Němečtí podvodníci prodávají auta ohlášená k sešrotování do Afriky
Čilý ruch kolem šrotovného v Německu láká stále více podvodníků, takže si
šrotová mafie mastí kapsy, upozornil deník Bild s tím, že některá auta, která
měla být sešrotována a za něž má majitel dostat prémii 2500 eur, jdou do dalšího
prodeje.
Podle Svazu německých kriminalistů (BDK) bylo v minulých týdnech vyvezeno do
Afriky nejméně tisíc vozů, jež měly být sešrotovány. „Podnikají v tom
profesionální podvodníci, kteří se ve velkém pokoušejí prodat dál odepsaná
auta,“ prohlásil jeden z šéfů BDK. Zatím prý podvod stál daňové poplatníky
nejméně dvaapůl miliónu eur (kolem 50 mil. Kč).
Pracuje se podle následujícího scénáře: kovošrotová firma vystaví legálně pro
odepsané auto potvrzení, na jehož základě dostane bývalý majitel prémii 2500
eur. Pak ale obchodník sežene asi za 250 eur na starý vůz falešný technický
průkaz a nabídne ho firmě specializované na prodej ojetých aut do zahraničí. Do
Afriky putují na lodích nejčastěji z Hamburku, ale také z nizozemského
Rotterdamu a z dalších evropských přístavů.
Jeden z obchodníků v Porúří, který chtěl zůstat v anonymitě, přiznal, že
„nejžádanější jsou japonské vozy, zejména toyoty“, za něž Afričané platí až 600
eur, za německá auta kolem tisíce. „Pro Afričany jsou to perly. Nemůžou
pochopit, jak něco tak zachovalého se může sešrotovat,“ dodal handlíř.
Německá policie začala šetřit podobné praktiky a zatím v hamburském přístavu
objevila 25 aut připravených k nalodění. Podvodníkům hrozí až 10 let vězení.
Kriminalisté už kontrolují i podezřelé „šrotovací firmy“.
Do záležitosti se po kritice z řad opozice vložilo také spolkové ministerstvo
životního prostředí. Jeho šéf Siegmar Gabriel (SPD) vyzval všech šestnáct
spolkových zemí, aby tvrdě kontrolovaly to, zda „uznané demontážní závody“
skutečně sešrotují vyřazené vozy.
Čilý ruch kolem šrotovného v Německu láká stále více podvodníků, takže si šrotová mafie mastí kapsy, upozornil deník Bild s tím, že některá auta, která měla být sešrotována a za něž má majitel dostat prémii 2500 eur, jdou do dalšího prodeje.
Podle Svazu německých kriminalistů (BDK) bylo v minulých týdnech vyvezeno do Afriky nejméně tisíc vozů, jež měly být sešrotovány. „Podnikají v tom profesionální podvodníci, kteří se ve velkém pokoušejí prodat dál odepsaná auta,“ prohlásil jeden z šéfů BDK. Zatím prý podvod stál daňové poplatníky nejméně dvaapůl miliónu eur (kolem 50 mil. Kč).
Pracuje se podle následujícího scénáře: kovošrotová firma vystaví legálně pro odepsané auto potvrzení, na jehož základě dostane bývalý majitel prémii 2500 eur. Pak ale obchodník sežene asi za 250 eur na starý vůz falešný technický průkaz a nabídne ho firmě specializované na prodej ojetých aut do zahraničí. Do Afriky putují na lodích nejčastěji z Hamburku, ale také z nizozemského Rotterdamu a z dalších evropských přístavů.
Jeden z obchodníků v Porúří, který chtěl zůstat v anonymitě, přiznal, že „nejžádanější jsou japonské vozy, zejména toyoty“, za něž Afričané platí až 600 eur, za německá auta kolem tisíce. „Pro Afričany jsou to perly. Nemůžou pochopit, jak něco tak zachovalého se může sešrotovat,“ dodal handlíř.
Německá policie začala šetřit podobné praktiky a zatím v hamburském přístavu objevila 25 aut připravených k nalodění. Podvodníkům hrozí až 10 let vězení. Kriminalisté už kontrolují i podezřelé „šrotovací firmy“.
Do záležitosti se po kritice z řad opozice vložilo také spolkové ministerstvo životního prostředí. Jeho šéf Siegmar Gabriel (SPD) vyzval všech šestnáct spolkových zemí, aby tvrdě kontrolovaly to, zda „uznané demontážní závody“ skutečně sešrotují vyřazené vozy.
Podle Svazu německých kriminalistů (BDK) bylo v minulých týdnech vyvezeno do Afriky nejméně tisíc vozů, jež měly být sešrotovány. „Podnikají v tom profesionální podvodníci, kteří se ve velkém pokoušejí prodat dál odepsaná auta,“ prohlásil jeden z šéfů BDK. Zatím prý podvod stál daňové poplatníky nejméně dvaapůl miliónu eur (kolem 50 mil. Kč).
Pracuje se podle následujícího scénáře: kovošrotová firma vystaví legálně pro odepsané auto potvrzení, na jehož základě dostane bývalý majitel prémii 2500 eur. Pak ale obchodník sežene asi za 250 eur na starý vůz falešný technický průkaz a nabídne ho firmě specializované na prodej ojetých aut do zahraničí. Do Afriky putují na lodích nejčastěji z Hamburku, ale také z nizozemského Rotterdamu a z dalších evropských přístavů.
Jeden z obchodníků v Porúří, který chtěl zůstat v anonymitě, přiznal, že „nejžádanější jsou japonské vozy, zejména toyoty“, za něž Afričané platí až 600 eur, za německá auta kolem tisíce. „Pro Afričany jsou to perly. Nemůžou pochopit, jak něco tak zachovalého se může sešrotovat,“ dodal handlíř.
Německá policie začala šetřit podobné praktiky a zatím v hamburském přístavu objevila 25 aut připravených k nalodění. Podvodníkům hrozí až 10 let vězení. Kriminalisté už kontrolují i podezřelé „šrotovací firmy“.
Do záležitosti se po kritice z řad opozice vložilo také spolkové ministerstvo životního prostředí. Jeho šéf Siegmar Gabriel (SPD) vyzval všech šestnáct spolkových zemí, aby tvrdě kontrolovaly to, zda „uznané demontážní závody“ skutečně sešrotují vyřazené vozy.
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích