Zájem o minerálky ve skle klesá
Stagnaci a někde i značný pokles výroby nápojů ve skle hlásí tuzemští producenti
minerálních vod. Důvod je jediný - prudce klesající zájem spotřebitelů. \"Jde to
rychle dolů. A my na to samozřejmě musíme reagovat,\" uvedl ekonomický ředitel
společnosti Marienbad Waters Vladimír Hoďák. Firma loni plnila minerálky ve více
než 10 procentech do skleněných lahví, letos už podíl klesl na osm a Hoďák
odhaduje konec roku zhruba na šesti procentech z celkového objemu výroby.
MEZITITULEK: Producenti: Sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] je
bez perspektivy Podobný trend potvrzují i největší producenti minerálek na
českém trhu. \"Segment minerálních vod ve skleněných obalech u nás činí 10
procent, ale v posledních letech neroste. Důvodem je stoupající zájem o PET obal
ze strany spotřebitele,\" říká Iva Dryáková zastupující Karlovarské minerální
vody. \"Sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] není perspektivní,\"
tvrdí obchodní ředitel společnosti Poděbradka Jaroslav Barvíř. \"Zájem
spotřebitelů obrovsky klesá, ale přesto se budeme snažit udržet objem výroby
skla na současných 12 procentech,\" reagoval spolumajitel Hanácké kyselky Josef
Němec. Podle Stanislava Martínka z marketingového oddělení Poděbradky nachází
nyní nealkoholické pití ve skle odbyt především v gastronomii. \"Ale domácnosti
už jednoznačně dávají přednost nevratným, lehkým a znovuuzavíratelným PET
lahvím,\" soudí Martínek. Vedoucí prodeje nealko lahví v kyjovské společnosti
Vetropack Maravia Glass Jan Lačňák dokonce hodnotí situaci na trhu jako
\"euforii pro PET lahve\". Výrazný obrat podle něj nepřinesl ani zákon, který od
loňského roku nařizuje prodejním řetězcům, aby nealkoholické nápoje nabízené v
PET lahvích měli zákazníci k dispozici také ve skle. \"Neříká se tam totiž, v
jakém poměru. V mnoha obchodech tak mají pití ve skle zastrčené jen někde
stranou,\" uvedl. MEZITITULEK: Ministerstvo: Čas skleněných lahví přijde O
rychle klesající poptávce mluví i samotní obchodníci. \"V porovnání s minulými
lety se nyní minerálky ve skle prodávají tak o polovinu méně. O dodržování
zákona se u nás zajímala kontrola jen krátce po jeho vydání, ale od té doby už
to nikdo nehlídá. A na to spousta obchodníků hřeší,\" uvedl ředitel jednoho z
plzeňských supermarketů, který si nepřál zveřejnit jméno. Ministerstvo životního
prostředí je přesto přesvědčeno, že zákon i osvěta o ekologické výhodnosti
vratných skleněných lahví jednou přinesou v uvažování lidí obrat. \"Je to jen
otázka času, než se situace zlepší,\" tvrdí mluvčí resortu Karolína Šulová.
ZDROJ: HN
Stagnaci a někde i značný pokles výroby nápojů ve skle hlásí tuzemští producenti minerálních vod. Důvod je jediný - prudce klesající zájem spotřebitelů.
\"Jde to rychle dolů. A my na to samozřejmě musíme reagovat,\" uvedl ekonomický ředitel společnosti Marienbad Waters Vladimír Hoďák. Firma loni plnila minerálky ve více než 10 procentech do skleněných lahví, letos už podíl klesl na osm a Hoďák odhaduje konec roku zhruba na šesti procentech z celkového objemu výroby.
MEZITITULEK: Producenti: Sklo je bez perspektivy
Podobný trend potvrzují i největší producenti minerálek na českém trhu. \"Segment minerálních vod ve skleněných obalech u nás činí 10 procent, ale v posledních letech neroste. Důvodem je stoupající zájem o PET obal ze strany spotřebitele,\" říká Iva Dryáková zastupující Karlovarské minerální vody. \"Sklo není perspektivní,\" tvrdí obchodní ředitel společnosti Poděbradka Jaroslav Barvíř. \"Zájem spotřebitelů obrovsky klesá, ale přesto se budeme snažit udržet objem výroby skla na současných 12 procentech,\" reagoval spolumajitel Hanácké kyselky Josef Němec.
Podle Stanislava Martínka z marketingového oddělení Poděbradky nachází nyní nealkoholické pití ve skle odbyt především v gastronomii. \"Ale domácnosti už jednoznačně dávají přednost nevratným, lehkým a znovuuzavíratelným PET lahvím,\" soudí Martínek. Vedoucí prodeje nealko lahví v kyjovské společnosti Vetropack Maravia Glass Jan Lačňák dokonce hodnotí situaci na trhu jako \"euforii pro PET lahve\".
Výrazný obrat podle něj nepřinesl ani zákon, který od loňského roku nařizuje prodejním řetězcům, aby nealkoholické nápoje nabízené v PET lahvích měli zákazníci k dispozici také ve skle. \"Neříká se tam totiž, v jakém poměru. V mnoha obchodech tak mají pití ve skle zastrčené jen někde stranou,\" uvedl.
MEZITITULEK: Ministerstvo: Čas skleněných lahví přijde
O rychle klesající poptávce mluví i samotní obchodníci. \"V porovnání s minulými lety se nyní minerálky ve skle prodávají tak o polovinu méně. O dodržování zákona se u nás zajímala kontrola jen krátce po jeho vydání, ale od té doby už to nikdo nehlídá. A na to spousta obchodníků hřeší,\" uvedl ředitel jednoho z plzeňských supermarketů, který si nepřál zveřejnit jméno.
Ministerstvo životního prostředí je přesto přesvědčeno, že zákon i osvěta o ekologické výhodnosti vratných skleněných lahví jednou přinesou v uvažování lidí obrat. \"Je to jen otázka času, než se situace zlepší,\" tvrdí mluvčí resortu Karolína Šulová.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích