V Německu vznikne nový institut pro měření automobilových emisí
V Německu po skandálech s emisemi dieselových aut vznikne nový institut pro
jejich měření. Emise bude měřit ve skutečném provozu, a nikoliv jen v
laboratorním prostředí. Na tiskové konferenci to dnes oznámil ministr dopravy
Alexander Dobrindt (CSU).
V Německu po skandálech s emisemi dieselových aut vznikne nový institut pro jejich měření. Emise bude měřit ve skutečném provozu, a nikoliv jen v laboratorním prostředí. Na tiskové konferenci to dnes oznámil ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU).
Německý institut pro spotřební a emisní měření má vzniknout ještě v letošním roce. Emise bude měřit na pevně dané trase a výsledky má zveřejňovat na internetu tak, aby byly transparentní. V dozorčí radě nového institutu budou zasedat zástupci spotřebitelů, komunální politiky nebo ministerstva životního prostředí. Jeho činnost budou platit němečtí výrobci automobilů. Rozpočet by se měl pohybovat kolem dvou milionů eur ročně (53 milionů korun).
Dobrindt dnešním oznámením podle pozorovatelů reaguje mimo jiné na kritiku, že jeho ministerstvo vůči automobilkám, které porušovaly emisní pravidla, postupovalo dosud příliš mírně.
Emisní skandál se rozhořel v září 2015, kdy koncern Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Podobně postupovaly i některé další automobilky.
Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr, norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.
Řada německých měst, včetně Mnichova, nyní uvažuje o zákazech jízdy dieselových aut.
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích