebním modu.
Software, přímo určený pro tento projekt, řídí celý dodavatelský řetězec, od nakládky po optimalizaci tras, a umožňuje sledování vozidel v reálném čase. Pro zajištění optimální efektivity je systém napojen na městské systémy, které udělují povolení pro vjezd do zóny s omezením.
Pro dodávky je používána flotila pěti elektrických a hybridních dodávek, které denně vykonají patnáct jízd. S maximální kapacitou 20 m3, tato vozidla pravidelně zavážejí 5000 prodejních míst. Poskytují úsporu přibližně 20% spotřeby energie, a zároveň výrazně snižují emise CO2 a hlukovou zátěž.
FM Logistic je zodpovědná k prostředí, ve kterém působí
Skupina FM Logistic je aktivní v ochraně životního prostředí a omezuje dopad svých činností ve všech zemích, kde působí. Mimo jiné tak podporuje politiku udržitelného rozvoje svých zákazníků.
Projekt Citylogin je dobrým příkladem závazku společnosti směrem k zelené logistice.
Zkušební fáze bude probíhat v Římě až do konce léta. Pokud koncept vykáže přesvědčivé výsledky, zejména z technického a finančního hlediska, může být aplikován i na další evropská města.
Například i městské úřady v Paříži uvažují nad zavedením "zóny se sníženými emisemi". To by znamenalo zákaz vjezdu pro nákladní vozidla s největším dopadem na životní prostředí*. Rozvoj podobných iniciativ v dalších francouzských městech pravděpodobně povede k implementaci francouzské verze italského projektu již ve střednědobém horizontu.
*Podle průzkumu mezi Pařížany provedeného pro Metronews a publikovaného 4.2.2015, se 85% z nich přiklání k omezení vjezdu těchto vozidel od 1.7.2015.