V Brně se kříží dva transevropské dopravní koridory:Baltsko-jadranský a Východní a východostředomořský
V listopadu 2013 schválil Evropský parlament na svém plenárním zasedání novou podobu transevropských dopravních sítí TEN-T a vytvoření Nástroje pro propojení Evropy, v rámci kterého má být budování transevropské sítě financováno. Součástí předběžného znění usnesení o Nástroji pro propojení Evropy je seznam předem určených dopravních projektů hlavní sítě TEN-T. V tomto seznamu se na základě naší dlouhodobé snahy objevily projekty modernizace železničního uzlu Brno a tratě Brno-Přerov. Mezi vytipované projekty se nově zařadilo také silniční spojení Brna a rakouské hranice.
Pozice města Brna na nové evropské dopravní mapě je následující: Brno leží na hlavní síti TEN-T; v Brně se kříží dva transevropské dopravní koridory, a to Baltsko-jadranský a koridor Východní a východostředomořský; klíčové železniční projekty města, modernizace železničního uzlu Brno a modernizace tratě Brno-Přerov, jsou zařazeny mezi tzv. předem identifikované projekty hlavní dopravní sítě, tedy mezi projekty s nejlepší možnou šancí na financování z fondů EU; mezi vybranými projekty je také modernizace silničního spojení Brna s rakouskou hranicí.
"Jsou tomu dva roky, kdy Evropská komise přišla s návrhem nové podoby evropské dopravní sítě a způsobu jejího financování. Nyní Evropský parlament schválil její finální podobu. Jsem velmi rád, že město Brno uspělo se svými návrhy a naše snaha o zlepšení pozice města v systému transevropských dopravních tras přinesla ovoce. Přestavba brněnského uzlu a rekonstrukce tratě z Brna do Přerova mají nyní nejlepší možnou pozici pro získání financí z evropských zdrojů," řekl 1. náměstek primátora Robert Kotzian.
ZDROJ: http://www.nadraziureky.cz, kráceno