Směrnice MŽP k posuzování použitých vozidel
Na četné dotazy novinářů i veřejnosti k připravované Směrnici MŽP k posuzování
použitých vozidel jako odpadu reaguje MŽP touto vysvětlující tiskovou informací.
Návrh Směrnice pro posuzování dovozu použitých silničních vozidel jako odpadu je
určen ke sjednocení výkonu státní správy a byl zpracován na základě požadavků
okresních a krajských úřadů. Směrnice má být určena pro potřeby krajských úřadů,
které rozhodují v případech pochybností, zda dovážené zboží - v tomto případě
automobily - jsou či nejsou odpadem. Cílem navrhované a projednávané metodiky
není znemožnění dovozu ojetých automobilů, ale jednotný postup při posuzování
zda dovážený je odpadem, a následně tedy v jakém režimu – zda jako vozidlo
určené k provozu na tuzemských komunikacích, nebo jako zboží tj. náhradní díly
nebo jako odpad – lze konkrétní ojetý automobil dovézt do ČR. Návrh příslušné
Směrnice vznikal ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a spojů, celními úřady,
Českou inspekcí životního prostředí, zájmovými svazy dovozců i nevládními
organizacemi. Během února proběhne ještě následné společné jednání všech
zainteresovaných stran včetně krajských úřadů, kterým je metodický pokyn určen a
poté může být Směrnice vydána v příslušném Věstníku vlády. Zdroj: MŽP
Na četné dotazy novinářů i veřejnosti k připravované Směrnici MŽP k posuzování použitých vozidel jako odpadu reaguje MŽP touto vysvětlující tiskovou informací.
Návrh Směrnice pro posuzování dovozu použitých silničních vozidel jako odpadu je určen ke sjednocení výkonu státní správy a byl zpracován na základě požadavků okresních a krajských úřadů. Směrnice má být určena pro potřeby krajských úřadů, které rozhodují v případech pochybností, zda dovážené zboží - v tomto případě automobily - jsou či nejsou odpadem.
Cílem navrhované a projednávané metodiky není znemožnění dovozu ojetých automobilů, ale jednotný postup při posuzování zda dovážený je odpadem, a následně tedy v jakém režimu – zda jako vozidlo určené k provozu na tuzemských komunikacích, nebo jako zboží tj. náhradní díly nebo jako odpad – lze konkrétní ojetý automobil dovézt do ČR.
Návrh příslušné Směrnice vznikal ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a spojů, celními úřady, Českou inspekcí životního prostředí, zájmovými svazy dovozců i nevládními organizacemi.
Během února proběhne ještě následné společné jednání všech zainteresovaných stran včetně krajských úřadů, kterým je metodický pokyn určen a poté může být Směrnice vydána v příslušném Věstníku vlády.
Zdroj: MŽP
Sdílet článek na sociálních sítích